אוליבר קלרק, בן שנה וחצי מבית לחם הגלילית, הוא התינוק שנהרג אמש (שישי) בתאונת הדרכים הקשה בכביש 722 באזור עמק יזרעאל. בתאונה שבין צומת התשבי לצומת השומרים התנגשו מכונית רנו וג'יפ משפחתי שבו שהה אוליבר, עם אביו, אמו ואחותו שנפצעו באורח בינוני. בתאונה נהרג גם נהג מכונית הרנו, רותם זיסק בן ה-35, תושב יקנעם.

2 צפייה בגלריה
תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
תאונת הדרכים בעמק יזרעאל
זירת התאונה הקשה בעמק יזרעאל
(צילום: דוברות איחוד הצלה)
אביו של התינוק, וינסנט, אמו לי ואחותו בת ה-4 אביגיל, נותחו הלילה בבית החולים רמב"ם בחיפה. האב מאושפז כעת במחלקה לטיפול נמרץ, האם במחלקה אורתופדית, והאחות במחלקת טיפול נמרץ, בבית החולים לילדים רות.
מחקירה ראשונית של בוחני התנועה במחוז חוף עולה כי זיסק, נהג הרנו שנהרג, הגיע מכיוון דרום ורכבו סטה שמאלה ופגע חזיתית בג'יפ שהגיע מצפון ובו נסעה המשפחה. ל-ynet נודע כי לזיסק היו 15 הרשעות קודמות, כולל על נהיגה בשכרות בשנת 2018. בנוסף נודע כי ברכב הנהג נמצאו בקבוקי אלכוהול. את החקירה מנהלת שלוחת הבוחנים במחוז חוף במשטרה.
זיסק הורשע בעבר בעבירת סחר בסמים. הוא הופלל על ידי סוכן משטרתי סמוי ונשפט בשנת 2019 ל-21 חודשי מאסר. בבית המשפט סיפר כי התמכר לסמים. בית המשפט הורה אז לשב"ס לשלב אותו בטיפול גמילה במהלך תקופת המאסר, ככל שיביע נכונות. הוא שוחרר בחודש מאי 2020 וסנגורו, עו"ד מיכאל כרמל, אמר כי מאז לא הסתבך.
2 צפייה בגלריה
משפחת קלרק
משפחת קלרק
משפחת קלרק. אוליבר התינוק נהרג, אביו, אמו ואחותו הגדולה נפצעו בינוני
(באדיבות המשפחה)
צוותי הרווחה והשירות הפסיכולוגי של המועצה האזורית עמק יזרעאל הגיעו בשעות הלילה לתמוך ולסייע למשפחה וליישוב, ובמועצה האזורית אמרו כי ימשיכו בכך ככל שיידרש. ראש המועצה, אייל בצר, מסר: "הלילה אירעה טרגדיה קשה ועצובה ומשפחה נוספת הצטרפה למעגל השכול של הקטל בדרכים. תושבי המועצה ועובדיה מחבקים ומחזקים את המשפחה בשעה קשה זו ומשתתפים בצערה". רק בשבוע שעבר נהרג בתאונה נער אחר מיישובי המועצה, מתן מורין, בן 17 מאלוני אבא.

בתוך שעות: הרוג ו-4 פצועים קשה בתאונות דרכים

התאונה הקשה אירעה אמש לפני כניסת השבת, קצת לפני השעה 18:00, אך גם לאחר כניסתה נמשך הקטל בכבישים. הבוקר נהרג תושב בוקעתא ברמת הגולן, בן 61, בשטח חקלאי סמוך ליישוב. הטרקטור שבו נהג התהפך בשטח, והוא נלכד מתחתיו ונפצע באורח אנוש. צוות רפואה שהגיע לזירה קבע את מותו בשטח.

הלילה והבוקר אירעו עוד ארבע תאונות שבהן נפצעו ארבעה בני אדם באורח קשה. בכביש 6 לכיוון צפון, בין יקנעם למחלף העמקים, נפצע קשה רוכב אופנוע מפגיעת רכב. במשטרה ציינו כי הרוכב הינו שוטר במשמר הגבול, בן 27 מהכפר חוואלד שבגליל התחתון, והוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה. אלמונים שעברו בזירת התאונה גנבו את נשקו, ובמשטרה הבטיחו להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותה כדי לתפוס אותם.
בתאונה אחרת הבוקר, בחולון, רוכב אופנוע נוסף, גבר כבן 30, נפצע קשה בתאונה עם מכונית. בכביש 25 סמוך לצומת הערבה, שני בני אדם נפצעו בתאונה עצמית של משאית, אחד מהם באורח קשה והשני באורח בינוני. בתאונה נוסף באזור הקריות נפצע קשה ילד בן 8, תושב השטחים. הוא נפגע מרכב בכביש 70 סמוך לצומת אבליים (אעבלין), ומבדיקה ראשונית עולה שהילד נפגע כאשר שוטט בכביש באזור הצומת, ייתכן כאשר ניסה למכור מוצרים לנהגים.

אור ירוק: "מתי יבינו שזה מצב חירום?"

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "סוף השבוע הקטלני הוא המשך ישיר לשנת 2021 שעלולה להסתיים כשנה הקטלנית ביותר בעשור האחרון. תאונה רודפת תאונה ובכל יום נהרג עוד אדם ועוד משפחה מתווספת למשפחת השכול. מה עוד צריך לקרות כדי שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתעוררו משנת הקורונה ויבינו שאנחנו במצב חירום?".
הוא הוסיף: "הנתונים הקשים מחייבים פעולות נחרצות ומהירות כעת. חייבים להחזיר את הכסף שנלקח מהבטיחות של כולנו. יש להעביר תקציבים לטיפול בקטעי הכבישים האדומים ומוקדי הסיכון, להוסיף ניידות, להתמקד באוכלוסיות פגיעות ובעיקר לקחת אחריות ולשים את הצלת החיים בראש סדר העדיפויות של המשרד הממשלה החדשה. אסור לנו לקבל את המצב בשוויון נפש כאילו מדובר בגזירה משמיים".