ניב קפלן, סבו של אוליבר קלרק בן השנה וחצי שנהרג ביום שישי בתאונת הדרכים הקשה באזור עמק יזרעאל, אמר היום (ראשון) לאולפן ynet: "חשוב שהאבא וינסנט יידע שזו לא הייתה אשמתו בשום צורה כי זה משהו שיכול לרדוף אותו כל החיים".
בתאונה שבין צומת התשבי לצומת השומרים התנגשו מכונית רנו וג'יפ משפחתי שבו שהה אוליבר, עם אביו וינסנט, אמו לי ואחותו בת ה-4 אביגיל, שנפצעו באורח בינוני. בתאונה נהרג גם נהג מכונית הרנו, רותם זיסק בן ה-35, תושב יקנעם. מחקירה ראשונית של בוחני התנועה עולה כי זיסק, נהג הרנו שנהרג, הגיע מכיוון דרום ורכבו סטה שמאלה ופגע חזיתית בג'יפ שהגיע מצפון ובו נסעה המשפחה. ל-ynet נודע כי לזיסק היו 15 הרשעות קודמות, כולל על נהיגה בשכרות בשנת 2018. בנוסף נודע כי ברכב הנהג נמצאו בקבוקי אלכוהול.
"אביגל בסדר, היא בטיפול נמרץ ילדים ואנחנו איתה כל הזמן, מחוץ למחלקה שלה", סיפר הסב. "היא מתאוששת ואפילו הצלחנו לתפוס אותה מחייכת אליי אז אנחנו מאוד אופטימיים בנושא שלה ושמחים שהיא בהכרה ויודעת מה קורה, ומדברת ומחייכת".
2 צפייה בגלריה
משפחת קלרק
משפחת קלרק
משפחת קלרק. אוליבר התינוק נהרג, אביו, אמו ואחותו הגדולה נפצעו בינוני
(באדיבות המשפחה)
2 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
זירת התאונה בעמק יזרעאל
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
-אתם מעכלים את האסון הכבד הזה? "לדעתי לא, אנחנו על אוטומט כי חייבים לייצב את המשפחה, הבת שלי, בעלה ויני וכמובן את אביגיל. אני מעריך שהאבל ייפול עלינו כשנרגיש שהם התאוששו, כרגע אנחנו שם בשבילם, אין לנו הרבה יכולת לשקוע באבל של עצמנו, אז אנחנו איתם".
קפלן אמר שחשוב לו שהאבא ויני שנהג, יידע שזו לא הייתה אשמתו בשום צורה. "הוא נהג ומתייסר מזה, ברור שהנהג השני עבר לנתיב של המשפחה שלי ופגע בהם ושזה לא אשמת האבא וחשוב לי שיידע את זה כי זה משהו שיכול לרדוף אותו כל החיים. זו לא אשמתו ולא היה לו שום סיכוי מול מישהו כזה. אנשים לא מבינים שהם כמו נשק בכביש ובשנייה זה הורס משפחה כמו שקרה לנו".
-מה שלום ההורים? "ההורים בסדר, בטיפול נמרץ ביחד, כל אחד עם הפגיעות שלו ויש כמה טיפולים שעדיין הם צריכים לעבור אבל בסך הכל הם בסדר פיזית. נפשית זה קשה מנשוא אבל אנחנו יכולים רק להיות שם בשבילם, אנחנו שם כל היום וכל הלילה".
-אביגיל שואלת שאלות? היא יודעת מה קרה? "היא לא שואלת שאלות אבל היא מבקשת את אמא, רוצה להיות בבית, מחייכת. היא בהכרה מלאה והיא ישנה הרבה כי נותנים לה כל מיני תרופות אבל היא נראית בסדר גמור. היא לא זוכרת מה קרה. בשום פנים ואופן לא סיפרנו לה שאחיה נהרג. אני מעריך שגם כשנסביר לה היא לא תתפוס את זה אבל כשהיא תראה שהוא לא שם תקופה, היא תבין שזה מה שקרה".