4 צפייה בגלריה
אושר שלמה, איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב נאשמים באונס באילת כתב אישום מלון הים האדום
אושר שלמה, איסי רפאילוב ואיליאזיר מאירוב נאשמים באונס באילת כתב אישום מלון הים האדום
"נהגו באובדן צלם אנוש". הנאשמים באונס בת ה-16 באילת
(צילום: בראל אפרים)
יום הדין מגיע: ביום שלישי הקרוב ייפתח בבית המשפט המחוזי בבאר שבע שלב ההוכחות במשפט הנאשמים באונס הנערה בת ה-16 באילת בחודש אוגוסט, כאשר במוקד הדיון - עדות הנאנסת. האירוע התרחש בעת שהנערה נפשה במלון "הים האדום" באילת. מכתב האישום עולה כי היא שתתה לשוכרה בחדר של מכריה, עד כדי כך שחושיה התערפלו והיא לא הייתה מסוגלת לשלוט במעשיה וברצונותיה. בשלב מסוים נכנסו לחדר איסי רפאילוב ואיליזיר מאירוב מחדרה, שניהם בני 27, לאחר שקודם לכן הבחינו בה בבריכת המלון.
מכתב האישום עולה כי הם ניצלו את מצבה של הנערה ואנסו אותה, ולאחר מכן הצטרפו למתקפה המינית תאומים בני 17 שאנסו אותה גם הם בזה אחר זה. ארבעתם נאשמים באונס בנסיבות מחמירות, ואושר שלמה (19) ממושב נוגה נאשם בסיוע לאונס ובמעשים מגונים.
לששת הנאשמים הנוספים, כולם קטינים, מיוחסות עבירות של סיוע לאונס ואי-מניעת פשע. בשל מצבה של הנערה שלא זוכרת את רוב המקרה, רוב הראיות התבססו על DNA, ממצאים דיגיטליים והודאות הנאשמים.
4 צפייה בגלריה
איסי רפאילוב
איסי רפאילוב
איסי רפאלוב. השופטת במשפטו מתחה בעבר ביקורת על סנגור שהשפיל מתלוננת
"הנאשמים נהגו באובדן צלם אנוש תוך התעלמות ממצוקתה", טענה התביעה. רפאילוב ומאירוב מיוצגים על ידי עורכי הדין אהרון רוזה וניר יסלוביץ', שייצג את הישראלים שנחשדו באונס התיירת הבריטית באיה נאפה. את התאומים מייצג עו"ד נס בן-נתן.
בשל היותה קטינה ומכיוון שמדובר בתיק של עבירות מין, עדות הנערה תימסר בדלתיים סגורות. בפרקליטות מחוז דרום ביקשו כי הנאשמים לא יצפו במתלוננת אלא רק ישמעו את קולה, אך השופטים דחו את הבקשה וקבעו כי הם יצפו בדיון בווידיאו. לפי הנחיות בית המשפט, עדות של קטינים בפרשיות מין צריכות להינתן בתוך 90 יום מהגשת כתב האישום. בתיק הנוכחי כבר חלף פרק הזמן הזה, מכיוון שהדיון נדחה שוב ושוב לאחר שהסנגורים ביקשו לקבל לידיהם חומרי חקירה נוספים.
בהמשך המשפט, בתום עדותה, צפויה הנערה לעבור שלב קשה עוד יותר - חקירה נגדית של הסנגורים. מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בוויצו, רבקה נוימן, אמרה לקראת עדות הנערה כי "חשוב לאפשר לה להעיד בתנאים שלא משחזרים את הפגיעה. מדובר בעדויות ממושכות וקשות, ולא פעם מתלוננות מותקפות על ידי הסנגורים שעושים עליהן מניפולציות שמחזירות את הקורבן לאירוע".
4 צפייה בגלריה
מימין יעל רז לוי אהרון משניות גילת שלו  השופטים בפרשת האונס באילת אונס הנערה נערה אילת
מימין יעל רז לוי אהרון משניות גילת שלו  השופטים בפרשת האונס באילת אונס הנערה נערה אילת
מימין: השופטים בפרשת האונס - יעל רז לוי, אהרון משניות וגילת שלו
(צילום: דוברות משרד המשפטים, הנהלת בית המשפט)
4 צפייה בגלריה
עוד" ניר יסלוביץ'
עוד" ניר יסלוביץ'
עוד" ניר יסלוביץ'
(צילום: רונית ינון)
בראש הרכב השופטים תעמוד יעל רז-לוי, ולצידה גילת שלו ואהרון משניות. לרז-לוי ולשלו יצא שם של שופטות המגלות רגישות ראויה לציון כלפי נפגעות תקיפה מינית. השופטת שלו חתומה על פסק דין מתחילת השנה שמתח ביקורת קשה על סנגור ששאל מתלוננת על עברה המיני וניהל חקירה נגדית משפילה. "החקירה הנגדית נעשתה בצורה מבישה, משפילה, פוגענית, חודרנית ומעוררת תרעומת", נכתב בפסק הדין.
בתיק אחר מתחו שלושת השופטים ביקורת על סנגור שביקש להקל בעונשו של גבר שאנס את אחותו לאורך שנים. הוא טען כי כשהגיעה לגיל הנעורים "הייתה מעין הסכמה מצידה והיא לא התנגדה". השופטים כתבו: "מדובר בטענה שאין לה שחר שמוטב לה לולא נטענה, שכן המתלוננת היטיבה לתאר בעדותה כיצד הנאשם הטיל את מוראו עליה, וגם אם לא נקט כלפיה אלימות פיזית הוא נקט כלפיה אלימות נפשית ששללה ממנה את האפשרות להתנגד למעשיו".
כדי להקל על הנערה עד כמה שניתן, היא מלווה על ידי מרכז הסיוע "תאיר" לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית. מירי מדעי, רכזת ליווי במרכז, הביעה ביטחון כי מערכת אכיפת החוק תשמור על זכויותיה בעת עדותה. לדבריה, "חשוב כי הנפגעת תעיד כדי שהנאשמים ייתנו את הדין על מעשיהם".