53 נרצחים בחברה הערבית - מתחילת השנה: רק בחודש האחרון עברו יוסף ונואל ג'רושי מרמלה לכפר דיר חנא מחשש שסכסוך פלילי במשפחה המורחבת יגיע עד אליהם. זה לקח כמה שבועות עד שמתנקשים התקרבו לרכב הסובארו המשפחתי של הזוג שנסעו ליד עילבון שבגליל, ופתחו באש כבדה שהותירה את המכונית מחוררת לחלוטין. יוסף (58) ונואל (46) נרצחו במקום יחד עם בתם בת ה-16. בתם השנייה, בת 9, אותרה ברכב המומה ופצועה גם היא מהירי. צוות מגן דוד אדום פינה אותה לבית החולים פוריה כשהיא במצב בינוני.
4 צפייה בגלריה
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
יוסף נואל ג'רושי הנרצחים
יוסף ונואל ג'רושי
(צילום: אפי שריר)
זמן קצר לאחר שבני המשפחה נרצחו לאור יום, אותר רכב שרוף בין הכפרים עילבון ומרר, ובו כלי נשק שככל הנראה שימשו לרצח. יוסף הוא אחיו של זייד ג'רושי, ועל כן המשטרה בודקת אם מדובר בנקמה על הרצח של חאתם ג'רושי שנדקר למוות בחודש שעבר במסגד אל-אקצה, לפי החשד בשל הסכסוך עם זייד. בשל זהות המעורבים, חקירת הרצח הוטלה על ימ"ר מרכז.
"המראה היה קשה", סיפר הפרמדיק עומרי הוכמן שהוזעק לזירת הרצח. "ראינו שלושה נוסעים מחוסרי הכרה בתוך הרכב הפרטי שסבלו מפציעות חודרות בגופם. ביצענו בדיקות רפואיות אך הם היו ללא סימני חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותם במקום". את הילדה המבוהלת שמצאו פינו החובשים לבית החולים במצב בינוני ויציב.
4 צפייה בגלריה
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
חוקרי המשטרה ליד הרכב המשפחתי
(צילום: אפי שריר)
4 צפייה בגלריה
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
שלושה נרצחים באירוע ירי בכביש 806
(צילום: אפי שריר)
מתחילת השנה נרצחו 53 ערבים ישראלים. שלשום הייתה זו נג'אח אבו ערער, בת 49 מערערה שבנגב שנורתה במהלך קטטה ביישוב שבו התגוררה. אחד התושבים סיפר כי הירי ביישוב לא פסק במשך זמן רב. "כמעט נרצחו שלושה או ארבעה אנשים נוספים. צעקנו שיפסיקו, אבל לא הקשיבו לנו. הם לא דפקו חשבון לאף אחד. נג'אח אבו עראר לא הייתה מעורבת, היא פשוט נרצחה בדם קר". בעלה של אבו ערער נרצח לפני 12 שנה - ומאז היא עסקה לגדל את ילדיהם.
בהקלטה שהגיעה לידי ynet מהדיווח למוקד 100, נשמע אחד מבני הבית מתריע: "יורים לעבר הבית שלי". המוקדנית שאלה את האדם שהתקשר לשמו ואם יש פצועים במקום, אך בשלב מסוים זה הפסיק להשיב לה - וברקע נשמעו רק צעקות של נשים וילדים. לאחר מכן צעק הגבר: "יש פצועה קשה!".

תקציר הידיעה בערבית

زوج وزجته وابنتهما من الرملة قتلوا بالرصاص في الجليل
حسن شعلان
ما زال الإجرام داخل المجتمع العربي يستشري، وهناك معاناة كبيرة وتذمر شديد جراء اطلاق الرصاص الذي يطال اشخاص وبيوت وسيارات، ورغم كل الخطوات النضالية التي كانت لمحاربة الآفة لكن دون جدوى. اليوم بعد ساعات الظهيرة وقع حادث اطلاق رصاص قرب عيلبون، حيث اقدم مجهولون بإطلاق وابل من الرصاص بإتجاه سيارة مما اسفر عن مقتل يوسف جروشي (53 عام) وزوجته نوال (46 عام) وابنتهما (16 عام).
يشار الى ان العائلة كانت قد انتقلت للسكن في منطقة الجليل بسبب نزاع دامي، في محاولة لإنقاذ حياتهم من الخطر، لكن الإجرام طالهم رغم بعدهم عن مكان سكنهم. هذا وقد وصلت قوات كبيرة من الشرطة الى مكان الحادث، وباشرت التحقيق، ولم يتم الإعلان عن مشتبهين ضالعين في الجريمة. في عرعرة النقب قتلت السيدة نجاح ابو عرار (49 عام) خلال شجار بين مجموعتين، وقد اصيبت الضحية وهي في مدخل بيتها ودون ان يكون لها اي علاقة بالخلاف.
هذا وقد قتل زوجها خالد ابو عرار قبل 12 عام ايضا بالرصاص خلال شجار ودون ان يكون ضالع بالخلاف. منذ بداية العام قتل 53 ضحية من المجتمع العربي، وغالبية الحوادث ما زالت بدون معتقلين.