הפרקליטות מערערת על העונש הקל שנגזר על המורה אביתר גרוס, שפגע מינית בתלמידה בת 9 ונידון לעבודות שירות בלבד. בפרקליטות דורשים להחמיר עם גרוס ולקבוע מאסר בפועל שינוע בין שנתיים לארבע שנים.
עונשו של גרוס נגזר לפני כמה שבועות בבית המשפט השלום בפתח תקווה, שגזר על המורה תשעה חודשי שירות, מאסר על תנאי לצד צו מבחן למשך שנה וחצי ופיצוי של 40,000 שקל. למרות שהשופט עודד מורנו ציין כי התחשב בשיקולי השיקום של גרוס, מדובר בעונש שחורג ממתחם הענישה המקובל במקרים כאלה - והחלטת בית המשפט גררה ביקורת קשה מצד משפחת הילדה וברשתות החברתיות בכלל.
1 צפייה בגלריה
אביתר גרוס
אביתר גרוס
אביתר גרוס
(מתוך פייסבוק )
השופט מורנו הסביר כי חוות הדעת המקצועיות שהוצגו בפניו הראו כי מדובר ב"נאשם בר טיפול שהביע חרטה עמוקה וכנה ובחר שלא לנהל את התיק ולהודות בשלב ראשוני מוקדם". לדברי השופט, "החרטה לא התבטאה רק במילים אלא גם במעשים, כך שדאג להפקיד 40 אלף שקל טרם גזר הדין בקופת בית המשפט. מדובר בפיצוי משמעותי".
בהסדר הטיעון שנחתם עם גרוס הוחלט שיודה במעשים מגונים בלבד. בכתב האישום המתוקן נכתב כי גרוס יזם עם הילדה פגישות יומיות במשך שלושה שבועות, והוציא אותה משיעורים. באחד המפגשים לקח גרוס את הילדה לכיתה, סגר את הדלת, הוציא את איבר מינו ואמר לה לגעת בו. במפגש אחר הוא שוב לקח אותה לכיתה והודיע לה שזו תהיה הפעם האחרונה. המורה פתח את הרוכסן, הוציא את איברו ושוב אמר לה לגעת בו. הילדה סירבה לבקשתו שייגע בה חזרה, וגרוס החזיר אותה לכיתה תוך כדי שהזהיר אותה לא לספר את שאירע.
בהודעת הערעור, שנכתבה על ידי עו"ד נעמה תור-זאבי, נכתב כי "עונשו של המשיב סוטה לקולא באופן משמעותי ממדיניות הענישה הנוהגת במקרים בעלי נסיבות דומות. אין בעונש שהושת כדי להלום את חומרת המעשים ואת היקף העבירות ואין בו כדי לענות על הפגיעה בקטינה".
הפרקליטה הוסיפה בערעור כי "שגה בית המשפט קמא בכך שמצא לחרוג ממתחם העונש ההולם בנסיבות תיק זה, עד כדי הימנעות מהטלת עונש מאסר בפועל, מקום שבו הדבר מתחייב. שגה בית המשפט בקביעת מתחם ענישה שאיננו נותן ביטוי הולם למעשיו. המשיב היה מורה של הקטינה בהיותה בת 9. הוא קרא לה לצאת משיעור אחר, לקח אותה לפינה מוסתרת בתוך בית הספר, וביצע בה מעשים מגונים ברף גבוה.
"המעשים בוצעו שלוש פעמים, בתוך תקופת זמן קצרה, בבית הספר – מקום שאמור להיות מבצר ומגדלור עבור הקטינים הבאים בשעריו. המשיב ניצל את האמון שנתנה בו הקטינה, את הנגישות אליה שהקנה לו מעמדו כמורה, ופגע בה באופן שפגע בה ושינה את חייה", ציינה.