2 צפייה בגלריה
כוחות צה"ל ליד קיבוץ מנרה גבול לבנון
כוחות צה"ל ליד קיבוץ מנרה גבול לבנון
גבול לבנון
(צילום: AFP)
כוח צה"ל עצר לפנות בוקר (ראשון) לבנוני שחצה משטח לבנון לשטח ישראל במרחב הר דב. התצפיות זיהו את החשוד ולוחמי צה"ל הוזנקו מיד לנקודה שבה עבר ועצרו אותו לחקירה של כוחות הביטחון.
בניגוד למקרים אחרים באזור, מדובר באירוע חריג בשל השעה וזהותו של חוצה הגבול - שהיה תחת מעקב לכל אורך הדרך. באזור המדובר נהוג לשלוח פעילי חיזבאללה לבדיקות שטח מקדימות לפני פיגועים, חלקם מחופשים לרועי צאן. כך היה כאשר שניים מצלפי הארגו חדרו לשטח ישראל כדי לפגוע בחייל צה"ל.
גם לפני חודש חצה רועה צאן את קו הגבול משטח לבנון לשטח ישראל במהלך מארב יזום בהר דב. רועה הצאן חשוד בסיוע לארגון חיזבאללה הלבנוני. הוא הועבר להמשך חקירת כוחות הביטחון. כמו כן נמסר אז מצה"ל: "לא נאפשר כל ניסיון להפר את ריבונותה של מדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
אזור התקרית הביטחונית סמוך להר דב בצפון
הר דב. ארכיון
(צילום: AFP)
לאחרונה עלתה מחדש הסבירות באמ"ן ובפיקוד הצפון להסלמה מוגבלת שחיזבאללה ייזום נגד ישראל, שתחל בפיגוע גבול נגד כוחות צה"ל אחרי כחצי שנה של מתיחות ברקע ההתרעה לפיגוע נקמה על חיסול אחד הפעילים בארגון.

הפעם באמ"ן מעריכים שחיזבאללה ירצה ללכת עד הקצה כדי לסגור חשבונות שהולכים וגדלים מול ישראל ואפילו לא יזדקק לטריגר נוסף. זאת, חרף המשבר המשילותי, הכלכלי והרפואי בלבנון.
ייתכן שאת ההשראה סופג הארגון מעזה: הסלמה בת כמה ימים כדי להשיג רתיעה ישראלית שתצמצם את תקיפותיה נגד יעדיו בסוריה. זאת מבלי לגבות אזרחים ישראלים הרוגים, או לירות לעומק ישראל - דבר שבגינו ישראל יכולה לצאת למלחמה.