חודשים של סיוט בבסיס צה"ל: לבית הדין הצבאי ביפו הוגש בימים האחרונים כתב אישום חמור נגד חייל צה"ל בדרגת טוראי, ששימש כתומך לחימה בחטיבה מרחבית בבקעת הירדן, לפיו הוא תקף מינית שוב ושוב חיילת ששירתה עימו. הפרשה נחשפה ב-ynet לפני כחודש עם מעצרו של החייל, שהכחיש בחקירתו את המיוחס לו. בימים אלה מנהל החייל הליך גישור בניסיון לסיים את הפרשה בעסקת טיעון.
2 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
כתב אישום חמור נגד חייל על שורת עבירות מין בחיילת
(צילום: shutterstock)
כעת הפרקליטות הצבאית מייחסת לחייל לא פחות מ-11 סעיפי אישום שונים, בהם מעשים מגונים בכוח, ניסיון למעשה סדום, הטרדה מינית, סחיטה באיומים, הדחה בחקירה בנסיבות מחמירות, שימוש בלתי חוקי בנשק, אלימות כלפי חייל ועוד. החייל הואשם תחילה כי הטריד מינית את החיילת שהכיר בקורס צבאי, לאחר שאמר לה כי הוא "יעשה את כל מה שצריך כדי לשכב" עם חיילת אחרת בבסיס תוך שימוש במילים בוטות. בהמשך, איים לבצע מעשה מיני בחיילת, ופירט בפני חברתו ליחידה כיצד יקיים עמה יחסי מין בתוך הבסיס, תוך ציפייה שלו מהחיילת ללבוש בגדים תחתונים מסוימים ולבצע עבורו "מופע חשפנות".
עוד נכתב כי בהזדמנות אחרת, כאשר סרבה לדרישותיו המיניות, הוא ניסה לסטור לה ותפס בעוצמה בידה באופן שגרם לה לשטף דם פנימי. כשעה לאחר מכן שב למשרד בבסיס, סגר את הדלת והצמיד את קנה נשקו מסוג M-16 לצלעותיה של החיילת, תוך שהוא מניח את האצבע על ההדק, ואיים עליה: "אם תספרי למישהו את כל מה שהיה בינינו, אפיץ עלייך שקרים או אפעיל את הנשק. שלא יהיה לך ספק כמה אני רציני על זה. אם תגידי משהו למישהו, אני אהרוג אותך ואת החברים שלך. פעם הבאה זה יהיה עם מחסנית בהכנס. אני מזהיר אותך".
כתב האישום ממשיך ומגולל את מסיכת התקיפות המיניות שעברה החיילת מצידו של הנאשם: גם בתוך הבסיס, המשמש כמפקדה גזרתית, הוא צבט את החיילת בישבנה וחיכך ברגלה את איבר מינו. כאשר צעקה לעברו "מה אתה עושה? אין לך זכות!", הוא השיב: "חשבתי שאת אוהבת את זה". כאשר חשש שהיא תדווח על מעשיו הוא איים עליה: "אקשה לך על החיים, ואספר לכולם כמה את בתולה. אהרוס לך את החיים ואפיץ עלייך שקרים. אוציא אותך אשמה. אם לא יאמינו לי, אהרוג אותך".
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים
אילוס אזיקים
"אפיץ עלייך שקרים או אפעיל את הנשק"
(צילום: shutterstock)
בחלוף מספר ימים הגיעה לפי כתב האישום התקיפה הפיזית הראשונה, כאשר החייל הפשיט חלק ממדיו, נגע באזורים אינטימיים בגופה של אותה חיילת מתחת לחולצתה וליטף את לחייה. כאשר הסיטה את ראשה הצידה ואמרה לו "לא, תפסיק, די", הוא הניח את ידו בחוזקה על פיה וחסם לה את המעבר, תוך שהוא אומר לה בכעס: "מי את שתגידי לי לא?".
במקביל, לפי כתב האישום, ביצע החייל מעשה מגונה חמור בחברתו ליחידה. כתב האישום מייחס לחייל גם מעשים מגונים, לפיהם נהג להגיע למשרד בבסיס מחדרי השירותים שכפתורי מכנסיו פתוחים, כדבר שבשגרה. כאשר הבחין שבמשרד נמצאת רק החיילת, הוא הפשיל מולה את מכנסיו, ולעיתים גם את תחתוניו, תוך שביצע בעצמו מעשה מגונה. כאשר החיילת דרשה ממנו שיפסיק, ובטרם יצאה מהמשרד הוא אמר לה: "מה קרה פתאום את אומרת לא? את רגילה לזה כבר. ואם לא, את תתרגלי. את חושבת שבנות אחרות יאהבו את זה?". באחת ההזדמנויות אף אחז בכוח בידה של החיילת וניסה לגרום לה לאחוז באיבר מינו ובהזדמנות אחרת ניסה לכפות עליה בכוח לבצע בו מעשה מגונה.
עו"ד עידן דבירעו"ד עידן דבירצילום: יואב חסקלוביץ'
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ב-3 במרץ, לאחר חקירה יסודית של מצ"ח, הוגש לבית הדין הצבאי כתב אישום נגד חייל המייחס לו בין היתר עבירות מין, הטרדה מינית, שימוש בלתי חוקי בנשק והדחה בחקירה בנסיבות מחמירות. זאת, בגין שורת מעשים שביצע כלפי חיילת מיחידתו.
"עם הגשת כתב האישום ביקשה התביעה הצבאית את מעצרו של החייל עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. הפרקליטות הצבאית עומדת בקשר עם נפגעת העבירה, מעדכנת אותה בהתפתחויות, ומעניקה לה את כלל הזכויות המגיעות לה על פי חוק. לצד זאת, נפגעת העבירה מלווה על ידי מרכז מהו"ת (התמודדות ותמיכה).
"צה"ל רואה בחומרה כל עבירה על רקע מיני. מעשים אלו מנוגדים לרוח צה"ל וערכיו, וגורמי אכיפת החוק בצה"ל ימשיכו לנקוט יד קשה ומחמירה נגד כל מי שייכשל בהם".
סנגורו של הנאשם, עורך הדין עידן דביר, מסר: "בשלב זה אנחנו מצויים בהליכי גישור שבמסגרתם הבאנו טיעונים לגבי האירועים הנטענים כלפי מרשי. המתלוננת מציינת עדים שלכאורה נכחו בעת האירועים החמורים, אך באופן תמוה אף אחד לא מסר גרסה שמתארת דברים דומים. לגבי כתב האישום שהוגש הוא בבחינת 'ההר יוליד עכבר'".