מותה של שריפה אבו מעמר, המורה שנהרגה מירי כדור תועה בביתה ברמלה, הוביל תושבים בעירה ובעיר הסמוכה לוד להחליט לדחות את השמחות שתכננו כדי להזדהות עם מותה. אחד התושבים אף החליט לוותר על חתונתו ודחה אותה. "כואב לנו, ולכן ויתרנו על החתונה", הוא אמר. "אין שמחה כשמאבדים את המורה. אנחנו רוצים להעניק לה את כל התודות וההערכה".
3 צפייה בגלריה
שריפה אבו מעומר
שריפה אבו מעומר
שריפה אבו מעמר
(צילום: דרור, בתי חינוך)
שריפה נהרגה שלשום מכדור תועה במהלך עימות חמוש בין משפחות ליד ביתה ברמלה. בזמן הירי עמדה אבו מועמר ליד החלון והכינה בקבוק חלב לבתה הפעוטה. ילדיה עמדו לידה כשנפגעה. אתמול היא הובאה למנוחות, ולאחר הלווייתה הגיעו אל סוכת האבלים בבית משפחתה אלטורי בלוד מאות בני אדם.
בין האנשים שפקדו את סוכת האבלים היו ח"כ אחמד טיבי וחברת הכנסת סונדוס סלאח מהרשימה המשותפת. לסוכת האבלים הגיעו גם מפקדת תחנת משטרת לוד, שוטרים ואנשי עיריית לוד.
3 צפייה בגלריה
טיבי וסונדוס בנחום האבלים
טיבי וסונדוס בנחום האבלים
חברי הכנסת סלאח וטיבי בניחום האבלים
ח"כ טיבי אמר כי "כל רצח הוא נורא ומקומם. המוות הזה של שריפה אבו מעמר מעציב מאוד. זו טרגדיה, אבל גם פשע. סכסוך שמתחיל בין נערים הפך ליריות לכל עבר ושריפה היא הקורבן. אמא לשלושה ילדים, הכינה חלב לילד הקטן. מורה שהכינה את הכיתה למחרת שנת הלימודים ובת למשפחה שמאוד אהבה אותה, כפי שהתלמידים אהבו אותה".
הוא תהה: "למה זה קל? למה המוות הזה קרה? מוות ידוע מראש, כי לכל אחד יש נשק. קל מאוד להשיג נשק ולהשתמש בו ולהפחיד ולהפעיל טרור חברתי. זה היה מוות מיותר, מוות מאוד כואב".
3 צפייה בגלריה
מודעת האבל בכניסה לבית ספר "דרור" ברמלה
מודעת האבל בכניסה לבית ספר "דרור" ברמלה
מודעת האבל בכניסה לבית הספר "דרור" ברמלה
ח"כ סונדוס סלאח ציינה: "יצאנו מהבית של ההורים של שריפה ז"ל שנרצחה אתמול, בפתיחת שנת הלימודים, על ידי נשק בלתי חוקי. אין יותר אסון מזה, לשמוע שהילדים שלה נכנסים לחדר לחפש אותה. זה אסון. שריפה היא עוד קורבן ולצערנו, קורבן לאנשים פושעים שמשתמשים בנשק בלתי חוקי".
סלאח העבירה ביקורת על פעילות המשטרה בחברה הערבית: "היא קורבן גם של המשטרה שלא אוכפת את החוק כמו שצריך. היא לא אוספת את הנשק הבלתי-חוקי ומקלה בענישה במקום להחמיר את הענישה. לו הייתה ענישה מספיק ואכיפה מספיקה, במיוחד בישובים הערביים, לא היינו רואים את המוות הזה".
"אנשים מאבדים את החיים שלהם כתוצאה מאי-אכיפת חוק כמו שצריך והימצאותו של נשק בלתי-חוקי בישובים הערבים", לדברי סלאח.