שר הכלכלה עמיר פרץ החליט לפרוש מהמרוץ לנשיאות המדינה, שמתנהל בינתיים באופן מנומנם עם שני מועמדים מרכזיים מלבדו - יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג והפעילה החברתית מרים פרץ, ששכלה את שני בניה אלירז ואוריאל פרץ.
"כמי ששמו עלה לא אחת בהקשר להתמודדות הקרובה על תפקיד נשיא המדינה, אני רוצה להודיע שלאחר ששקלתי את הדברים בכובד ראש החלטתי לא להתמודד על התפקיד", כתב פרץ בפייסבוק על אף שאישר בקולו באולפן ynet על כך שהוא מתכוון להתמודד. "כשאסיים את הכהונה הנוכחית ארצה לפנות לאפיקים חדשים ולהקדיש יותר זמן למשפחתי הקרובה, דבר שהיה קשה לי מאוד לעשות במהלך 37 שנותיי בשירות הציבורי. אני רוצה להודות לאזרחים שאותם אני פוגש יום יום ושריגשו אותי מאוד כשראו בי מועמד ראוי עבורם", הוסיף פרץ בן ה-69 ואמר: "אני מבקש גם להודות מקרב לב לחברי הכנסת ואנשי הציבור הרבים מכל הקשת הפוליטית שהביעו תמיכה והציעו את עזרתם".
1 צפייה בגלריה
מוותר על הנשיאות. עמיר פרץ
מוותר על הנשיאות. עמיר פרץ
מוותר על הנשיאות. עמיר פרץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עוד ציין כי "הדמוקרטיה הישראלית אפשרה לי, ילד שנולד במרוקו וגדל במעברה, להגיע למקומות החשובים ביותר ולהשיג הישגים עבור אזרחי ישראל כולם. היה לי הכבוד לתרום לביטחון ישראל, לחברה הישראלית ולאדם העובד. מבחינתי זו זכות גדולה, ועדות על כך שלמרות כל הקשיים מדינת ישראל היא ארץ של אפשרויות רבות עבור כל אדם. בכוונתי להמשיך לתת מעצמי עבור הציבור הישראלי בכל מקום שאהיה. הדבר שהניע אותי תמיד זו אהבת האדם באשר הוא אדם, ללא הבדל של דת, מין, נטייה מינית, מגזר, עדה או עמדה פוליטית. אם מסתכלים מעבר לפוליטיקה מבינים שיש לנו אזרחים נהדרים אנשים טובים שחיים אחד עם השני ובשעת מבחן תמיד נרתמים זה למען זה בסולידריות נדירה".
פרץ איחל בהצלחה לשאר המתמודדים על התפקיד, ואמר כי מצפה להם עוד "עבודה רבה בקירוב הלבבות ובפיוס הלאומי שכל כך נדרש בעת הזו".