צה"ל סיכל בצהריים (יום ב') פיגוע ימי של חמאס שתוכנן להתבצע באמצעות כלי תת-ימי לא מאויש. כך נמסר מדובר צה"ל - בשעה שהירי לדרום הארץ נמשך, אחרי חיסול בכיר בג'יהאד האיסלאמי בצפון רצועת עזה.
לפי צה"ל, זוהתה ההתארגנות לפיגוע הימי - ואחרי שהמחבלים הורידו את הכלי הצולל לחוף ונסעו בחזרה, צה"ל תקף את הכלי ובמקביל את רכבם. שלושה נהרגו. הכלי התת ימי, אומרים בצה"ל, נשלט מרחוק ויכול להגיע לחופי ישראל או לספינה של חיל הים לאחר שמורידים אותו למים ממזח.
1 צפייה בגלריה
צה"ל תקף רכב במערב עזה, 3 נהרגו
צה"ל תקף רכב במערב עזה, 3 נהרגו
רכב החוליה שהותקף ליד החוף בעזה

הסיכול מגיע "בהמשך לפגיעה הקשה שביצענו במערך הימי והקומנדו של חמאס תוך חיסול פעילים, אמצעי לחימה ותשתיות המערך הימי כולל עשרות סירות, מזחים, פתחים תת קרקעיים לים ועוד", אמר דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן.
בעזה, בינתיים מנו היום כבר 200 הרוגים מתחילת המבצע, בהם 59 ילדים ו-35 נשים, וכן 1,305 פצועים. זו הספירה הרשמית, אך נראה כי לא כל פעילי הטרור שחוסלו, גם במנהרות, נכללים בה.

ההערכה: 100 ק"מ של מנהרות חמאס הושמדו

תא"ל זילברמן הוסיף כי "הערכת המצב של הרמטכ"ל הסתיימה לפני שעתיים עם אישור להמשך התקיפות ברחבי הרצועה. אנחנו מתמקדים בסיכול בכירים ופעילים, תשתיות תת קרקעיות, מטרות עוצם ומבני ממשל, בתי מ"פים ומג"דים וגם מיקוד לפי איזורים תוך המשך תקיפות משגרי רב קנים לטווח הבינוני והארוך".
הוא הזכיר את חיסול מפקד חטיבת צפון הרצועה בג'יהאד, וציין "מודיעין יוצא דופן של השב"כ וסיכול מרכז האש של פיקוד הדרום. אבו הרביד פעיל דומיננטי בשנים האחרונות, וחטיבתו ממקדת את הירי על העיר שדרות וגם על הירי של השבועיים לפני המבצע, כולל ה-36 רקטות בלילב. זה היה באחריותו. הסיכול שלו בוצע עם מטוסי קרב".

עוד אמר דובר צה"ל: "הלילה ביצענו את סיכול ה'מטרו' שלב ג', הפעם גדוד סאברה וגדוד שאטי בעיר עזה: 110 חימושים מ-50 מטוסים שפגעו ב-15 ק"מ. עד כה בהערכה גסה השמדנו מתחילת המבצע כ-100 ק"מ של מנהרות חמאס".