2 צפייה בגלריה
זירת הרצח בלוד
זירת הרצח בלוד
הבלשים מצאו בית ריק. אילוסטרציה
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה פתחה היום (ראשון) במצוד אחרי דימיטרי ציגנוק, בן 52 מרמת גן, החשוד שניסה לרצוח בחודש שעבר את בת זוגו אנסטסיה קלין, שמתה בסוף השבוע מפצעיה בבית החולים איכילוב בתל אביב. ציגנוק אמור היה להיות במעצר בית עד יום חמישי, אולם בלשי משטרה שהגיעו לוודא שהוא אכן נמצא בדירתו מצאו בית ריק. בשבוע שעבר הוא הגיע לבית החולים בתחפושת של סוהר שב"ס, ובמשטרה חשדו כי התכוון "לסיים את העבודה". בהמשך חזרה בה המשטרה מחשד זה והבהירה כי אין ראיות לכך.
קלין, תיירת מאוקראינה, נפלה על פי החשד קורבן לאונס וניסיון רצח מצד ציגנוק. היא נמלטה לדירת חברים שטיפלו בה, שהתה שם כמה ימים, אך אז חלה הידרדרות דרמטית במצבה שבעקבותיה היא הובהלה לבית החולים ואושפזה בטיפול נמרץ. בעקבות תלונה שהגישו חבריה נעצר התוקף ציגנוק. מעצרו הוארך תחילה בשישה ימים, ואחריהם הוא שוחרר למעצר בית ללא פיקוח.
2 צפייה בגלריה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
האישה שנרצחה ע"י בעלה
קלין בזמן אשפוזה בבית החולים
(מתוך עמוד הפייסבוק של איכילוב)
לאחר מעצרו של ציגנוק נמסר מפרקליטות מחוז תל אביב כי "על-פי הראיות בתיק, בשלב זה אין אינדיקציה לכך שהחשוד התכוון לפגוע בבת זוגו. אנחנו לא יודעים מה קרה בדירה באירוע שבו נפצעה האישה. בנוגע לאירוע בבית החולים - לא ניתן לשלול כי החשוד הגיע לדרוש בשלומה של בת הזוג. כך עולה מעדויות צוותי הרפואה שהיו במקום. החשוד לא ניסה להיכנס לחדרה ונענה לדרישת הצוותים לעזוב את המקום. לאור עובדות אלו, ביקשנו לשחררו ממעצר תוך החמרת תנאי השחרור. השחרור ממעצר לא משליך על ההחלטה האם יוגש כתב אישום בתיק בהמשך".
בפרקליטות הביעו תקווה כי קלין "תחלים, וכאשר תשוב להכרה, תוכל לשפוך אור על פרטי האירוע בו נפצעה". במשך שבועיים שכבה קלין בבית החולים, מבלי שאיש הגיע לבקר אותה. המשטרה הצליחה לאתר את בני משפחתה באוקראינה - אך הם הביעו אדישות למצבה. היא הלכה לעולמה ביום חמישי כשלצידה רק הרופאות, האחים והעובדת הסוציאלית.
שעות לאחר שמתה התקיים דיון בבית משפט השלום בתל אביב על תנאי המעצר של ציגנוק, שלא הצליח להעמיד ערבויות כספיות כדי להשתחרר למעצר בית. נציג המשטרה אמר בדיון כי "לא ניתן להסתפק בזה שהוא ישמור על עצמו". השופט יאיר דלוגין הורה על שחרורו של ציגנוק למעצר בית עד 15 באוקטובר עם ערבות של 1,000 שקלים בלבד. זאת למרות שנציג המשטרה ערער על ההחלטה ואמר כי לא ניתן לסמוך על החשוד. ביום שישי דחה בית המשפט המחוזי את ערעור המשטרה וציגנוק כאמור שוחרר לביתו.
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.