תשעה חודשי מאסר שככל הנראה יומרו לעבודות שירות. לפי הסדר הטיעון, המטפלת בפעוטון בכרמל שהואשמה והורשעה בתקיפת ששה פעוטות ב-2019 תעמוד בפני עונש מאסר של תשעה חודשים, שאותם היא ככל הנראה תרצה בעבודות שירות. כך לפי ההסדר שהציגה היום (ה') פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר.
לדברי הורי הפעוטות שהסכימו להסדר, בפרקליטות נמסר להם כי מדובר בעונש המרבי שניתן לגזור כעת בגין עבירות אלה. עוד הוסבר להם כי חלקה של המטפלת קטן מזה של מטפלת נוספת, ספיר כהן, שהורשעה ב-15 מקרי התעללות ומשפטה עדיין לא הסתיים.
2 צפייה בגלריה
תיעוד המטפלת מתעללת בתינוקת בפעוטון בחיפה
תיעוד המטפלת מתעללת בתינוקת בפעוטון בחיפה
תיעוד המטפלת מתעללת בתינוקת בפעוטון בחיפה
2 צפייה בגלריה
סימני האלימות על שפתיה של התינוקת
סימני האלימות על שפתיה של התינוקת
הפציעה שהובילה לחשיפת הפרשה

תחילתה של הפרשה בסוף חודש מרץ 2019. לאחר שאחת הפעוטות במעון בכרמל שבה הביתה עם פציעה בשפה, החלו בבדיקת הסיבה לפציעה. בהמשך התברר להם, כפי שתועד במצלמות האבטחה, כי שתי מטפלות במעון תקפו את התינוקות שהיו תחת השגחתן. המטפלת שעמה גובש הסדר הטיעון תועדה מרימה את אחת התינוקות מהשיער, מאכילה תינוקות בכוח, מטלטלת אותם, מכסה את פיהם בחיתול ועוד.
אביה של אחת התינוקות שהעיד בבית המשפט סיפר כי חייו נחלקים בין התקופה שלפני המקרה לבין זו שאחריו. "אני הייתי בעזה וראיתי דברים קשים מאוד, חברים שמתו, אבל אף אחד לא יכול להבין מה זה להיות שלושה חודשים בבית עם ילדה שבוכה בלילות. אשתי כבר שנתיים בטיפול פסיכולוגי", הוא הוסיף, "אני אצטרך לחיות עם התחושות האלה כל החיים, עד שאמות".
אב אחר התייחס לטענתה של המטפלת, כי מדובר היה ב"טעות בשיקול דעת", ואמר: "'לסחוב' משהו מהסופר אפשר לתרץ בטעות בשיקול דעת. התעללות בילדים היא לא טעות בשיקול דעת אלא רוע טהור". הוא מחה על כך שבית המשפט לא מאפשר לפרסם את פרטיה של המטפלת, ואמר כי כך היא תוכל לחזור לעבוד בתחום לאחר שתסיים לרצות את עונשה, ואיש לא יידע על עברה.

בסוף דצמבר עלתה בכנסת הצעת חוק של ח"כ אופיר כץ שמבקשת לגזור מאסר בפועל על מי שיתעלל או יתקוף פעוטות. כיום המתעללים בחסרי ישע עומדים בפני עונשים של עבודות שירות, קנסות של אלפי שקלים ומאסר על תנאי. הצעת החוק עברה בקריאה טרומית וראשונה ברוב של 89 חברי כנסת, וגורלה יוכרע בכנסת הבאה.
בהתייחסו לדברים מסר ח"כ כץ: "תופעת ההתעללות בפעוטות היא מזוויעה ויש לעקור אותה מהשורש. הצעת החוק שלי קובעת שכל מתעלל או תוקף פעוט יישב בכלא. בנוסף, הגשתי הצעת חוק שתמנע עיסוק עם חסרי ישע לכל מי שהורשע בתקיפה או בהתעללות בהם. אמשיך לשמש כפה של ההורים והילדים ואיאבק למענם".
הדר גיל-עד השתתפה בהכנת הכתבה