אשר פרג' (80), שריצה מאסר עולם על רצח האחות טובה קררו לפני כשלוש שנים, שם קץ לחייו. שלשום (יום ג') הובהל לבית חולים לאחר שניסה להתאבד בתאו בכלא איילון וכעבור יומיים מת.
2 צפייה בגלריה
אשר פרג' בבית המשפט, 2017
אשר פרג' בבית המשפט, 2017
אשר פרג' בבית המשפט, 2017
(צילום: מוטי קמחי)
סוהרים וצוות המרפאה בכלא שהוזעקו לתא ביצעו בו פעולות החייאה. בהמשך פונה עם דופק לבית החולים אסף הרופא. גורם בשב"ס אמר ל-ynet כי הסוהרים בכלא לא הבחינו בהתנהגות חריגה מצדו לפני ניסיון ההתאבדות. בשב"ס אמרו כי נסיבות האירוע נבדקות.
נופר אסלן, בתה של טובה קררו ז"ל, אמרה הערב: "ציפיתי לטלפון שהוא מת בשלב זה או אחר, אבל לא באופן הזה. מבחינתי כל הסיפור שלי תם ונשלם ביום שישבתי בבית משפט והוא קיבל את העונש. מעולם לא איחלתי לו דברים רעים. הבן אדם עשה את מה שעשה".

פרג' הורשע בשנה שעברה ברצח האחות קררו – שאותה הצית באש – במרפאה שבה עבדה בחולון במרץ 2017. לפי כתב האישום שהוביל להרשעה ולגזר הדין של מאסר עולם, פרג' זעם לאחר שהגיע בינואר באותה שנה למרפאה שבה עבדה קררו וקיבל חיסון נגד שפעת - חיסון שלטענתו גרם לו לכאבים ולתחלואים שונים. על רקע זה פתח במסכת של האשמות, הטרדות ואיומים כלפי קררו, והחליט לגרום למותה.
לפני הרצח, כך לפי כתב האישום, הוא הצטייד בבקבוק שהכיל חומר דליק ובשני מציתים והתקשר למרפאה כדי לקבוע תור לביצוע בדיקת דם אצל קררו. למחרת הגיע למרפאה והמתין לתורו עד שנקרא על ידה לביצוע הבדיקה. כששהו יחד בחדרה, שפך פרג' על קררו את החומר הדליק והצית אותה. מיד לאחר מכן עזב את החדר, בעודה נשרפת בחיים, ויצא למסדרון המרפאה כשהוא אוחז בידו האחת בבקבוק בו בערו שאריות החומר הדליק ובמצית בוער בידו השנייה. הוא השליך את הבקבוק והמצית מידיו ועזב את המקום. מותה של קררו נקבע במקום.
2 צפייה בגלריה
טובה קררו ז"ל
טובה קררו ז"ל
טובה קררו ז"ל
(מתוך פייסבוק)
אשתו של פרג' העידה בחקירה כי "כל יום הוא היה מקלל אותה ואומר שהיא גרמה לכאבים ברגליים ולשיתוק, אבל הוא לא היה משותק". לאחר הרצח שוחח פרג' עם אשתו, ובעדותה במשטרה היא אמרה: "התקשרתי אליו לטלפון שלו ואז דיברתי איתו והוא אמר לי שהוא שרף את טובה. הוא נשמע רגיל. אז השוטרים עצרו אותו, והוא ישר אמר, 'אני עשיתי את זה'. השוטר שמע. 'שפכתי בנזין על טובה'".
אחד השופטים בהרכב שגזר את גזר דינו של פרג', השופט אברהם הימן, דחה את טענתו של פרג' לאי שפיות: "בחנו היטב את חוות הדעת המנוגדות של ההגנה והמאשימה, והגענו למסקנה כי לא מתקיים לנאשם סייג של אי שפיות הדעת, ולכן חוות דעת המומחה מטעם ההגנה של אי שפיות נדחית".
עו"ד דוד מועלם, שבזמנו ייצג את פרג', אמר היום בעקבות ניסיונו האובדני: "אשר פרג' נקלע למצב נפשי קשה מאוד בזמן זקנתו, נראה שהוא לא טופל כהלכה, על ידי המוסדות האחראיים לבריאות הנפש והתוצאה הייתה מאוד מצערת. אנו מקווים שהרשויות ילמדו מהמקרה על מנת למנוע מצבים דומים בעתיד".