שעה וחצי אחרי פרסום המדגמים, ולאחר ששוחח עם ראשי הגוש שלו, מסר ראש הממשלה בנימין נתניהו תגובה ראשונה ואמר כי מדובר "בניצחון ענק לימין ולליכוד בהנהגתי". אבל זמן קצר לאחר מכן המדגמים התעדכנו, ולאחר שנתנו לגוש שלו ביחד עם בנט 61 מנדטים, העניקו לו 60-59 בעדכונים הליליים. מיד לאחר אותה תגובה של נתניהו, פרסם יו"ר ימינה נפתלי בנט הודעה. הוא ציין כי שוחח עם נתניהו ואמר לו: "אמתין לתוצאות האמת, טובת כלל אזרחי ישראל לנגד עיניי".
בנט עצמו, שמפלגתו קיבלה שבעה מנדטים לפי המדגמים, עלה לנאום כעבור זמן קצר במטה מפלגתו. "עכשיו הזמן לריפוי, לאיחוי השסעים בעם. מה שהיה הוא לא מה שיהיה", אמר יו"ר ימינה. "בכוח שנתתם לי אפעל רק תחת עיקרון מנחה אחד, מה שטוב לישראל ולכלל אזרחי מדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו
נפתלי בנט ובנימין נתניהו. יו"ר ימינה אמר שימתין בסבלנות
(צילום: הדר יואביאן, קובי קואנקס)
הוא הוסיף: "אנחנו נפעל שהנהגת ישראל תעבור משנאת חינם לאהבת חינם. מסערה וכאוס ליציבות וביטחון. ממנהיגות שעסוקה בעצמה למנהיגות מקצועית שאכפת לה. כשר הביטחון לשעבר אני יכול לקבוע שרק מדינה מאוחדת תדע לעמוד בביטחון מול אויבי ישראל. עוד יעברו כמה ימים עד שנדע את התוצאות בדיוק. נמתין בסבלנות לראות את תמונת הממשלה".
בנט הבטיח לאנשי מפלגתו ש"כל ממשלה שתקום תדאג לכלל אזרחי ישראל", כלשונו. "אני איש ימין, של ביטחון ועוצמה מול אויבי ישראל ולא ותרנות וחולשה. אני נחוש לקדם ערכי ימין בכל ממשלה שתקום. אבל ימין אמיתי, לא שונא – הוא מאחד", אמר עוד. "הוא לא מוחץ את יריביו האידאולוגיים, אלא מיישם את ערכיו. אף אחד מאיתנו לא מתכוון לתת לאף אחד להרוס את המדינה הזו. נהיה פה לנצח נצחים. אנחנו מבינים את כובד האחריות שמוטלת על כתפינו. ניישם מדיניות לאומית, ימנית, אחראית וממלכתית".
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
בנט עם מספר 2 איילת שקד ומספר 3 ברשימה, אלון דוידי. "ניישים מדיניות לאומית, ימנית וממלכתית"
(צילום: עמית שעל )
3 צפייה בגלריה
נפתלי בנט
נפתלי בנט
(צילום: עמית שעל )
בתגובתו לאחר פרסום המדגמים, אמר נתניהו: "אזרחי ישראל - תודה! הענקתם ניצחון ענק לימין ולליכוד בהנהגתי. הליכוד גדול בפער עצום מול המפלגה הבאה בגודלה - אנחנו בקידומת 3 והבאים בקידומת 1. ברור שרוב מובהק מאזרחי ישראל הם ימנים, והם רוצים ממשלת ימין חזקה ויציבה שתשמור על כלכלת ישראל, ביטחון ישראל וארץ ישראל. זה מה שנעשה. אוהב אתכם".
לפי המדגמים, הליכוד קיבל 30-31 מנדטים וגוש הימין (ביחד עם בנט) - 59-60 מנדטים. לפני אותה תגובה של נתניהו, הוא שוחח עם יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', יו"ר ש"ס אריה דרעי ומוביל רשימת יהדות התורה, משה גפני.
בניגוד להם, הודעת בנט אחרי שיחתו עם נתניהו נשמעה שונה. "יו"ר ימינה קיבל כעת שיחת טלפון מלשכת ראש הממשלה", נמסר מלשכת בנט. "הוא שוחח עם נתניהו ומסר לו כי נמתין לתוצאות האמת וכי רק דבר אחד עומד לנגד עיניו - טובת כלל אזרחי ישראל". בתגובתו הדגיש את המילה כלל. נזכיר כי בעבר נתניהו לא צלצל תמיד בערב הבחירות לבנט.