2 צפייה בגלריה
חוקר המשטרה אלי אסייג
חוקר המשטרה אלי אסייג
הודיע על פרישה. תת-ניצב אלי אסייג
(צילום: AP)
תת-ניצב אלי אסייג, מפקד היחידה הכלכלית בלהב 433 ומהחוקרים הבולטים במשטרה, הודיע היום (חמישי) על כוונתו לפרוש אחרי 35 שנים, וכן לאחר שלא קודם לדרגת ניצב בסבב המינויים הנוכחי. תת-ניצב אסייג מונה לפני שלוש שנים לתפקיד ועמד בראש היחידה שחקרה את תיקים 3000 (פרשת הצוללות) ו-4000 (בזק-וואלה). הוא אף חקר באופן אישי את ראש הממשלה בנימין נתניהו.
אסייג החל את דרכו ביחידה המרכזית של מחוז תל אביב ושירת בה שנים ארוכות. לאחר מכן עבר לימ"ר מרכז והיה אחראי על פיצוח כמה מהפרשיות הגדולות שניהלה היחידה - כגון רצח משפחת אושרנקו. הוא היה אמון על הקמת ימ"ר חוף ושימש גם כמפקד ימ"ר ש"י.
כפי שצוין, לפני שלוש שנים הוא מונה לפקד על היחידה הכלכלית ותחת פיקודו נוהלו החקירות הרגישות ביותר בכל הנוגע לשחיתות שלטונית - האחרונה שבהן הייתה פרשת החשד לשחיתות באילת שנחשפה ב-ynet.
2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433
(צילום: אוראל כהן)

"מאבדים קצינים מצוינים בגלל מצב המשטרה"

תת-ניצב אסייג אמור היה להתקדם לדרגת ניצב, אך בסבב האחרון העדיף ממלא מקום המפכ"ל, ניצב מוטי כהן, שלא להעניק לו את הדרגה ולמנותו למפקד להב 433. כעת, לנוכח העובדה שבראש המשטרה עדיין לא עומד מפכ"ל קבוע וסבב הענקת דרגות וקידומים נוסף לא צפוי בקרוב - החליט אסייג לטרוף את הקלפים.
אתמול בערב הוא אסף את סגל הפיקוד הבכיר של היחידה הכלכלית והודיע להם על החלטתו המפתיעה, שתיכנס לתוקף כבר בחודשיים הקרובים. לאחר מכן עדכן את ראש אגף החקירות, ניצב יגאל בן שלום.
"פשוט כואב לראות כיצד קצינים מוכשרים כמו אסייג מחליטים לעזוב את המערכת", אמר גורם משטרתי בכיר. "המצב שבו נמצאת המשטרה פוגע בקצינים מצוינים ואנחנו מאבדים אותם. אין ספק שהוא לא יהיה האחרון שיחליט ללכת הביתה בשל המצב".