עוד סימן לאווירת הבחירות לקראת פירוק ממשלת האחדות? משרד הביטחון בראשות השר בני גנץ (כחול לבן) צפוי להודיע בקרוב על הקמת ועדת חקירה לפרשת הצוללות וכלי השיט (תיק 3000) – כך דיווח הערב (יום ד') אמנון אברמוביץ'. ביוני האחרון אמר גנץ בראיון לאולפן ynet כי הוא לא מתכוון לפעול להקמת ועדת חקירה מאחר שהוא מסתפק בהחלטת היועמ"ש, אך לפני כחודש הוא הצהיר כאן כי הוא שוקל להקים ועדת בדיקה שתעסוק בפרשה.
על פי הדיווח, הוועדה לא אמורה להוביל להליך פלילי (למעט מי שימסור בה עדות שקר) ומטרתה היא לבדוק את התנהלות הרכש במערכת הביטחון, צה"ל וחיל הים. אולם בשל העובדה שבפרשת הצוללות היו מעורבים כמה גורמים המקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו, האיומים על הקמת ועדה במשרד הביטחון חוזרים ועולים בכל פעם שמתחדש המשבר הפוליטי בין הליכוד לכחול לבן.
מדובר ביוזמה שבכחול לבן רואים בה קלף מול נתניהו, אף שכאמור הבדיקה בעניין מוגבלת ולא ברור מה סמכויותיו של משרד הביטחון בנושא.
בשבוע שעבר חשף יושי יהושוע ב"ידיעות אחרונות" שגנץ כבר נפגש עם מועמדים לעמוד בראש הוועדה. בדיווח הערב צוין שהוועדה תוקם כנראה על פי חוק השיפוט הצבאי, הרשאי לחייב כל אזרח - כולל ראש ממשלה ומקורביו - להופיע בפניה ולמסור את כל האמת. מי שיסרב להופיע צפוי לשנות מאסר. בראש הוועדה יעמוד שופט עליון בדימוס או שופט מחוזי בדימוס, ואליו יצורפו שני חברים נוספים בעלי זיקה לחיל הים ולנושא רכש ביטחוני.

1 צפייה בגלריה
 בני גנץ בנימין נתניהו
 בני גנץ בנימין נתניהו
בני גנץ ובנימין נתניהו. "כחול לבן מתרסקת"
(צילום : מוטי קימחי , AFP)
בראיון ל-ynet ביוני האחרון שלל גנץ את הצורך בהקמת ועדת חקירה. "אסור לקבל החלטות אסטרטגיות שלא דרך המערכות הרלוונטיות", אמר. "אני לא אוכל לעשות את כל הבדיקות שהייתי רוצה בעולם. בנושא הזה יש יועמ"ש שאנחנו תומכים בכל החלטה שלו. הוא חזר ובדק ולא מצא לנכון לפתוח את העניין הזה לחקירה, אז אני אצטרך להסתפק בעניין הזה".
הערב נמסר מלשכת גנץ בתגובה לפרסום: "כפי ששר הביטחון אמר בקולו כמה פעמים - מערכת הביטחון הונחתה לבדוק את האופציה להקמת ועדת בדיקה מקיפה בנושא רכש הצוללות וספינות המגן. כאשר תסתיים הבחינה ותתקבל החלטה – נעדכן".
מהליכוד נמסר בתגובה: "רק לפני ארבעה חודשים הסביר גנץ (בריאיון באולפן ynet) כי אין סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. עכשיו פתאום הוא 'שוקל' זאת. מה נשתנה בינתיים? תשובה: כחול לבן מתרסקת בסקרים ומחפשת דרך לקושש קולות על ידי תרגילי סרק נגד ראש הממשלה נתניהו. מוטב שכחול לבן יצטרפו לראש הממשלה בעבודה משותפת למען הצלת חייהם ופרנסתם של אזרחי ישראל, במקום לעסוק בתרגילים פוליטיים מגוחכים".