5 צפייה בגלריה
תלמידים בבית ספר במעלה אדומים, ארכיון
תלמידים בבית ספר במעלה אדומים, ארכיון
תלמידים בבית ספר במעלה אדומים, ארכיון
המתווה שאישר אמש (ג') קבינט הקורונה להחזרת התלמידים לבתי הספר מתיישב באופן בעייתי עם לוח החופשות של מערכת החינוך וחגי ישראל. מועד הפעימה השנייה - שבה יחזרו תלמידי כיתות ה', ו', י"א וי"ב - נקבע ל-23 בפברואר, בשבוע של חופשת פורים. הפעימה השלישית, שבה יחזרו יתר הכיתות, נקבעה ל-9 במרץ - מה שמשאיר רק שמונה ימי לימודים לפני חופשת הפסח לתלמידים שממילא הספיקו השנה להגיע לבית הספר רק ל-16 יום מתחילת השנה.
בהנהגת ההורים הארצית זועמים. "ממשלת ישראל העבירה הערב מסר ברור וחד לציבור ההורים בישראל ולתלמידים: שנת הלימודים הסתיימה עבור תלמידי כיתות ה' ומעלה. אבל אל דאגה - תוכלו ללכת לקניון במקום לרכוש השכלה", מסרו אתמול. "בעוד שבועיים המסחר בישראל ייפתח במלואו והתלמידים יישארו בבית".

עוד נמסר מהנהגת ההורים: "אנחנו כאן להזכיר לממשלת ישראל הדמנטית שב-19 במרץ מתחילה כבר חופשת הפסח, ושבועות לא רבים לאחר מכן, סוף שנת הלימודים. ממשלת ישראל יורקת בפרצופם של ילדים שאינם שייכים לשום סקטור שיכול להפעיל עליה לחץ פוליטי. התלמידים רוצים ללמוד והממשלה מתעלמת".
גם מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד מתחה ביקורת על התנהלות הממשלה ותהליך קבלת ההחלטות. "נכון לרגע זה, מנהלים וגננות עדיין לא קיבלו מתווה כתוב ומפורט ממשרד החינוך. שוב הם ניזונים מהתקשורת בשעת ערב מאוחרת, כך שלא נותרו יומיים עבודה, יש רק יום אחד", אמרה.
5 צפייה בגלריה
יפה בן דויד
יפה בן דויד
דורשת זמן להתארגנות. מזכ"לית הסתדרות המורים בן דויד
(צילום: הדר יואביאן )
בן דויד הוסיפה: "לערים ירוקות צריך לתת יומיים. לערים אדומות וכתומות מעל ציון 6.5 אין בכלל זמן, כי שם נדרשת היערכות רבה יותר. צריך להבין שכל מתווה חדש הוא כמו פתיחת שנת לימודים חדשה: בונים מערכת חדשה, משבצים מורים לקבוצות ומוודאים שכל החללים מתאימים ושכל הצוות ערוך. זה לא קסם, צריך לעבוד בשביל שבתי הספר והגנים יפתחו כהלכה".

התלמידים מאוכזבים: "פוגעים בעתיד שלנו"

