שישה ימים לתוך מבצע "שומר חומות" - וצה"ל "רק באמצע". דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, רמז הערב (שבת) בריאיון לאולפן ynet כי הפסקת האש עוד רחוקה. הוא טען: "מהיום הראשון תקפנו בכירים - את הכי בכירים. הגבנו בצורה מאוד עוצמתית והישגי הצבא מרשימים". דובר צה"ל הבהיר: "אנחנו רק באמצע, אנחנו עוד ממשיכים ויש לפנינו עוד לילה מאוד מאוד אינטנסיבי".
בתוך כך עדכנו בצה"ל כי מהשעה 7:00 בבוקר זוהו כ-278 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. כ-40 שיגורים נפלו בשטח הרצועה. עוד נמסר כי "לוחמי ההגנה האווירית יירטו עשרות רבות של רקטות על פי מדיניות היירוט". הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה מלגלגת לפיה מוחמד דף הסכים "להסיר את העוצר בתל אביב" למשך שעתיים - בין עשר לחצות.
לפי חברת החשמל, חמישה מתוך עשרה קווי מתח גבוה המזינים את עזה נפגעו עקב הירי מהרצועה. בחברה ציינו כי נכון לעכשיו קווי המתח לא יתוקנו מאחר שאין גישה אליהם.
4 צפייה בגלריה
יירוטים מעל אשדוד
יירוטים מעל אשדוד
מהבוקר - קרוב ל-300 שיגורים זוהו מרצועת עזה. יירוטים מעל אשדוד
(צילום: מאיה ביאליק)
בריאיון הבהיר תא"ל זילברמן כי הלחץ הבינלאומי לא משפיע על תוכניותיו של צה"ל להמשיך בתקיפות ברצועת עזה. הוא ציין כי "בתוכניות התקיפה שלנו - המשך ציד פעילים - לתקוף מטרות תת-קרקעיות, לתקוף מבנים בהם נמצאים אנשי חמאס והג'יהאד האיסלאמי. נמשיך ונעשה את זה בעזרת החוסן והגב שנותנים לנו אזרחי ישראל".
באשר לאיתותים מחיזבאללה, שמנסה להסיט את האש לגבול הצפון אמר: "אני לא חושב שזה לחץ כזה, אנו מסתכלים ועושים הערכת מצב רב-זירתית, אחת ליום ולפעמים כשצריך פעמיים ביום. המיקוד שלנו כרגע הוא בעזה, אנו רוצים להרגיע את יתר הגזרות וממקדים את כל החוד המבצעי והעוצמה המבצעית של צהל בלטפל בחמאס בעיקר וגם בג'יהאד האיסלאמי פלסטיני".
דובר צה"ל ציין בריאיון כי בישראל "רודפים אחרי בכירי חמאס", וטען "הצלחנו לחל 15 בכירים, מהם ארבעה חברי פורום מטכ"ל ובכירים במודיעין". הוא הוסיף: "הבוקר ניסינו לחסל שניים נוספים - נראה מה יעלה בגורלם בהמשך".
4 צפייה בגלריה
"אנחנו רק באמצע". דובר צה"ל וההריסות בעזה
"אנחנו רק באמצע". דובר צה"ל וההריסות בעזה
"אנחנו רק באמצע". דובר צה"ל וההריסות בעזה
(צילום: EPA, טל שמעוני)

4 צפייה בגלריה
ביתו של אלחיה
ביתו של אלחיה
ביתו של סגן מנהיג חמאס בעזה חליל אל-חיה הושמד
- כלומר אין לכם מודיעין שהצלחתם? "אתה צודק, אנחנו עדיין לא יודעים מה עלה בגורלם. אני יכול להבטיח שכל מי ששייך לתנועת החמאס הוא על הכוונת של צה"ל".
תא"ל זילברמן אמר כי "היה לנו יום של תקיפות מאוד משמעותי היום ברצועת עזה עם הישגים במספר תחומים, פגענו בפעילים נוספים, הצלחנו לפגוע במשגרים רב-קניים וסה"כ ממשיכים בעוצמה ללילה נוסף של תקיפות משמעותיות בעזה". בין היתר צה"ל הפציץ את ביתו של סגן מנהיג חמאס בעזה חליל אל-חיה, שביתו הופצץ גם בצוק איתן, אז נהרג בנו.
4 צפייה בגלריה
רגע השמדת המגדל
רגע השמדת המגדל
רגע השמדת המגדל
(צילום: AFP)
הוא הסביר את תקיפת המגדל שבו יושבים כלי תקשורת בינלאומיים: "פגענו במגדל שיש בו נכסים צבאיים של ארגון החמאס והג'יהאד האיסלאמי פלסטיני. במקום שיש נכסים של גא"פ וחמאס, זו מטרה צבאית לגיטימית. הזהרנו את כל מי שנמצא בבניין הזה, נתנו להם את הזמן שצריך להתפנות, ורק אז תקפנו".
- אבל עדיין, יש שם גופים בינלאומיים. איך אתה מסביר ל-AP שפוצצת להם את המשרד? "אני חושב שהתשובה של העניין הזה היא בגוף השאלה. חמאס מסתתר בתוך אוכלוסייה אזרחית ובתוך משרדים של חברות עסקיות ושם הוא מבצע את הפעילות הצבאית שלו כנגדנו. לא ניתן לזה יד. הצבא תוקף, ולכל פצצה ופגז שלו יש כתובת צבאית ברורה. לעומת זאת חמאס יורה לעבר ערי ישראל ללא אבחנה על אזרחים חפים מפשע כבר חמישה ימים ברציפות. זה ההבדל הגדול, ולכן נמשיך בעוצמה".
סוכנות הידיעות האמריקנית AP התייחסה לתקיפת המגדל שבו נמצאים משרדיה. נשיא AP גארי פרואיט הגיב בזעזוע לתקיפה ומסר כי "אנחנו מזועזעים ונחרדים שהצבא הישראלי שם למטרה ותקף את הבניין שבו נמצא המטה של AP ושל גופי חדשות אחרים בעזה. הם ידעו את המיקום שלנו מזה זמן רב, וגם ידעו שעיתונאים נמצאים בו. זו התפתחות מדאיגה ביותר. כמה עיתונאים ופרילאנסרים של AP היו בתוך הבניין, והצלחנו לפנות אותם בזמן. העולם יידע פחות על המתרחש בעזה בגלל מה שקרה היום".