למרות הגדרתה כעיר "אדומה", חלק ממוסדות החינוך בביתר עילית נפתחו היום (ד') שוב, בניגוד להחלטת קבינט הקורונה. ל', סגן מנהל בית ספר שפתח את שעריו הבוקר התראיין בעילום שם לאולפן ynet ואמר: "אני לא לבד. כל המוסדות של הבנים בעיר פתחו, להבדיל מהמוסדות של הבנות. צריך להבין שאורח החיים שלנו זה מסביב לתורה. כל מה שאנחנו עושים זה מסביב לתפילות".
2 צפייה בגלריה
פתיחת שנת הלימודים בביתר עילית
פתיחת שנת הלימודים בביתר עילית
בתי הספר פתוחים בביתר עילית בניגוד להחלטת קבינט הקורונה
הוא הסביר כי "אנחנו שומרים על הכללים ככל שניתן. יש לנו לחץ כבד מההורים לפתוח. זה לא החלטה של הנהלה". סגן המנהל השווה בין פתיחת בתי הספר להליכה להפגנות או לחופי הים. "אלה הצרכים שלנו", אמר.
סגן המנהל הבהיר כי הצעד לא בא בשיתוף העירייה. "הרשויות מצידן הודיעו שלא לפתוח, למלא אחר ההוראות. לא שלחו לפה שומרים. יש משבר אמון".
2 צפייה בגלריה
בית ספר בית יעקב- תורת חסד, ביתר עילית
בית ספר בית יעקב- תורת חסד, ביתר עילית
בית ספר בית יעקב תורת חסד בביתר עילית נפתח בניגוד להנחיות
הוא נשאל אם אינו חושב שהדבר מסוכן והשיב כי "אנחנו צריכים להבין, קודם צריך ללמוד את התא החרדי ואת האוכלוסייה החרדית. נכון שהעיר, אני לא יודע על איזה מדד, נקבעה כ'אדומה', רוב הבנים שלנו הגדולים לומדים בישיבות מחוץ לעיר, ברגע שבישיבות הם לומדים בקפסולות ולא יוצאים משם, כמובן מטבע הדברים שהרבה נדבקים שם".
"כל אלה שנדבקים גם מחוץ לביתר שהכתובת שלהם היא בתוך ביתר, מחשיבים אותם כחולי קורונה מביתר עילית, למרות שאותו אחד לומד בבני ברק, בירושלים, ויכול ללמוד גם בחיפה, אבל משייכים אותם אלינו".
לדבריו אחת הסיבות להדבקה המאסיבית בעיר היא משפחות מרובות ילדים. "ממוצע של משפחה זה בין 9 ל-16 נפשות, גם אם קורה שאחד נדבק, אז אי אפשר בבית של שלושה-ארבעה חדרים להכניס ילד שיהיה בבידוד. מטבע הדברים כל הבית נדבק".

"תפסו את ביתר עילית לכפרה"

עו"ד מנחם זיידה, חבר מועצת העיר ביתר עילית, התראיין אף הוא לאולפן ynet וטען "אנחנו לא עיר אדומה". לדבריו, בביתר עילית היו בסך הכל 187 חולים פעילים כשהודיעו על סגירת מוסדות החינוך. חצי מהם בכלל לא נמצאים בעיר בגלל שהם היו במלוניות, וחלק מהם כמו שאמר לכם המרואיין הקודם, בכלל לא גרים בביתר, רק רשומים בביתר".

- לא עשו את זה רק בביתר עילית, עשו את זה גם במוקדים אחרים, גם בחברה הערבית
"התחושה היא כאילו אמרו 'מה, נעשה עיר אדומה רק לערים ערביות וזה?' טוב יאללה נכניס את ביתר עילית. תפסו את ביתר עילית לכפרה. זאת התחושה. אני לא נמצא בדיוני קבינט הקורונה ואני לא יכול להגיד לך בצורה מוחלטת למה הגדירו אותנו ככה. אני יכול להגיד לך את התחושה שלי, כאדם שגר בעיר ביתר וכאדם חרדי - מתחילת המשבר מנסים כל הזמן את הציבור החרדי ולתקוף אותו, למרות שהראשונים שהביאו, זה לא נעים להגיד, הם היו חילונים".
מדברים גם על ההתקהלויות בחברה החילונית אבל מה לעשות ששם נתוני התחלואה לא כאלה גבוהים נכון לעכשיו
"אני נתתי לך עובדות שביתר עילית לא נמצאת אדומה בכל הפרמטרים. הבדיקות עומדות אצלנו על 900 בדיקות ביום מדברים על אחוז בדיקות חיוביות של 11.5% כשיש ערים שלא נכנסו לאדומות באותו זמן שהיה להם 15% של בדיקות חיוביות".