4 צפייה בגלריה
בית הכנסת בו נדבקה השרה גילה גמליאל בקורונה
בית הכנסת בו נדבקה השרה גילה גמליאל בקורונה
(צילום: אביהו שפירא , אבי מועלם)
השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, הגיבה לפרסומים על שהפרה את הנחיות הקורונה בטרם נדבקה בנגיף, וטענה כי פעלה בהתאם למגבלות - אך הוסיפה שתשלם את הקנס שנדרש. "טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת", הוסיפה.
4 צפייה בגלריה
פרופסור רוני גמזו
פרופסור רוני גמזו
"התנהגות חריגה שפוגעת באמון הציבור". פרופ' גמזו
(צילום: לע"מ)
4 צפייה בגלריה
שאול דמרי אבי בעלה של גילה מפר בידוד
שאול דמרי אבי בעלה של גילה מפר בידוד
חמיה של גמליאל מפר בידוד, היום
(צילום: אביהו שפירא)
לדברי השרה גמליאל, "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות, והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".
מטעמה של גמליאל נמסר גם כי "טרם הסגר השרה ובעלה קיבלו החלטה משפחתית לשהות בטבריה בדירה עם משפחה הגרעינית, כפי שנוהגים במהלך השנה ובחגים, וביצעו זאת בהתאם להנחיות המאפשרות 'יציאה ממקום שהיה קבוע אחד למשנהו'. השרה התפללה בבית הכנסת ביום הכיפורים לפי המתווה שפרסמה הממשלה, תוך הקפדה על עטיית מסכה. בניגוד לנטען, השרה שיתפה פעולה באופן מלא בחקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות".
ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, התייחס לפרסומים בעניינה של גמליאל ואמר כי "זו התנהגות חריגה, במיוחד מצד איש ציבור שאמור להוות דוגמה אישית. זו התנהלות שפוגעת באמון הציבור ומחייבת בדיקה של גורמי החוק ונקיטת צעדים בהתאם". במשטרה ציינו כי הנושא הועבר לבחינת הגורמים הרלוונטיים בחטיבת החקירות.

מוקדם יותר תיעד צלם ynet את שאול דמרי, חמיה של השרה גילה גמליאל, כשהפר לכאורה בידוד ויצא לבית הכנסת הסמוך לביתו שבו הוא משמש כראש הקהילה. קצין פיקוד העורף שהיה במקום קרא לו להיכנס מיד לביתו. גמליאל שאובחנה עם קורונה שהתה ביום כיפור בבית הכנסת הזה, שלפי החשד נדבקו בו עוד 20-15 בני אדם. במשרד הבריאות ובפיקוד העורף בוחנים אם בית הכנסת פעל לפי הכללים. כשנשאל על שהייתה של כלתו בטבריה ביום כיפור אמר דמרי: "זה הבית של הבן, לבן אדם אסור שתהייה דירה נוספת?".
עמרי נחום, מפקד יקל"ר (יחידת קישור לרשות) של פיקוד העורף בטבריה, נשאל על-ידי צלם ynet אביהו שפירא אם דמרי הפר בידוד בכך שיצא מביתו, והשיב: "ראית, פניתי אליו, ביקשתי ממנו להיכנס כי הוא אמור להיות בבידוד. אתה צודק".
הוא הוסיף: "באנו לאירוע הזה - ואני מתרחק רגע לגבי המשמעות הסימבולית הקיימת כלפי נבחר ציבור - כי יש פה בית כנסת שנערכו בו תפילות. בעקבות התחקיר נדע אם בהתאם להנחיות או לא בהתאם להנחיות. עכשיו אנחנו ממתינים לסיום החקירה האפידמיולוגית, ואחרי זה כל מי שצריך יקבל הודעה להיכנס לבידוד".
4 צפייה בגלריה
מפקד בפיקוד העורף מחוץ לבית בן זוגה של גילה גמליאל
מפקד בפיקוד העורף מחוץ לבית בן זוגה של גילה גמליאל
כעשרים אנשים ייכנסו לבדידו בעקבות מגע עם השרה גמליאל. מפקד היקל"ר בטבריה
(צילום: אביהו שפירא)
בכיר במשרד הבריאות אמר כי "מסירת פרטים שקריים בחקירה האפידמיולוגית היא דבר חמור". עם זאת, לא ברור אילו צעדים יינקטו נגד השרה אם יתברר שמסרה פרטים לא נכונים בחקירה הראשונית שלאחריה ניסו להשיג אותה במשך שעות ארוכות. בכיר אחר במשרד אמר כי "אם יתברר ששיקרה בחקירה - זו עבירה פלילית".
במשרד הבריאות מעריכים שבין עשרה ל-20 אנשים ייכנסו לבידוד בעקבות המגעים עם השרה גמליאל - כולל אנשים שעבדו איתה במשרד, בטבריה וייתכן שגם באזור המגורים שלה. במשרד הבריאות מבהירים כי מותר לעבור בין דירות אך לא "לקפוץ כל יומיים מבית לבית".
על פי הפרסום מהבוקר, אחר שנדבקה בקורונה ניסתה השרה להטעות את אנשי משרד הבריאות שערכו לה חקירה אפידמיולוגית: היא אמרה להם שנדבקה מהנהג שלה, אלא שאז התברר שבפועל היא שהתה ביום כיפור בבית כנסת בטבריה - כ-150 ק"מ מביתה בתל אביב ובניגוד להנחיות הסגר. ל-ynet נודע כי במשרד הבריאות מנסים ללא הצלחה להשיג אותה להשלמת החקירה האפידמיולוגית.
יותר מחצי יממה אחרי הפרסום הראשוני מסר מקורב לגמליאל כי "כתובת מגוריו של בן זוגה בטבריה, בדירה שמשמשת אותם בעיקר בחופשות, חגים ובסופי שבוע אבל גם בימי חול. בנוסף, על פי תקנה 2(17) מותרת יציאה ממקום שהייה קבוע אחד למשנהו וכך נהגה השרה על פי ההנחיות. בית הכנסת פעל על פי נוהלי פיקוד העורף ומשרד הבריאות".