2 צפייה בגלריה
מבצע החיסונים בצה"ל
מבצע החיסונים בצה"ל
(צילום: יואב זיתון)
אם הייתי חברת כנסת הייתי מעלה עוד היום הצעת חוק שקובעת בפשטות: מי שלא מתחסן - לא יוכל להיכנס לשום מקום ציבורי. יותר בוטה? בבקשה: יש לנדות בחוק מהמרחב הציבורי את כל מי שמסרבים להתחסן. הם לא יוכלו להגיע לקניונים ולבנייני המשרדים, לסופרמרקט או לחנויות הרחוב. הם לא יורשו להיכנס למפעלים ולמקומות העבודה שלהם, ולא יהיו רשאים לשלוח את הילדים שלהם לבתי הספר ולגני הילדים. עד שיתחסנו.
זכות הציבור להרחיק את מי שמאיים על בריאותו. מי שמסרב להתחסן ומוכן לסכן את עצמו, את הוריו ואת ילדיו - שיבושם לו, אבל לא על חשבוננו ולא תוך סיכון בריאותנו. הוא לא רוצה? בבקשה, אבל זכותנו למנוע ממנו להשתלב במעגל החיים השוטף.
החיסונים הם המפתח לחזרה לחיים שפויים. הם המפתח להחזרת אנשים למקומות העבודה שלהם, לפתיחת אולמות התרבות ובתי הכנסת, להשבת הציבור לפרנסה ולשפיות. כבר ברור לחלוטין שהחיסונים עובדים מצוין ושרמת התחלואה בקרב מי שקיבל אותם גובלת באפס. וברור גם – אחרי שעשרות מיליונים בעולם כבר התחסנו – שאין להם שום תופעות לוואי חמורות.
אז די לאורך הרוח כלפי מי שבפועל משליכים אותנו לרולטה רוסית. במלחמה כמו במלחמה. מי שלא רוצה להתחסן - שיסכן את עצמו ואת בריאות בני משפחתו בלבד. שיישב בביתו ויינמק שם. אנחנו, לעומת זאת, רוצים לחזור ולהתפרנס ולנשום שפיות. לו נחקק החוק הזה לפני חודש-חודשיים, רוב המשק כבר היה כבר פועל היום והיינו מקבלים את החיים שלנו בחזרה. עדיין לא מאוחר.
אנא, שחררו אותנו מהקשקוש שלפיו חקיקה כזאת מהווה פגיעה בחירות הפרט. זאת התפלפלות פילוסופית. אנשים כאן כורעים תחת לחצים נוראים, מחלות ודיכאונות, אובדן עסקים וחובות
מה גם שכמו בחיסוני השפעת, בשנה הבאה כולנו שוב נדרש להתחסן. ואם לא יהיה חוק מחייב – כל בסיפור יחזור שנית.
להזכירכם: המדינה אוסרת, מטעמים של בריאות הציבור, עישון במקומות ציבוריים, אז אין שום סיבה שהיא תימנע מלאסור כניסה גם על מי שאינו מחוסן. וכמו שהמדינה דורשת הצגת רישיון נהיגה או תעודת זהות או רישיון נשיאת נשק – אז אין שום סיבה שהיא לא תדרוש הצגת תעודת חיסון.
אנא, שחררו אותנו מהקשקוש שלפיו חקיקה כזאת, או אפילו רק הנפקת "דרכון ירוק", מהוות פגיעה בחירות הפרט. זאת התפלפלות פילוסופית שלא מחוברת למציאות הנוראה של החיים: אנשים כאן כורעים תחת קשיים עצומים ולחצים נוראים, מחלות ודיכאונות, אובדן עסקים והיקלעות לחובות. אז על מה יש להתפלסף?
ואשר לטענות מתנגדי החיסונים – אלה עלולים להביא את האדם הסביר לכדי טירוף. מיליארדי דולרים הושקעו במחקר ובפיתוח מואץ כדי להביא חיסונים – בדוקים, מנוסים ובטוחים – כדי לחלץ את העולם מהמגפה. אבל זה לא מפריע לבורים, עמי ארצות, הוזים ושונאי מדע לקבוע שהם יודעים יותר טוב.
פה איזה רב שרלטן מקשקש בידענות ש"החיסון ממית", שם ניו-אייג'יסטית מברברת בידענות ש"החיסון פוגע בפוריות", והנה איזה קונספירטור קובע ש"אם המדינה אומרת שצריך, סימן שחובה לעשות בדיוק להפך". איך אנשים קונים את ההבלים האלה?
ממשלה יקרה, ח"כים נכבדים, טובת הציבור אולי לא בראש מעייניכם, אבל הכיסאות שלכם בטוח שכן. אז לו מהסיבה הפחותה הזו – שלא לדבר על טובת הציבור הישראלי כולו – תחוקקו בזריזות חוק שינדה מהמרחב הציבורי את סרבני החיסונים. אם יש באמת "קהילה" גדולה כזו, אז בבקשה - שיקימו להם בתי ספר משלהם, חנויות לקונספירטורים, בתי קולנוע למכחישי מדע ומקומות עבודה לפרנואידים. נראה אותם.
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com