זמן קצר אחרי התקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה, הוסט מנתיבו הלילה (בין חמישי לשישי) מטוס אל על כדי למנוע ממנו סכנה אפשרית עם התקרבותו לחופי לבנון וסוריה.
מנתוני השידור של מטוס הדרימליינר (בואינג 787) של אל על, נראית טיסת המטען מספר LY66 משנגחאי, מוסטת מנתיבה עם כניסתה למרחב האווירי הקפריסאי. הבקרה האווירית הקפריסאית השולטת במרחב ביקשה מהטייסים לבחור בנתיב שונה.
1 צפייה בגלריה
זמן קצר אחרי התקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה, הוסט מנתיבו מטוס אל על על ידי הבקרה הקפריסאית
זמן קצר אחרי התקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה, הוסט מנתיבו מטוס אל על על ידי הבקרה הקפריסאית
נתיב הטיסה של המטוס שהוסט מנתיבו
(צילום: FlightRadar24)
האירוע החריג החל בשעה 00:47 אז התקבלו הדיווחים הראשוניים על תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל. המטוס נאלץ לחצות את קפריסין ממזרח למערב בכדי להתרחק מחופי סוריה ובהמשך התכונן לנחיתה בנתב"ג דרך נתיב מרוחק יותר. לבסוף נחת בשלום בשעה 01:40.
המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון אופוזיציה שמקום מושבו בבריטניה, דיווח הבוקר כי לפחות שישה בני אדם נהרגו בתקיפה בלילה בסוריה, שיוחסה לישראל. לפי המרכז, התקיפה בוצעה משמי לבנון וכוונה נגד מחסנים ואתרים לייצור טילים קצרי טווח השייכים למיליציות פרו-איראניות באזור מסיאף שבצפון-מערב המדינה. לפי שעה לא התבררה זהות ההרוגים.
בסוכנות הידיעות הממלכתית הסורית סאנא דווח כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בעקבות התקיפה. עוד דווח על הדי פיצוצים באזור. לפני התקיפה המיוחסת לישראל דווח כי מטוסים של חיל האוויר טסו בשמי לבנון בגובה נמוך. תושבים במדינה אמרו לסוכנות הידיעות AP כי נבהלו מהמראה ומהרעש בערב חג המולד.