2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
המשטרה עצרה אמש (שלישי) סייעת בגן ילדים ברמת גן בחשד שפגעה בפעוטות בני שנתיים ושלוש. בבית משפט השלום בתל אביב מעצרה הוארך עד מחר.
הורי הגן, השייך למפעלי בית עמנואל, דרשו בשבועות האחרונים לצפות במצלמות אבטחה המוצבות במקום בעקבות חשד כי אחת הסייעות פגעה בילדים. בהמשך התברר כי הסייעת אכן תועדה פוגעת בפעוטות.
המשטרה מסרה: "השבוע הוגשה תלונה נגד סייעת בגן ילדים ברמת גן בחשד לאלימות כלפי פעוט במהלך שהותו בגן. עם קבלת התלונה פתחה המשטרה בחקירה ואמש עצרה את החשודה, בת 45 תושבת רמת גן, לחקירה".
מעצר הסייעת הוארך ביום, אם כי המשטרה ביקשה להאריך את מעצרה בחמישה ימים. עו"ד שי אורן המייצג את הסייעת מסר: "יש עכשיו אווירה ציבורית קשה, וגם אני אבא לילדים. מרשתי סיפקה הסבר לסרטונים שהוטחו בפניה, כמו למה היא שמה רגל פה או רגל פה. מרשתי לא יכולה לשבש סרטונים".
השופטת נאווה ברוורמן קבעה בהחלטתה: "מדובר בחשודה בעבירות של התעללות פיזית ונפשית בחסר ישע. עיינתי בכובד ראש בתיק החקירה ועלה חשד שהחשודה ביצעה את העבירות המיוחסות לה מעבר לרף הסביר. המשטרה מבקשת לבצע פעולות חקירה נוספות כאשר החשודה לא יכולה לשבש את החקירה. שמעתי בקשב את טענות הסנגור וראיתי לנכון לא להיעתר למלוא הימים שמבקשת המשטרה, אלא להאריך את מעצרה עד מחר".
2 צפייה בגלריה
הסייעות בהארכת המעצר
הסייעות בהארכת המעצר
חשד להתעללות בגן בחולון, הסייעות בהארכת המעצר
(צילום: מוטי קמחי )

אתמול מנהלת הגן עדכנה את ההורים באירועים וכתבה להם: "בעקבות חשש שעלה במסגרת בדיקה פנימית שלנו לאחר תלונה מצידכם, נשלחה בקשה דחופה למשרד העבודה - שהוא הגורם המוסמך בחוק לעיין בצילומים - לעיון בתיעוד מצלמות הגן בצירוף תיעוד חודש הפעילות האחרון בכיתה ממצלמות האבטחה.
"עודכנו כי לאור ממצאי מצלמות האבטחה, הגורמים האמונים במשרד העבודה החליטו על העברת הטיפול בנושא למשטרה, וכעת הנושא נמצא בחקירה על ידי תחנת משטרת מסובים. כפי שהובא לידיעתנו, בשלב זה אחת המטפלות זומנה לחקירה. חשוב להדגיש שאין מדובר באותה מטפלת שאליה יוחסו התלונות שהועברו מטעם ההורים.
"בהתאם להנחיית ראש העיר ועיקרון השקיפות נביא לידיעתכם כל עדכון שנדע ונוכל למסור, תוך הקפדה על הנהלים והנחיות המשטרה למניעת כל אפשרות לשיבוש החקירה. בהקדם האפשרי שבו נדע את הרקע העובדתי, נוכל גם להפיק כל לקח נדרש ולשפר את צעדי ומערך המניעה של מקרים חריגים בעתיד", לשון הודעת הגן.

החשד להתעללות בגן בחולון: צו סגירה הוצא למקום

כשבוע לאחר חשיפת החשדות להתעללות ב"גן סיגל" בחולון, משרד העבודה והרווחה הוציא אתמול צו סגירה למקום. שש סייעות בגן נעצרו על-ידי שוטרי מרחב איילון בחשד לתקיפת פעוטות, גם כן בעקבות תיעוד ממצלמות אבטחה שהוצבו במקום. בשלב זה הן שוחררו למעצרי בית - והחקירה נמשכת.