הפלסטיני שפרץ לנבטים במהלך מרדף משטרתי והצליח להימלט מהבסיס הצבאי שליד באר שבע, למרות הסריקות הנרחבות במתחם, יישלח ל-14 חודשי מאסר. כך קבע בית משפט השלום בבאר שבע בגזר הדין לאחר שקיבל הסדר טיעון שהושג עם הפרקליטות. הנאשם, מנסיה שרוך בן ה-21 ישלם גם קנס של 5,000 שקלים ויפצה את המדינה בעוד 5,000 שקלים.
גזר הדין ניתן לאחרונה במסגרת הסדר הטיעון, שבו הודה שרוך בכתב אישום מתוקן בעבירות של כניסה לישראל שלא כדין, כניסה למקום צבאי, נהיגה ללא רישיון או פוליסת ביטוח תקפה וניסיון הפרעה לשוטר במילוי תפקידו. בדיון בבית המשפט הוא הביע צער על מעשיו: "אני מצטער על מה שעשיתי, ואני לא אחזור על זה שוב".
2 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד בפריצה לבסיס נבטים
רכבו של החשוד בפריצה לבסיס נבטים
רכבו של החשוד בפריצה לבסיס נבטים
(צילום: דוברות המשטרה)
2 צפייה בגלריה
תיעוד הפריצה לבסיס נבטים
תיעוד הפריצה לבסיס נבטים
מתוך תיעוד רגעי הפריצה לבסיס
שרוך, תושב דהריה שליד חברון, פרץ לבסיס נבטים בפברואר האחרון. במהלך המרדף שרוך נסע במהירות גבוהה בניגוד לכיוון התנועה אל עבר הבסיס הצבאי. הוא נכנס לתוך הבסיס ללא קושי: דרך הנתיב המיועד ליציאה, שבו השער היה פתוח, אם כי גלגלי המכונית נוקבו מהדוקרנים במחסום. הוא נטש את המכונית ורץ מרחק של כ-1,300 מטרים בתוך הבסיס, טיפס מעל גדר ונמלט. לבסוף נסע במונית אל מחסום מיתר, חצה את הגבול ויצא מישראל. הוא נעצר לאחר שנכנס שוב לישראל כדי לעבוד.
כתוצאה מהפריצה לבסיס נעצרה פעילות השגרה במקום, עובדי הבסיס ותושבי שיכון המשפחות הונחו להסתגר בבתיהם ונאסרה כניסה לבסיס או יציאה ממנו. בנוסף, הופעלו כוחות רבים בעלות של כ-108 אלף שקלים, לביצוע סריקות ואבטחת נכסים חיוניים. כמו כן הופעלו כוחות סיוע, בהם כוחות ביטחון, גששים, מסוק משטרתי ועוד.

נציגת הפרקליטות, עו"ד לאונורה מונטיליו-סגל, הסבירה בדיון בבית המשפט כי "הנאשם הורשע בעבירות של כניסה למקום צבאי, עבירה נפוצה במחוז דרום במיוחד, שגורמת נזק כבד לצבא. בין היתר בעקבות אירועים כאלה נאלצים להשקיע משאבים בתפיסת החשודים ומפסיקים פעילות שגרתית של יחידות צה"ל, כפי שאירע במקרה זה". עוד ציינה כי "מדובר בעבירה חמורה, הגם שלא נעשתה בכוונה לפגוע בביטחון המדינה". בפרקליטות ציינו כי הגיעו להסדר כדי לחסוך זמן שיפוטי יקר.
סנגורו של הנאשם, עו"ד שמעון תורג'מן, אמר כי "כניסתו לבסיס הייתה מקרית וזה יכול היה להיות מחסן של טיטולים או מוסך או כל מקום אחר. לצערנו ולצערו זה קרה בבסיס צבאי. בסופו של יום יש פה מאסר לתקופה משמעותית לאדם חסר עבר פלילי ואפילו אנו לא מקלים בזה ראש".
מתנועת רגבים נמסר: "מכל מקרי הפשיעה החמורה שאירעו בנגב בשנים האחרונות, הפריצה לבסיס הכי שמור במדינת ישראל - הוא הנועז והחמור שמכולם, בגלל שהמחיש את חוסר הפחד ואובדן ההרתעה שהוא מסמל. למרות זאת, הפרקליטות ובתי המשפט בחרו להגיע להסדר טיעון מביש עם העבריין. עד שהמשטרה עובדת קשה כדי לתפוס את העבריינים, הפרקליטות ובתי המשפט נותנים רוח גבית להמשך אובדן המשילות, ומעבירה מסר פסול של 'כל דאלים גבר'".