3 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
שוב שר. יעקב ליצמן
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
חבר הכנסת יעקב ליצמן, שמונה בתחילת ממשלת האחדות לתפקיד שר השיכון, והתפטר במחאה על הטלת הסגר בחגי תשרי, חוזר למשרד. כך סוכם היום (שני) בעקבות דיון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסביבתו של ליצמן אמרו כי נתניהו התחנן בפניו שיקבל אישור מהאדמו"ר מגור כדי שישוב לממשלה.
ליצמן אמר ל-ynet כי חזרתו למשרד השיכון נועדה "לשים את מלוא כובד המשקל בממשלה על הצורך בהאצת ענף הנדל"ן בעת הזאת. משרד הבינוי והשיכון נמצא בעיצומם של מהלכים קריטיים וכבדי משקל. נמשיך לפעול לטובת הזוגות הצעירים, הגדלת ההיצע ופיתוח תשתיות שיאפשרו התאוששות מהירה של הענף והשוק".
3 צפייה בגלריה
יעקב ליצמן
יעקב ליצמן
ליצמן. חזר כדי "לשים את מלוא כובד המשקל על הצורף בהאצת ענף הנדל"ן"
(צילום: אבי מועלם)
המינוי מחדש הוכרז ברקע העימות במפלגתו של ליצמן, לאחר שסגן שר החינוך מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר דרשו ממנו לוותר על התפקיד ולהעבירו לנציג חרדי אחר. השניים טענו כי ליצמן מחזיק את התפקיד כ"בן ערובה" כבר יותר מחודשיים אף שלא התכוון לחזור אליו. יצויין כי ליצמן חזר לתפקיד לאחר שהציע אותו למנכ"ל המשרד יאיר פינס, אך זה סירב.
פרוש עצמו מסר היום כי "אנו מברכים על מינויו של איש אגודת ישראל, ח"כ הרב יעקב ליצמן, שימונה מחדש לתפקיד שר השיכון. אנו שמחים כי נושא הדיור יקבל את המקום הראוי לנוכח מצוקת הדיור. הצלחה במשרד השיכון היא הצלחת היהדות החרדית".
3 צפייה בגלריה
ח"כ אייכלר. דרש מליצמן לוותר על התפקיד
ח"כ אייכלר. דרש מליצמן לוותר על התפקיד
ח"כ אייכלר. דרש מליצמן לוותר על התפקיד
הנחת העבודה ביהדות התורה הייתה כל הזמן שדרכו של ליצמן בחזרה אל הממשלה חסומה בכל מקרה, וזה מה שעמד בבסיס המחלוקת הפנימית במפלגה על חלוקת התפקידים מחדש. חבריו של היו"ר הופתעו מהטוויסט בעלילה, משום שלא דאג לעדכן אותם במהלך.
בסביבתו של ליצמן הסבירו את המהלך המפתיע: "הבנו שכל חלופה אחרת תהיה גרועה יותר. לא מצאנו מישהו אחר שייקח את התפקיד וזה גרם לסיבוכים בסיעה ואי הבנות עם גורמים נוספים. ראש הממשלה ביקש ואמר 'הפנמנו, הבנו, יש דברים שאנחנו משנים (בצעדים למניעת הקורונה שבגללם התפטר ליצמן - ק"נ)'. הוא אמר 'תבקש מהרבי אישור', ליצמן הלך, הסביר וקיבל אישור מתוך אחריות לשוק הדיור".
כבר בהתפטרותו מהתפקיד היה ברור שמדובר באקט מחאתי בלבד ולא בוויתור על המשרד, שנחשב אסטרטגי מבחינת האינטרס החרדי. ליצמן, אם כן, חיפש את הדרך לשוב ולשלוט בו, גם אם לא באופן רשמי, ובינתיים אנשיו נשארו כמעט כולם בתפקידיהם בלשכת השר.
בחודש שעבר קיבל לידיו השר יצחק כהן מש"ס את משרד השיכון, וליצמן אמור היה להתמנות תחתיו לסגן שר דומיננטי. ליצמן חזר בו לבסוף ולא נכנס לתפקיד הסגן, אך ציפה בכל זאת לשלוט במשרד כח"כ מן המניין באמצעות אנשיו. בעקבות כך ויתר כהן על התיק - שבועות ספורים לאחר שהושבע לשר.