יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר קורא להפסיק את ההפגנות בבלפור. "זה מוקד תחלואה ועשרות התגלו כחולים שם, וזה גם מעקר את היכולת שלנו כממשלה לבקש מהציבור להישמע להנחיות", אמר זוהר בריאיון היום (חמישי) לאולפן ynet.
זוהר התייחס להחלטה על סגר כללי החל ממחר, ואמר כי "זו החלטה שהתקבלה עקב המצב שנוצר, שהוא בלתי סביר ומסוכן מאוד - 7,000 חולים ביום – ואני מניח שזה רק יילך ויחמיר. הדרך היחידה לפתור את זה - זה סגר. אני חושש שאם וכאשר לא נשמור על ההנחיות אחרי הסגר הזה אנחנו יכולים להיקלע שוב לאותה סיטואציה. אנחנו תלויים בעיקר בכך שהציבור מממש את דרישות הממשלה ומקיים את ההנחיות".
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
"המצב מסוכן". מיקי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
זוהר נשאל אם גם יו"ר ועדת הקורונה, ח"כ יפעת שאשא ביטון, אחראית למצב. "יש אינספור סיבות לבעיה הקשה אליה נכנסנו אבל בסוף צריך לומר את האמת - האחריות היא של כולם ללא יוצא מן הכלל. זה מתחיל ביפעת שאשא ביטון וזה יכול להיות גם בממשלה וגם בנו האזרחים שלא שמרנו על ההנחיות. יש פה אשמה כוללת של כולם ואני מקווה שנסיק את המסקנות ביחד".

-אומרים שרה"מ באובססיה על ההפגנות. אין נתונים שמוכיחים שהייתה בהן התפרצות. "מבחינה פוליטית ההפגנות הללו לא מזיקות לליכוד, יכול להיות מאוד שאפילו תורמות לליכוד משום שרואים את האנרכיזם, ההשתוללות והשנאה, ואלו דווקא דברים שמעוררים את הציבור שלנו לטובתנו ולא לרעתנו.


מה שעושות ההפגנות הללו בסופו של יום זה שתי בעיות – זה מוקד תחלואה ואלפים מתגודדים, אם אחד מהם חולה בקורונה המחלה מופצת למאות ואלפים. היו ממצאים שיש עשרות שהתגלו כחולי קורונה בהפגנות, לאחרונה התגלה שגם השוטר שמטפל בהפגנות הללו נדבק בקורונה.
הבעיה השנייה והיותר חמורה, והיא המסוכנת - זה פשוט הורג ומעקר מתוכן את היכולת שלנו להסביר לציבור שיש להישמע להנחיות, במיוחד במגזר החרדי והדתי. הם אומרים לך 'אין שום סיכוי שתבקש מאיתנו לשמור על ההנחיות בזמן שאתם מאשרים לאלפים להתגודד ליד ביתו של רה"מ, לשמוח לצהול להתחבק ולהתנשק'. הדבר הזה מקשה עלינו לגרום לציבור לשמור על ההנחיות. אני מקווה שהמפגינים יפסיקו עם הנזק הבלתי הפיך הזה".
2 צפייה בגלריה
ההפגנה בבלפור
ההפגנה בבלפור
הפגנה בבלפור
(צילום: AFP)
-יש תוכנית יציאה מהסגר? מה הלאה? "אני סבור שאם אחרי 4-3 שבועות כפי שכחול לבן מתעקשים, הפגנות יימשכו, יכול להיות שהסגר לא יהיה יעיל. זה להידרדר לאותו מצב. אתה לא תצליח לשמור בקפדנות על ההנחיות אם יש את ההפגנות הללו. חוץ מזה, צריך להגביר את האכיפה ולהחמיר את הענישה. גם לקנסות הרבה יותר כבדים, גם לעונשים אפילו ברמת כתבי אישום פליליים ומעצר בפועל למפירי הנחיות באופן קיצוני ולמי שעושים דברים מסוכנים כמו התקהלויות רבתי. אלו יכולים לעזור לנו להחליש מעט את ההתפשטות ואולי בעזרת השם גם לפתור את הבעיה".
-אתה אומר שהגענו ל-7 אלף ביום בגלל הפגנות בבלפור? "ברור שזו לא יכולה להיות סיבה אחת, יש אינספור סיבות. אבל זו סיבה מרכזית ויש לה חלק גדול במצב אליו הגענו. היכולת שלנו לשכנע את הציבור לשמור על ההנחיות בעצם מתעקרת, משום כשהם רואים את האלפים מתגודדים כל שבוע הם שואלים שאלה פשוטה – למה הם כן, ואנחנו לא?".