"מההתחלה הייתי כל שבוע בהפגנות. הצטלמתי עם שוטרים וליד שוטרים. אני מפורסמת כ'שושקה'. אין לי מושג מה גרם להם פתאום להחליט שהתלבושת היא הטרדה מינית. הם דיברו על זה בתור עירום, למרות שהראיתי להם שזה עשוי מבד", כך סיפר היום (א') לאולפן ynet המאייר זאב אנגלמאייר, שנעצר אתמול בהפגנה נגד בנימין נתניהו משום שהגיע כדמות הקומיקס שעמה הוא מזוהה, "שושקה". העילה: תחפושת ה"עירום" הייתה לפי גרסת המשטרה, הטרדה מינית.
- למי שלא יודע, מתי נולדה שושקה ומה תפקידה בכוח? "שושקה נולדה בעצם לפני הרבה שנים בתור דמות קומיקס מצוירת. היא נוצרה כתלבושת. מאז נעשיתי אקטיבסיטית: אני פועלת נגד הסתה וגזענות. אני לאו דווקא רואה כימין-שמאל".
- מה המסר שהדמות הזאת מעבירה? מה הסאבטקסט? "סובלנות, ידידות, קבלת האחרת. עירום הוא ביטוי של 'אנחנו צריכים להשיל, להיות יצירתיים, לראות דברים באור חדש'. מבחינתי זו לא פרובוקציה, זו דמות".
1 צפייה בגלריה
שושקה זאב אנגלמייר
שושקה זאב אנגלמייר
זאב אנגלמייר, "שושקה"
(צילום: רז גרוס )

- הדמות הייתה במגזין "סטיות של פינגווינים". היה שם טור שלך שנקרא "סוטה העיר". "בוא נגיד ככה, אני עברתי את כל עיתוני ארצנו. הייתי 15 שנה ב'ידיעות אחרונות'. אני פעילה בזירה הזאת. עשיתי שערים לכל עיתון שאתה יכול לחשוב עליו. שושקה היא דמות אמנותית. צוותי טלוויזיה הגיעו אלי מפינלנד, מגרמניה. ברוסיה הייתי בסימפוזיון על אופנה. ורק בארץ, משטרת ירושלים החליטה לעצור אותי על הטרדה. זה מגוחך. במסגרת החקירה שלי עשו דברים שאני לא כל כך מבין. למשל, ביקשו ממני להתפשט ובדקו את האחוריים שלי לראות שאני לא מבריח משהו".
- מה אתה, סוחר סמים? "כנראה שזה מה שדבק במפגינים של בלפור. שני שוטרים לקחו אותי לשירותים, ביקשו ממני להתפשט לגמרי ובדקו לי מה שרצו לבדוק. לא ברור לי למה. הייתי בשוק מכל ההתנהלות הזאת. הם נתנו לי פקודות של 'תתפשט, תסתובב, תכרע, תפשק רגליים'".
- תחזרי להפגנות בשבת? "ברור. ניסו לבקש ממני לחתום על הרחקה מירושלים וסירבתי. יהיה כנראה לזימון המשך חקירה, אבל ברור שאני מגיעה להפגנות, ברור. אם המדינה לא נותנת לי חופש למחות ולזעוק, כשאני רואה את המדינה מאבדת את הדמוקרטיה מיום ליום, צריכים לחשוב".