החופש הגדול כבר בעיצומו, אבל עדיין חלק גדול מהתפרצות תחלואה הקורונה מקורה בבתי ספר, בילדים שאינם מחוסנים. דו"ח משרד הבריאות שפורסם היום (א') מראה כי בחלק מהערים שיעור גדול מאוד מסך הנדבקים הם ילדים במערכת החינוך. בינתיים, הדד-ליין למועד האחרון לקבלת החיסון הראשון מתקרב, ועל הרקע הניסיון להגעה לעסקת חיסונים עם בריטניה, עסקה שדורשת את אישור חברת פייזר, שוחח ראש הממשלה נפתלי בנט בימים האחרונים כמה פעמים עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלא.
לפי הודעת לשכת ראש הממשלה, בנט ומנכ"ל פייזר שוחחו על עסקאות אפשריות להחלפת חיסונים בין ישראל למדינות שונות. על פי ההודעה, המגעים מתנהלים בהובלת משרד הבריאות, משרד החוץ והמטה לביטחון לאומי (מל"ל). תוקף החיסונים שבידי ישראל יפוג בסוף החודש, ולאחרונה ניסתה ישראל להגיע לעסקה עם בריטניה - לפיה החיסונים העודפים יועברו לבריטים, ובתמורה תקבל ישראל מיליון חיסוני פייזר שבריטניה אמורה לקבל בספטמבר. עסקה זה טעונה את אישור פייזר.
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט אלברט בורלא
נפתלי בנט אלברט בורלא
ישמרו על קשר טלפוני רציף. בנט ובורלא
( צילום: רויטרס, יח"צ מצעד החיים)
בשיחותיהם הודה בנט למנכ"ל פייזר על שיתוף הפעולה ההדוק בהבאת החיסונים לישראל. השניים שוחחו על אסטרטגיות להתמודדות עם הנגיף, בדגש על וריאנטים קיימים ועתידיים, וכן על האפשרויות לאספקת חיסוני פייזר נוספים לישראל. בהודעה נכתב כי בנט ומנכ"ל פייזר שומרים על קשר טלפוני רציף ופועלים יחד כדי לקדם את הבאת החיסונים ולהגן על בריאותם של אזרחי ישראל.
מחר בנט ושר הבריאות הורוביץ יכנסו דיון עם בכירי משרד הבריאות וגורמים נוספים לדיון בנושא החיסון השלישי, "הבוסטר". קבינט הקורונה יתכנס מחרתיים במשרד ראש הממשלה. זו תהיה ישיבתו השנייה של הקבינט, והמשתתפים ידונו בעליית התחלואה בישראל וישקלו להחזיר חלק ממגבלות התו הירוק, לצד מגבלות על התקהלויות. בנט עצמו אמר היום בישיבת הממשלה כי "אם לא יהיה לנו שיתוף פעולה עם האזרחים, והיקף התחלואה ימשיך לעלות, נשקול את החזרת חלק ממגבלות התו הירוק".
מאז חצות ועד הערב אובחנו עוד 213 ישראלים כחיוביים לקורונה. בסך הכול פוענחו כ-32 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עומד על 0.7%. מנתוני משרד הבריאות עולה כי 62 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ, 35 מתוכם במצב קשה. 16 חולים מחוברים למכונות הנשמה. מתחילת החודש פונו לבתי החולים 14 חולי קורונה חדשים שמצבם קשה.
3 צפייה בגלריה
בני נוער מתחסנים
בני נוער מתחסנים
בערים רבות יותר מחצי מהנדבקים הם ילדים במערכת החינוך. מחסנים בני נוער בחיפה
(צילום: שמיר אלבז)
בערים רבות יותר מחצי מהנדבקים הם ילדים במערכת החינוך. בכפר סבא, למשל, 153 מתוך 167 החולים הפעילים הם תלמידים (91.6%), ברמלה 45 תלמידים נדבקים מתוך 55 החולים בעיר (81%), בנתניה 52 מ-76 (68%), במודיעין-מכבים-רעות 47 מ-84 (56%), בראשון לציון 38 מ-69 (55%), בהרצליה 70 מ-132 (53%), בתל אביב 146 מ-294 (49%) ובפתח תקווה 64 תלמידים מ-129 חולים פעילים בעיר (49%).
אותו דו"ח של משרד הבריאות ציין כמה מוסדות חינוך שבהן חלה התפרצות קורונה בימים האחרונים. בין היתר מדובר בבית הספר בני דקלים שבמועצה אזורית לכיש, שם מנהל שהרצה בפני ילדים רבים בבית הספר התברר כמאומת לקורונה.
בבית הספר היסודי הדר בכפר יונה נמנו כבר 35 תלמידים מאומתים, בהם 14 אתמול. בעקבות זאת לא ייפתח בית הספר של החופש הגדול. בבית הספר היסודי וולדורף בשפרעם נדבקו שלושה תלמידים ומורה נדבקו, באולפנת כפר פינס הייתה תחלואת קורונה במחזור הראשון של הקייטנה בפנימייה, בבית הספר היסודי מצפה גולן (בית ספר אזורי) נדבקו שניים ובבית הספר הר נבו בתל אביב - שבעה מאומתים.
3 צפייה בגלריה
בית ספר יסודי ב רמת גן
בית ספר יסודי ב רמת גן
1,236 חולי קורונה במערכת החינוך. ארכיון
(צילום: AP)
בית הספר שבו מספר התלמידים החולים הפעילים הגבוה ביותר נכון לעכשיו הוא בית הספר לאמנויות בתל אביב, שם מספרם עומד על 77 (מתוכם ארבעה מאומתים אתמול). רובם נדבקו ככל הנראה במסיבת הסיום. בנוסף נרשמו התפרצויות נוספות בבית הספר אלמוג במעלה אדומים (40 תלמידים חולים פעילים, שבעה אומתו אתמול), ברנר בהרצליה (33 מאומתים, שלושה אתמול), ורבין בפרדס חנה (28 מאומתים, שישה אתמול).
משרד החינוך הודיע היום כי במערכת החינוך כולה ישנם 1,236 חולי קורונה, מהם 1,157 תלמידים ו-79 אנשי חינוך. כ-42% מהתלמידים המאומתים הם תלמידי ז'-י"ב, שסיימו את שנת הלימודים ב-20 ביוני. כ-50% מהתלמידים המאומתים הם תלמידי בתי ספר יסודיים, וכ-8% הם ילדי גן, שסיימו את שנת הלימודים ב-30 ביוני. 15,063 תלמידים ו-167 אנשי חינוך שוהים כעת בבידוד.