המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה הערב (א') על סגירת התיק נגד השוטר שירה למוות במתמודד הנפש מוניר ענבתאווי בחיפה בחודש מרץ, ומסרה כי מהחקירה שניהלה התברר שהירי בוצע בהתאם לדין ולנהלים. במח"ש הדגישו כי אף שהתיק נגנז מחוסר אשמה, הם יעבירו את ממצאי החקירה למחלקת המשמעת של המשטרה, על מנת להפיק לקחים בנוגע טיפול באירועים עתידיים בהם מעורבים מתמודדי נפש.
1 צפייה בגלריה
תיעוד: הקטטה בין השוטר למוניר ענבתאווי
תיעוד: הקטטה בין השוטר למוניר ענבתאווי
ענבתאווי ותיעוד האירוע
האירוע התרחש ב-29 במרץ, אז התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה שלפיו ענבתאווי בן ה-33 מאיים באמצעות סכין. עם הגעת ניידת למקום הבחין השוטר בענבתאווי, אך במח"ש אמרו כי הוא לא ידע תחילה כי הוא מושא הקריאה. השוטר פנה אל המנוח, אשר הסתיר מאחורי גבו יד אחת שבה אחז סכין, והמנוח הכווינו אל בית בהמשך הרחוב.
ממצאי החקירה עולה עוד כי מיד לאחר שהחל השוטר לפנות להמשך הרחוב, זינק לפתע המנוח לעברו, כשהסכין בידו. המנוח החל לרדוף אחר השוטר תוך שהוא מניף את הסכין לעברו ומנסה, שוב ושוב, לדקור אותו בפלג גופו העליון, לרבות בראשו. השוטר, שנס על נפשו, צעק לעבר המנוח "עצור עצור" אולם המנוח לא שעה לקריאות והמשיך בניסיון להדביק את השוטר ולדקור אותו.
ממח"ש נמסר עוד כי תוך כדי מנוסה ענבתאווי אף הצליח לפצוע את השוטר אשר נחבל בפניו. או אז, ובשל חשש ממשי לחייו, שלף השוטר את אקדחו וירה שלוש יריות לעבר המנוח, כאשר שתיים מהן פגעו במנוח והביאו, בסופו של דבר, למותו.

במח"ש סיכמו כי לאחר בחינת נסיבות העניין בכללותן, לרבות תיעוד שבו נראה "חלקו הארי" של האירוע, "עולה כי הירי אשר ביצע השוטר היה מוצדק בנסיבות העניין ובוצע על פי הדין ונוהל הפתיחה באש, הואיל והיה חשש ממשי לפגיעה מידית בחייו או בשלמות הגוף של השוטר ולא הייתה דרך אחרת למנוע אותה פגיעה. לאור האמור, חרף התוצאה הטרגית והמצערת של מות המנוח, כאמור, במישור הפלילי הוחלט על גניזת התיק מחוסר אשמה. לצד זאת הוחלט להעביר את התיק לבחינת הגורמים הרלוונטיים במשטרת ישראל".
משפחת ענבתאווי, שהחלטת מח"ש נמסרה לה בפגישה מיוחדת, הודיעה כי תערער על סגירת התיק. עו"ד אלביר נחאס, חבר הנהלת מרכז מוסאוא, הודיע שבימים הקרובים יקבלו את חומר החקירה ולאחר מכן יערערו על ההחלטה בפני פרקליט המדינה. "מדובר באדם שמת מירי שוטר ולא נסתפק בבדיקה פנימית של המשטרה. השוטרים שפעלו הזדרזו להפעיל נשק במקום להשתמש באמצעים אחרים כדי להשתלט על אדם חולה בנפשו", מסר.