2 צפייה בגלריה
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
אכפית המשטרה את סגר הקורונה בסוכות
ארכיון
(צילום: דוברות המשטרה)
כ-5,000 שוטרים – ויותר מחסומים. המשטרה נערכת לקראת הסגר שיחל בלילה שבין חמישי לשישי, ומתכננת להגביר את האכיפה. כל מעונות היום, גני הילדים ובתי הספר ייסגרו. הסגר במתכונתו הנוכחית יימשך שבועיים, לאחר שהסגר הרופף – שהוטל לפני שבוע וחצי – לא הוביל לבלימת העלייה בתחלואה. בתדרוך שערך היום (רביעי) ראש מחלקת מבצעים במשטרה נצ"מ ישי שלום, הוא הדגיש כי המשטרה תציב עשרות מחסומים בכבישים הבין-עירוניים.
כשפירט על המחסומים אמר נצ"מ שלום כי בין השעות שבע בבוקר לשבע בערב ייפרסו 15 מחסומים ברחבי הארץ, לאחר מכן ועד השעה 23:00 יהיו 25 מחסומים, ובשעות שעד 7 בבוקר ייפרסו 12 מחסומים.
"מי שיימצא במרחק משמעותי מהבית ייאכף", הדגיש, ואמר כי "למי שיש תחושה שהמשטרה לא אוכפת – זו תחושה לחלוטין לא נכונה. יש הרבה דוחות, כך בוחרים להשתמש גם בהסברה ובשיח, אך הפעם נהיה עם יד כבדה בהרבה ונאכוף ביתר שאת. בריונות לא תיענה בסלחנות", הדגיש שלום.
כשנשאל על האכיפה בחברה החרדית אמר כי "מה שרואים זה את המקומות שהמשטרה הגיעה אליהם אולי מאוחר", אך הדגיש – "לא תראו שוטרים בתוך בתי ספר, וגם לא בתוך בתי כנסת. דבריו מגיעים לאחר שממלא מקום מפכ"ל המשטרה, ניצב קובי שבתאי, הנחה להעביר מתפקידם קצינים שתועדו אתמול בחתונה המונית שנערכה בניגוד להנחיות בעיר ביתר עילית.
הסגר המהודק ייראה כך: • הסגר יתחיל ביום חמישי בחצות, ויימשך שבועיים • ייסגרו כל מסגרות החינוך מגיל לידה, פרט לחינוך המיוחד • מגבלת ההתקהלות תוחמר ל-5 אנשים במקום סגור ו-10 במקום פתוח • יציאה לעבודה תותר למקומות חיוניים בלבד, ורשימת חריגים תצומצם • תבוטל פעילות ספורט מקצועי • יישארו על כנם: מגבלת יציאה של קילומטר מהבית, ואיסור שהייה בבית אחר
בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב במערכת הביטחון לקראת הסגר, שבסיומה הנחה להגדיל את פריסת הכוחות בערים, במרפאות ובבתי החולים. גנץ הנחה גם לתעדף את חיסון צוותי ההוראה והאוכלוסיות בסיכון, ולא לדרוש מנות חיסון נוספות שיוקצו לצה"ל. בהנחיית גנץ, מערכת הביטחון תיערך גם לסגר על כניסת פועלים מיהודה ושומרון - פרט לפועלים שיוגדרו חיוניים ופרט לענפים שיוחרגו מהסגר בישראל.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ
בני גנץ
צה"ל קיים 7,700 חקירות אפידמיולוגיות ביממה. גנץ
(צילום: הדר יואביאן)
בהערכת המצב השתתפו סגן הרמטכ"ל אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלון אורי גורדין, עוזר שר הביטחון להתגוננות משה אדרי וראש רשות החירום הלאומית (רח"ל) יורם לרדו. בהערכת המצב נקבע כי צה"ל ימשיך לסייע למערכת הבריאות באמצעות 700 חובשים שהצטרפו למבצע החיסונים, תגבור בתי החולים באמצעות גיוס מחודש של יחידות הסיוע של פיקוד העורף והמשך הרחבת הטיפול בבדיקות ובחקירות האפידמיולוגיות.
גנץ הורה גם לפתוח מלוניות קורונה נצורות שיסייעו למבודדים מהציבור החרדי, שלא יוכלו לקיים בידוד אפקטיבי בביתם. המלוניות יהיו ערוכות גם לקליטת חוזרים ממדינות אדומות שבהן קיימת המוטציה. במהלך הערכת המצב עודכן גנץ כי עד כה פרוסים אנשי מערכת הביטחון ב-234 רשויות במסגרת תוכנית "אנשי חיל", שתוגברה במארזי מזון לקראת הסגר. אתמול קיימו חיילי צה"ל מספר שיא של 7,700 חקירות אפידמיולוגיות, לצד קרוב ל-120 אלף דגימות קורונה שהגיעו למעבדות.