השופטים במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הודיעו הבוקר (יום ב') כי הם מקבלים את בקשת התביעה להאריך את המועד שנקבע לצורך ההעברה להגנה של כלל תוצרי החיפוש בטלפון הנייד של אילן ישועה, עד ל-11 בחודש. ישועה, מנכ"ל וואלה לשעבר, מעיד כבר תקופה ארוכה בתיק 4000.
2 צפייה בגלריה
אילן ישועה
אילן ישועה
ישועה. "חיפוש בנייד הניב 11 אלף תוצאות"
(צילום: יואב דודקביץ)
במקור ביקשה פרקליטות מיסוי וכלכלה ארכה בת שבועיים, עד 12 ביולי, על מנת לסיים את הבחינה והסיווג של כלל תוצרי החיפוש במדיה הדיגיטלית של ישועה. בית המשפט הודיע כי תינתן לה ארכה בת שבוע, עד היום, וחקירתו הנגדית של ישועה הייתה אמורה להתחדש ביום שני הבא. בעקבות החלטת השופטים, הדיונים שנקבעו לשבוע הבא בוטלו. הדיון הבא במשפט ייערך ב-19 ביולי, שלושה ימים לפני שתחל הפגרה בבית המשפט.
הפרקליטות ביקשה ארכה מכיוון שמדובר בחומרים בהיקף נרחב, וגם הסנגורים הסכימו לארכה. בהחלטתם לאשר את הבקשה הסבירו השופטים כי "בנסיבות אלו, על מנת לאפשר גם להגנה להיערך כראוי" הם מבטלים את הדיונים שאמורים היו להתחדש ביום שני הבא ומעניקים דחייה של שבוע נוסף לחידוש הדיונים.
2 צפייה בגלריה
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
השופטים בפתיחת הדיום הראשון במשפטו של בנימין נתניהו
הדיון הבא יתקיים לפני הפגרה. הרכב השופטים במשפט נתניהו
(צילום: עמית שאבי)
"עשינו כל שאל ידנו על מנת לעמוד בהחלטת בית המשפט", כתבו בפרקליטות בבקשתם וציינו כי עברו על כ-20 אלף תכתובות דואר אלקטרוני של הגורמים שעליהם הוסכם במתווה החיפוש. "עם זאת, לא נוכל לעמוד באופן מלא במועד שנקבע בהחלטת בית המשפט, ולסיים עד אז את המעבר על תוצאות החיפוש בתכתובות הדואר האלקטרוני שלגביהן לא נערך מעבר פרטני. כפי שפורט בבקשה הקודמת, הרצת כלל מילות החיפוש שהוצעו על ידי המאשימה והנאשמים הניבה כ-90 אלף תוצאות".
בפרקליטות ציינו עוד כי בעקבות זאת הנחו את היחידה החוקרת לבצע פעולות חיפוש נוספות על מנת לצמצם את היקף התוצאות: "גם לאחר צמצום זה, הניב החיפוש כ-50 אלף תוצאות. לאור זאת, וכדי למקד את החיפוש, הנחינו את היחידה החוקרת לערוך חיתוכים והצלבות של מילות החיפוש. גם לאחר צמצום זה, מספר התוצאות שהניב החיפוש נותר רב מאוד, והוא עומד על כ-11 אלף תוצאות. לצורך מעבר על תוצאות אלה וסיווגן, יידרש לצוות הפרקליטים פרק זמן נוסף של כמה ימים".
הדיונים במשפט החלו במסגרת תיק 4000, הפרשה שבה נאשם נתניהו בשוחד, ואיתו בעלי בזק לשעבר שאול אלוביץ' ורעייתו איריס, שלפי כתב האישום השפיעו על הסיקור באתר וואלה בתמורה להקלות רגולטוריות.