2 צפייה בגלריה
ראובן ריבלין
ראובן ריבלין
ראובן ריבלין
(צילום: איתי בית און, לע"מ)
מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי התקשר הערב (יום ד') לראש הסגל של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר חיון, ודרש בשם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את התערבותו של נתניהו בכך שיורה ליו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) להתנצל בפני ריבלין ויחזור בו מטענתו שלפיה הנשיא פעל לבלום את ההצעה להקמת ועדת חקירת ניגוד עניינים של שופטי העליון. בתגובה, חיון הבטיח לטובי כי נתניהו אכן יתערב בנושא.
2 צפייה בגלריה
מיקי זוהר
מיקי זוהר
מיקי זוהר
(צילום: אלכס קולומויסקי)


מוקדם יותר, כאמור, האשים ח"כ זוהר את ריבלין בכך שההצעה להקמת ועדת חקירה לניגוד ענייני שופטים נפלה (54 נגד מול 43 בעד), ואמר בריאיון לגל"צ כי "הוא (ריבלין - א.א) ניסה לעשות הכול כדי לבלום אותה".
מבית הנשיא נמסר בתגובה לדבריו של זוהר בריאיון כי מדובר ב"שקר וכזב ואנחנו דורשים את התנצלותו המיידית וחזרתו מהם. לנשיא לא היה שום קשר לפעילות הכנסת הנוגעת לוועדת החקירה הפרלמנטרית בעניין שופטים".


זמן קצר לאחר ההצבעה, מתח נשיא המדינה ביקורת על פעילות הממשלה במאבק בנגיף הקורונה. בדברי הברכה למסיימי המכללה לביטחון לאומי אמר: "עד לרגעים אלו מדינת ישראל לא פיתחה 'תורת לחימה' ברורה וקוהרנטית למאבק בנגיף".
ריבלין התייחס לאחריות הציבורית שהוטלה על הממשלה להובלת המאבק בנגיף הקורונה: "ההתמודדות עם הקורונה הביאה לגיבושה של הסכמה פוליטית, ובך היא חשפה מידה משמעותית של אחריות ציבורית. עם זאת, אין לנו גוף אחד שמרכז את הידע, את המאבק, את ההתמודדות, את השליטה ואת השיח מול הציבור ועם הציבור".
"מגפת הקורונה מעמיקה עוד יותר את הצורך בניסוח תפיסת ביטחון לאומית כוללת ומקיפה למדינת ישראל, שלא בוחנת את עצמה רק דרך כוונת הרובה, אלא משקללת בליבת העשייה שלה שאלות חברתיות, כלכליות ואף בריאותיות", אמר הנשיא. "במקרה הזה לא שסעים פנימיים ולא משבר כלכלי, אלא נגיף זעיר, העמיד במבחן את הביטחון הלאומי שלנו".
הנשיא קרא לממשלה להתייחס למאבק בקורונה כסוגיה של ביטחון לאומי, ולנהל את המערכה בתקיפות, אך גם בשקיפות מלאה מול הציבור והכנסת: "אין שום מקום לחישובים פוליטיים של משרד הביטחון מול משרד הבריאות. חייבים לתת את המושכות בידי הגוף שיכול להביא את התוצאה הטובה ביותר, כשכל שאר המשרדים כפופים ומסייעים לו".