אחרי שנה של למידה מרחוק לסירוגין ושלושה סגרים, הורים ותלמידים רבים ציפו אמש לבשורה שתאפשר לכל שכבות הגיל לחזור לבתי הספר. החלטת קבינט הקורונה להשאיר בינתיים את תלמידי כיתות י"א'-י"ב בבית, ולהעדיף לפתוח את חדרי הכושר לפני החזרתם של תלמידי ז'-י' - עוררה זעם ותסכול.
5 צפייה בגלריה
יובל גודקר יו"ר מועצת התלמידים הארצית
יובל גודקר יו"ר מועצת התלמידים הארצית
יו"ר מועצת התלמידים הארצית, יובל גודקר. "רבים צפויים להיכשל בבגרות"
מנהלי בתי הספר מותחים ביקורת חריפה על ההחלטה. "קבינט הקורונה קיבל היום החלטות פחדניות", אמר אתמול יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר העל-יסודיים מנשה לוי. "למה להכניס את כל תלמידי בתי הספר בישראל לסד אחד עם מגבלות קורונה אחידות? מדוע לא לנהל מדיניות דיפרנציאלית שמבחינה בין סקטורים שונים ורמות תחלואה וחיסון שונות? הרי אין דין בית ספר באזור ירוק בוהק כדין בית ספר באזור אדום זועק. מדוע בית ספרי, שנמצא בעמק חפר הירוק עם שני מבודדים וחולת קורונה אחת, צריך להשבית מלימודים את כל 1,300 התלמידים שלו?".
מנהלת תיכון אמית רננים ברעננה עפרה פאר אמרה כי למרות התחלואה הגבוהה, יש לעשות מאמץ להחזיר את התלמידים אפילו לחלקי ימים ולמפגשים באוויר הפתוח. "התלמידים זקוקים למפגש עם חברים ולשיח אנושי", אמרה.
5 צפייה בגלריה
אביגייל זמלדינוב, כיתת י"א, בית הספר רב תחומי עמל הולץ חיל האוויר
אביגייל זמלדינוב, כיתת י"א, בית הספר רב תחומי עמל הולץ חיל האוויר
אביגיל זמלדינוב
אתמול בבוקר עוד הסתמן כי הממשלה תאשר את החזרת תלמידי י"א-י"ב כבר בפעימה הראשונה של פתיחת מסגרות החינוך, מה שהפיח תקווה בקרב התלמידים. אך אמש, הוחלט כי לפי שעה ימשיכו התלמידים הניגשים לבחינות הבגרות ללמוד מרחוק.
יו"ר מועצת התלמידים הארצית יובל גודקר אמרה כי התחושה היא שהממשלה מתעלמת מהם. "בימים אלה מתקיימות בחינות בגרות מועד חורף, וגם כך רבים מהתלמידים מגיעים ללא מוכנות ורבים צפויים להיכשל", היא אמרה. "במקום להחזיר אותנו לבתי הספר, משאירים אותנו בבית ומחמירים את הפגיעה שממילא נגרמה לנו. פוגעים בעתיד שלנו, ואנחנו מצפים שהממשלה תשנה את החלטתה".
5 צפייה בגלריה
מאיר סנדרוסי, הניה שוסטרמן
מאיר סנדרוסי, הניה שוסטרמן
"מוותרים עלינו". מאיר סנדרוסי, הניה שוסטרמן
מאיר סנדרוסי, תלמיד כיתה י"ב בישיבת אמית אשדוד אמר: "ההרגשה היא שמוותרים עלינו ומונעים מאיתנו להצליח. במקום לעזור - משרד החינוך רק מקשה עלינו במאבק על תעודת הבגרות שהפך לכמעט בלתי אפשרי השנה". הודיה ויס, תלמידת י"א בתיכון אמית רננים ברעננה הוסיפה: "ההחלטה שלא להחזיר את תלמידי י"א וי"ב ללמידה מקרוב מתסכלת מאוד בגלל שלאורך זמן קשה ללמוד מרחוק, זה משפיע על הריכוז ולטווח הארוך גם על הציונים".
רותם בזקז, שמיניסטית בתיכון רב-תחומי עמל הולץ חיל האוויר במגמת אלקטרוניקה ומחשבים סיפרה כי "זו תקופה לא פשוטה, לא קל להיות כל היום מול המחשב. אני מעדיפה ללמוד בכיתה. הרבה תלמידים מתקשים ללמוד ככה, וצריכים להכריח את עצמם לפתוח את המצלמה והזום, האתגר הוא גדול יותר". אביגיל זמלדינוב שלומדת בשכבה מתחתיה אמרה: "אני נגד ההחלטה. זה הורס לנו את הציונים. אני במגמת אלקטרוניקה ומחשבים ואנחנו צריכים הרבה פרקטיקה".
הניה שוסטרמן, תלמידת י"ב בדרכא תיכון חדש בת ים, לא מבינה מדוע לא מחזירים את שכבת הגיל שלה, שכבר התחילה להתחסן. "נשארו רק ארבעה חודשים עד סוף השנה. אם נחזור בהם לספסל הלימודים נצליח לצמצם פערים, ללמוד באופן פרודוקטיבי יותר לקראת הבגרויות ולחוות מעט חוויות חברתיות". דויד פרומגרץ, שמיניסט בדרכא מקיף ה' באשקלון העיד כי בקרב חבריו שיעור המתחסנים גבוה, ולכן ניתן לאפשר להם לשוב לבית הספר באופן בטוח. "אנחנו יכולים לחזור לבית הספר, להתכונן לבגרויות, לחזור לשיעורי ספורט וליהנות מהמעט שנותר מהשנה".
פורסם לראשונה: 23:00, 09.02.21