1 צפייה בגלריה
מחאת הדרוזים והצ'רקסים מול משרד האוצר בירושלים
מחאת הדרוזים והצ'רקסים מול משרד האוצר בירושלים
מחאת דרוזים וצ'רקסים מול האוצר במאי
(צילום: עמית שאבי)
ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות מאיימים לחדש את ההפגנות והשביתות, אם התקציבים שהובטחו להם בהסכם מחודש יוני לא יועברו בתוך שבועיים. בתוך כך, מוחה יו"ר פורום ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות על מה שהגדיר כהשפלה בבידוק בכניסה למשרד ראש הממשלה היום, לאחר שזומן לדיון עם בנימין נתניהו על רקע העלייה בתחלואה בקורונה.
ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות השביתו את היישובים והפגינו ביוני, ובסיום המחאה קיבלו התחייבות כי יקבלו לפחות 2.5 מיליארד שקל ליישוביהם, בשנים 2024-2020, במסגרת תוכנית חומש. בנוסף הוסכם על ביטול חוק קמיניץ. אלא שהחלק הראשון של התקציב אמור היה לעבור באוגוסט, אך לדבריהם, עד כה לא נעשה דבר לקדם את העברת הכסף.

היום הוזמן יו"ר פורום היישובים, ראש מועצת סאג'ור ג'בר חמוד, לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו בנושא המאבק בקורונה. לדבריו, הבידוק ארך קרוב לשעה, ובמהלכו הוא התבקש להסיר פרטי ביגוד. חמוד נטש את המקום בזעם. "קודם הפשיטו אותנו מתקציבים, מאזרחות ומדיור, והיום בלשכת ראש הממשלה השפילו אותנו בבידוק", אמר. "מדובר באפליה ובבגידה מתמשכת, נתניהו לא מקיים את הבטחותיו. נחזור לרחובות ובגדול".
חמוד הוסיף: "התייחסו אלינו כפושעים. אף ראש עיר יהודי לא היה עובר בידוק משפיל כזה לפני דיון עם ראש הממשלה. האפליה נגדנו נמצאת בכל מקום, גם בבידוק היום וגם בתקציבים. אם לא נמות מקורונה, נמות ממדיניות החנק הגזענית של ממשלת ישראל".
בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי "אנו מצרים על אי הנעימות. הבידוק הביטחוני בכניסה למשרד ראש הממשלה זהה לכלל המוזמנים לפגישות במשרד, ונעשה על פי הנהלים הקבועים. הבודקים פעלו בכבוד וברגישות הראויה". בלשכה לא הגיבו לטענות המנהיגים הדרוזים על התקציב.