919 ישראלים אובחנו מחצות ועד שעות הערב (יום ה') כחיוביים לקורונה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 2.3% ובסך הכול בוצעו יותר מ-40 אלף בדיקות קורונה.
1 צפייה בגלריה
חולה קורונה מחלקת קורונה צוות רפואי רופאים ציוד מגן ב בית החולים שערי צדק ירושלים
חולה קורונה מחלקת קורונה צוות רפואי רופאים ציוד מגן ב בית החולים שערי צדק ירושלים
מחלקת הקורונה בבי"ח שערי צדק בירושלים
(צילום: AP)
במקביל, בצל השינוי בדירוג הרמזור שעליו הודיעו במשרד הבריאות אתמול, נצבעו היום יישובים נוספים באדום, כתום וצהוב. על פי העדכון היום, 26 יישובים הם אדומים. אעבלין, ג'ש (גוש חלב), טייבה ומשהד הצטרפו לרשימה שכוללת גם את קדומים, שפרעם, כפר מנדא, מג'דל שמס, שעב, יפיע, מג'ל אל-כרום, עיילבון, ג'לג'וליה, דליית אל כרמל, מעלה עירון, קלנסווה, אכסאל, חורפיש, ערערה, בית ג'ן, דבוריה, אום אל פחם, עוספיה, רהט, כפר מצר ואדרת.
נוף הגליל (נצרת עילית לשעבר) הפכה לפי העדכון היום ליישוב כתום ואילו עפולה, מעלות תרשיחא ורמת גן הפכו מיישובים ירוקים ליישובים צהובים. זו מפת היישובים לפי צבעים:

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 533 חולי קורונה, 292 מהם במצב קשה. 93 חולים מחוברים למכונות הנשמה. עוד ארבעה חולים נפטרו היום ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,890.
בשבעת הימים האחרונים אובחנו 1,204 נדבקים חדשים בירושלים, 293 בנצרת, 230 בחיפה, 180 בתל אביב יפו, 160 בשפרעם, 157 באום אל פחם, 150 בסכנין, 146 בפתח תקווה, 134 ברהט, 111 ביפיע, 107 באשדוד, 106 בחולון, 104 בבאר שבע ו-100 במג'דל שמס.
מוקדם יותר הערב אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי הוא מזהה עלייה ממשית בתחלואה. הוא ציין כי הוא ובכירי המשרד שוקלים להמליץ על הגבלות נוספות, ובהן נמנות גם האפשרויות לסגר בחנוכה או עוצר לילי. "יש עלייה בתחלואה גם במגזר הכללי", אמר לוי. "אנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות. 26 ערים אדומות ו-28 ערים צהובות אחראיות על 40% מהתחלואה".
הוא ציין כי לעלייה בתחלואה תורמים גם השבים ממדינות אדומות, ובראשן טורקיה, והעריך כי מאז פרוץ המגפה נדבקו בישראל בין 700 אלף למיליון בני אדם, בהם רבים שלא אובחנו. על-פי נתוני משרד הבריאות, כ-340 אלף בני אדם אובחנו כנדבקים מפרוץ המגפה.

למרות הנתונים המדאיגים, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא כינס כבר 10 ימים את קבינט הקורונה, אף שהועברו אליו בקשות לעשות זאת. שרים בקבינט אמרו כי הטיפול בקורונה מוקפא לאור המשבר הפוליטי בין כחול לבן לליכוד, ועל כך אמר לוי כי "יש דרכים נוספות להעביר החלטות. מתוכננת בקרוב מאוד ישיבה, אבל זה לא אומר שאין שיח על החלטות הקשורות לקורונה גם בהיעדר ישיבת קבינט".
הערב הודיע נתניהו כי הקבינט יתכנס בשבוע הבא. גורמים במשרד הבריאות אמרו היום כי מבחינתם "אין לחץ" או דחיפות לכנס את ישיבת הקבינט, זאת משום שאחת ההגבלות המשמעותיות ביותר על הפרק כרגע היא סגירת פעילות הקניונים, ובמידה שהקבינט לא יתכנס עד יום ראשון – פיילוט פתיחת 15 הקניונים בכל מקרה יסתיים ופעילותם תיפסק.