לאה סעידיאן, אחותו של נכה צה"ל איציק סעידיאן שהצית עצמו מול משרדי אגף השיקום, עדכנה הבוקר (ראשון) כי מצבו עדיין חמור. "מצבו ממשיך להיות קשה. אנחנו מבקשים מכל עם ישראל להתפלל למענו", היא אמרה לאולפן ynet בריאיון מבית החולים שיבא. "הוא מורדם ומונשם. אנחנו מתפללים".
מה אומרים הרופאים למשפחה? "הוא עבר ניתוח קשה לפני כמה ימים, הוא עבר אותו בהצלחה. אנחנו בימים הקרובים נדע מה ההשלכות, אם הוא צלח או לא. אנחנו מקווים לבשורות טובות".
2 צפייה בגלריה
איציק סעידיאן. "מקווים לבשורות טובות"
איציק סעידיאן. "מקווים לבשורות טובות"
איציק סעידיאן. "מקווים לבשורות טובות"
2 צפייה בגלריה
לאה סעידיאן
לאה סעידיאן
"שמחה לשמוע שיש שינוי באגף השיקום". לאה סעידיאן
(צילום: אבי חי)
איך התחושה במשפחה בימים האלה, אחרי שצפו כל המקרים הקשים, אבל עכשיו הנושא כבר לא בראש הכותרות? "אנחנו לא יודעים מה קורה בתקשורת כל כך, אנחנו לא עוקבים. אנחנו מגיעים לכאן מכל הארץ, אנחנו פה מרגישים את כל האהבה והתמיכה של העם. אני קודם כל רוצה להודות לתקשורת שעדין ממשיכה את המלחמה של אחי. אני שומעת פה ושם מבזקים והודעות, אבל כאן אנחנו מרגישים שהעם איתנו. ושבכל בתי הכנסת בארץ, בכל מקום, מתפללים על אחי, וזה מה שמחזק אותנו".

את מרגישה שהמעשה של אחיך פתח משהו? שינה משהו באגף השיקום ובגופים המטפלים? "כן. כרגע זה עדיין על דפים וזה משפטים שכתובים, ואנחנו מחכים לראות מעשים. הרבה נכי צה"ל פוסט טראומטיים מגיעים לכאן ומספרים לי שמכניסים אותם יותר מהר לפגישות, שהרבה דרישות שלהם נענו. אני ממש שמחה לשמוע את זה".
היא הוסיפה: "תודה לכל עם ישראל ולרופאים של בית החולים שיבא על הטיפול המסור. אין לנו מילים באמת. כל המשפחה שלנו כאן מרוסקת. מאוד קשה לה, לאמא שלי, והם באמת עוזרים לנו כמה שהם יכולים".
סעידיאן, בן 26, הצית עצמו לפני כשבועיים מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה ונפגע באורח אנוש. סעידיאן, ששירת כלוחם בחטיבת גולני, לחם במבצע צוק איתן והשתתף בקרב הקשה בסג'עייה, שבו נהרגו שבעה חיילים. הוא הוכר כסובל מפוסט-טראומה וקיבל 25 אחוזי נכות. בשנים שחלפו מאז נאבק כדי להגדיל את אחוזי הנכות, אך בקשותיו נדחו. הוא מאושפז במחלקת טיפול נמרץ ביחידה הלאומית לטיפול בכוויות של בית החולים שיבא בתל השומר.