תיעוד מצלמות הדרך ומצלמות האבטחה של בסיס נבטים מראה את הקלות שבה חדר פלסטיני לבסיס חיל האוויר לפני כחודש. בסרטון מצלמות האבטחה נראה הרכב דוהר קדימה ועובר ללא כל קושי את הכניסה לבסיס דרך הנתיב המיועד ליציאה, כשהשער פתוח, ועובר על מחסום דוקרנים - שם צמיגי רכבו נוקבו.
פרקליטות מחוז דרום הגישה לפני שבוע כתב אישום נגד מנסיה שרוך (21), תושב דהריה שליד חברון. לפי כתב האישום הוא נסע אל תוך הבסיס דרך הנתיב המיועד ליציאת כלי רכב, רץ יותר מקילומטר בשטח הבסיס, ואז טיפס על הגדר החוצה ונמלט. מהחקירה עולה כי על פי החשד מדובר היה בניסיון להונאת ביטוח שהשתבש.
4 צפייה בגלריה
תיעוד הפריצה לבסיס נבטים
תיעוד הפריצה לבסיס נבטים
דוהר דרך שער פתוח. מתוך תיעוד הפריצה
4 צפייה בגלריה
תיעוד הפריצה לבסיס נבטים
תיעוד הפריצה לבסיס נבטים
מתוך התיעוד
על פי כתב האישום, בזמן שנמלט מהמשטרה במכונית גנובה נסע שרוך במהירות גבוהה בניגוד לכוון התנועה אל עבר הבסיס שממזרח לבאר שבע. הוא נכנס פנימה דרך הנתיב המיועד ליציאת כלי רכב. הוא עלה על דוקרנים וגלגלי המכונית נוקבו. הוא יצא מהרכב ורץ מרחק של כ-1,300 מטרים בתוך הבסיס. לאחר מכן הוא טיפס מעל גדר הבסיס ונמלט. לבסוף הוא נסע במונית אל מחסום מיתר, וחזר לשטחים.
בכתב האישום צוין כי בעקבות התקרית נעצרה פעילות השגרה בבסיס, עובדי הבסיס ותושבי שיכון המשפחות הונחו להסתגר בבתיהם ונאסרה הכניסה לבסיס והיציאה ממנו. בכתב האישום הוערכו הסריקות והפעולות לאבטחת הבסיס - שכללו הפעלת מסוק משטרתי - בעלות של 108 אלף שקלים.
4 צפייה בגלריה
נעצר החשוד בגניבת רכב ובפריצה לבסיס חיל האוויר נבטים
נעצר החשוד בגניבת רכב ובפריצה לבסיס חיל האוויר נבטים
"לא היה שילוט בערבית". מעצרו של שרוך
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
רכבו של החשוד בפריצה לבסיס נבטים
רכבו של החשוד בפריצה לבסיס נבטים
המכונית שבה התפרץ שרוך לבסיס
(צילום: דוברות המשטרה)
כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע מייחס לשרוך עבירות של כניסה לישראל שלא כדין, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף, ניסיון לגניבת רכב, כניסה למקום צבאי, ניסיון להפרעת לשוטר בשעת מילוי תפקידו, ועוד. מחקירת המשטרה עלה כי תושב דימונה החליט לביים את גניבת הרכב הפרטי שלו כדי למכור אותו לשטחים ולקבל את כספי הביטוח. בעל המכונית ונהג המונית שהיו מעורבים בפרשה שוחררו ממעצר. על החקירה הופקד סנ"צ משה זריהן, מפקד תחנת דימונה.
סנגורו של שרוך, עו"ד שמעון תורג'מן, מסר בתגובה כי מרשו לא גנב את הרכב, אלא התבקש להסיע אותו לשטחים לאחר שכבר היה מונע ופתוח. "אי אפשר לקחת את הבחור הצעיר הזה ולהפיל עליו את כל התקלות של האירוע הזה. היה מקום מואר, המחסום היה למעלה, הוא לא הבין בכלל שמדובר במקום שאסורה הכניסה אליו. אין שום שלט בערבית שאומר שמדובר בבסיס צבאי או במקום צבאי שהכניסה אליו אסורה. אין שום אינדיקציה בשפה שהוא קורא או מבין. הכניסה לבסיס הייתה לזמן קצר, היציאה הייתה לזמן עוד יותר קצר, זה כל העניין. על מה שהוא עשה - ישלם", אמר עורך הדין.