הסכם הנורמליזציה בין ישראל לאיחוד האמירויות יעלה לאישור הכנסת מחר (יום חמישי) וצפוי להשיג רוב מוחץ מכל קצוות הבית - מלבד הרשימה הערבית המשותפת. חברת הכנסת היבא יזבק (בל"ד) הסבירה מדוע מפלגתה תתנגד להסכם ההיסטורי: "עמדתנו הברורה היא שלא מדובר בהסכם שלום, אלא בהסכם מניפולטיבי ואסטרטגי שמשרת את האינטרס הישראלי להמשיך בכיבוש ובמצור".
3 צפייה בגלריה
ועדת הבחירות בדיון על פסילת חברי כנסת
ועדת הבחירות בדיון על פסילת חברי כנסת
"נתניהו חושש לכיסאו וצובר הישגים על גב העם הפלסטיני". יזבק
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
מוחמד בן זייד
מוחמד בן זייד
יורש העצר האמירתי מוחמד בן זייד. חברי הכנסת הערבים מתנגדים להסכם
(צילום: AP)
לטענת יזבק, "אי אפשר לדבר על הסכמי שלום כל עוד יש כיבוש והתנחלויות. זה הסכם שבא כדי לשרת גם את האינטרס הפרטי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שחושש לכסאו ומנסה לצבור 'הישגים' על גבו של העם הפלסטיני".
חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש) תתנגד גם היא: "ההסכם עם איחוד האמירויות הוא חלק מעסקת המאה, שמטרתה לפגוע במאבק לסיום הכיבוש ולחסל את האפשרות להקמת מדינה פלסטינית. לא ניתן למאמץ הזה יד. הברית בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחסות האמריקנית, הוא לא בשורה טובה - לא לפלסטינים, לא לישראל ולא למזרח התיכון. שלום יהיה רק כשהכיבוש יסתיים".
3 צפייה בגלריה
עופר כסיף
עופר כסיף
"לא מדובר בהסכם שלום". ח"כ כסיף
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש) אמר: "מחר נצביע נגד ההסכם עם האמירויות - כי זה שלום בכאילו, שמרחיק את השלום האמיתי עם העם הפלסטיני שבבסיסו הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים המזרחית בגבולות 1967. ההסכם משרת כיום את האידאולוגיה הימנית והגזענית של נתניהו וטראמפ, שחותרת לפגיעה בזכויות העם הפלסטיני וחיסול פתרון שתי המדינות".
חבר כנסת ד"ר עופר כסיף, גם הוא מחד"ש, אמר כי "זה מאד פשוט - לא מדובר בהסכם שלום, אלא בהסכם מכירת נשק שרק יגביר את שפיכות הדמים".

ביום שני אישרה הממשלה פה אחד את הסכם השלום עם איחוד האמירויות, וראש הממשלה בנימין נתניהו והשליט בפועל של איחוד האמירויות, מוחמד בן זייד, אף אישרו ששוחו בטלפון בסוף השבוע לראשונה מאז החתימה על ההסכמים בבית הלבן - וסיכמו להיפגש בקרוב. לפי לשכת נתניהו, השניים קראו להמשיך בגיבוש הסכמי שלום במזרח התיכון כדי לתרום ליציבות, לביטחון ולשגשוג של עמי האזור.
בשני וברביעי הבא צפויות לנחות שתי טיסות של חברת "איתיחאד" האמירתית עם משלחות מאבו דאבי. האמירתים, ובראשם ככל הנראה שרי האוצר והכלכלה, יגיעו לפגישות במשרדי ראש הממשלה והחוץ כדי לקדם 18 הסכמים, בהם 6-5 שנמצאים בשלבי גיבוש מתקדמים מאוד (עידוד השקעות, תעופה, שיתוף פעולה מדעי, ויזות והקמת שגרירויות), שייתכן ויבשילו לחתימה כבר בביקורם בארץ. ככל הנראה, שליחו של טראמפ למזרח התיכון, אבי ברקוביץ', יהיה נציג ארה"ב.