2 צפייה בגלריה
תמונה של רונן ביטי
תמונה של רונן ביטי
רונן ביטי
(צילום: שאול גולן)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי ערעור על קלות עונשו של רונן ביטי, אביה של הזמרת עדי ביטי, שהורשע בשורה של עבירות מין בשבע מתלוננות שהיו בנות 13-14 בזמן המעשים.
כזכור, בית משפט השלום בכפר סבא הרשיע את ביטי בעבירות של מעשה מגונה בקטינה שלא מלאו לה 14, מעשה מגונה בפני קטינה מתחת לגיל 16, והטרדה מינית בקטינה שטרם מלאו לה 15. על ביטי נגזרו העונשים הבאים: תשעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי, צו מבחן למשך שנתיים במסגרת תוכנית לטיפול מונע לעברייני מין, ופיצוי לנפגעות העבירה בסך כולל של 100,000 שקלים.

בהודעת הערעור, שנכתבה על ידי עו"ד בן אסולין, נכתב: "המערערת תטען כי עונשו של המשיב סוטה באופן מהותי וחריג מהענישה הנוהגת בנסיבות האישומים בהם הורשע, אינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעת היחיד והרבים. נוכח האמור, תטען המערערת כי קיימת הצדקה של ממש להתערבות ערכאת הערעור על דרך החמרה משמעותית בעונש המאסר בפועל".
עוד צוין כי "שגה בית המשפט בכך שקבע מתחמי ענישה שאינם הולמים את חומרת העבירות ואף אינם עולים בקנה אחד עם הפסיקה הנוהגת. זאת, בשים לב, בין היתר, לערכים המוגנים שבסיס העבירות ומידת הפגיעה בהם, נסיבות ביצוע העבירות, פערי הכוחות החריגים בין המשיב למתלוננות, ריבוי המתלוננות, גילן הצעיר וכן השלכות המעשים על המתלוננות. העונש הראוי למשיב בנסיבות העניין הוא 15 חודשי מאסר לריצוי מאחורי סורג ובריח".
בהודעת הערעור נכתב עוד כי "לטענת המערערת, בחינת נסיבות ביצוע העבירות בתיק זה תלמד בהכרח כי גם בהשוואה לעבירות מין דומות כלפי קטינים - הרי שבענייננו מעשיו של המשיב חמורים, מכוערים ונלוזים במיוחד.
2 צפייה בגלריה
רונן ביטי אבא של עדי ביטי
רונן ביטי אבא של עדי ביטי
(צילום: דנה קופל)
"העובדה כי המעשים בוצעו לאורך תקופה של כחצי שנה וכלפי שבע מתלוננות שונות בגילים 13-14 שנים בלבד, חומרת המעשים בדגש על מהות התכנים המיניים וההצעות המיניות הבוטות שהציע המשיב למתלוננות, המשיב פעל בתחכום ותוך שימוש באמצעים להסוואת המעשים המדוברים - ואף פעל להטיל מורא על המתלוננות לאחר שגילו לזוגתו על המעשים".
כתב האישום נגד ביטי הוגש בפברואר 2018 לבית משפט השלום בכפר סבא. הוא הואשם אז בגין מעשים מגונים בשתי נערות, הטרדה מינית של נערה אחרת ואיומים. לפי כתב האישום, ביטי שלח לנערות סרטונים שבהם ביצע מעשים מיניים בעצמו, ביקש מחלקן לבצע מעשים מגונים בעצמן ואף איים עליהן.
עוד צוין בכתב האישום כי ביטי הקים בשנת 2014 קבוצת וואטסאפ "ביטי אימפריה", שבה היו חברות כ-70 קטינות שמעריצות את בתו. בשנים 2018-2017 נהג ביטי לשוחח, בין היתר שיחות בעלות תוכן מיני, עם תשע קטינות שהיו חברות בקבוצה. באישום תואר כי ביטי פנה לאחת הנערות החברות בקבוצה, ביקש ממנה לעבור לאפליקציית טלגרם ושם כתב לה: "זה יהיה מגניב אם אשלח לך את איבר המין שלי בלייב, ואני חרמן".