החברה הערבית מזועזעת מהחיסול המשולש של זוג הורים ובתם סמוך לעילבון שבגליל - ומפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה בכל הנוגע לפשע המשתולל שגבה את חייהם של 53 בני אדם מתחילת השנה. "אני לא יודע כמה זמן הפשע הזה יימשך", אמר סועאד מהגליל. "הרצח היום הוא עדות לכך שאנו חיים בטבח אינסופי".
רק בחודש האחרון עברו יוסף (58) ונואל (46) ג'רושי מרמלה לכפר דיר חנא מחשש שסכסוך פלילי במשפחה המורחבת יגיע עד אליהם. זה לקח כמה שבועות עד שמתנקשים התקרבו לרכב הסובארו המשפחתי של הזוג ופתחו באש כבדה שהותירה את המכונית מחוררת לחלוטין.
4 צפייה בגלריה
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
( צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
"חיים בטבח אינסופי"
(צילום: אפי שריר)
יוסף ונואל נרצחו במקום יחד עם בתם בת ה-16, ריאן. בתם השנייה, בת 9 בלבד, אותרה ברכב המומה ופצועה גם היא מהירי. צוות מגן דוד אדום פינה אותה לבית החולים פוריה כשהיא במצב בינוני.
"הם עברו לגליל כדי להגן על עצמם מפני הרצח, אבל הפושעים הגיעו עד אליהם", הוסיף סועאד. "למרות שהמשטרה הייתה צריכה לדעת שחייהם בסכנה, היא לא סיפקה להם שום הגנה. אנחנו חיים עכשיו בג'ונגל וכנופיות פשע שולטות בהכל, ומי שמדבר נגד הם ירצחו אותו".
אחמד חאג' יחיא, תושב טייבה, ציין כי "מה שקורה בחברה הערבית גורם לנו לחיות במלחמה פלילית שמאחוריה כנופיות מוכנות לרצוח גם מכובדים וחפים מפשע. הפשע הזה מגיע לכל בית, אפילו לאלה שנוטשים מבתיהם בגלל איומים מגיעים אליהם ורוצחים אותם. לפושעים יש דרכים רבות להגיע ליעדים שלהם, והם חזקים יותר מהשב"כ והמשטרה".
4 צפייה בגלריה
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
"הפשע מגיע לכל בית"
צעיר מרמלה שמכיר את המשפחה אמר כי מדובר באזרחים נורמטיבים שהתרחקו מבעיות. "הם החליטו לחיות בגליל על מנת להתרחק מסכסוכים, ולבסוף נרצחו ללא כל סיבה ובדם קר". הוא הוסיף כי "הסכסוך הזה נמשך וגבה את חייהם של יותר מעשרה בני אדם, ואנחנו לא יודעים מי יהיה הבא בתור. מה שקרה גורם לי גם לחשוש לחיי ולחיי משפחתי. אין ביטחון, כולנו בסכנה".
זמן קצר לאחר שבני המשפחה נרצחו לאור יום, אותר רכב שרוף בין הכפרים עילבון ומרר, ובו כלי נשק שככל הנראה שימשו לרצח. יוסף הוא אחיו של זייד ג'רושי, ועל כן המשטרה בודקת אם מדובר בנקמה על הרצח של חאתם ג'רושי שנדקר למוות בחודש שעבר במסגד אל-אקצה, לפי החשד בשל הסכסוך עם זייד. בשל זהות המעורבים, חקירת הרצח הוטלה על ימ"ר מרכז, והוטל צו איסור פרסום על כל פרט מפרטי החקירה עד 2 ביולי.
4 צפייה בגלריה
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
"העבריינים חזקים ממנה, היו צריכים לדעת שחייהם בסכנה". ביקורת על המשטרה
(צילום: אפי שריר)

תקציר הידיעה בערבית

قلق شديد فؤ المحتمع العربي في اعقاب جرائم القتل
من حسن شعلان
سكان من عدة بلدات اعربوا عن غضبهم الشديد بعد الجريمة الثلاثية التي اودت بحياة ثلاثة اشخاص من نفس العائلة، وحملوا الشرطة مسؤولية ما يحصل من تفشي للإجرام.
سعاد من الجليل قالت:" لا اعرف حتى متى سيقى هذا الإجرام مستمرا، فان قتل زوجين وابنتهما دليل على اننا نعيش داخل مجزرة لا تنتهي. هذه عائلة قررت ان تترك بلدتها الرملة وانتقلت الى الجليل كي تحمي نفسها من القتل، لكن المجرمين وصلوا اليهم وقتلوهم، رغم ان الشرطة لا بد وان تعلم بمدى الخطورة على حياتهم، الا انها لم توفر لهم اي حماية. اصبحنا نعيش داخل غابة وعصابات الإجرام هي التي تسيطر على كل شئ، ومن يتحدث ضدهم فمصيره يكون القتل".
شاب من الرملة الذي يعرف عائلة الضحية قال:" انا اعرف هذه العائلة جيدا، فيوسف وزوجته نوال وابنائهم اشخاص طريقهم جيدة ولا يحبون المشاكل، وقد قرروا السكن في الجليل كي يبتعدوا عن النزاعات، لكنهم قتلوا بدون اي سبب".
ثم قال:" هذا النزاع مستمر وراح ضحيته اكثر من عشرة اشخاص، ولا نعرف من سيكون في الدور، فما يحصل يجعلني ايضا اخاف على حياتي وحياة عائلتي، فاليوم انعدم الأمن والأمان وحياة الجميع مهددة بالخطر".
احمد حاج يحيى من الطيبة قال:" ان ما يحصل داخل مجتمعنا العربي من قتل يجعلنا نعيش داخل حرب اجرامية يقف خلفها عصابات مستعدة بان تقتل حتى اشخاص محترمين. هذا الإجرام يصل الى كل بيت، حتى من يتركون بيوتهم خشية من التهديدات يصلون اليهم ويقتلونهم، وهذا دليل على ان المجرمين لديهم طرق كثيرة للوصول الى اهدافهم فهم اقوى من الشاباك والشرطة".
פורסם לראשונה: 23:16, 26.06.21