3 צפייה בגלריה
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית
(צילום: עמית שעל)
הפרקליטות הודיעה היום (רביעי) על סגירת התיק נגד כמה מהחשודים בפרשת התעשייה האווירית - בהם יו"ר ועד העובדים יאיר כץ, בנו של ח"כ חיים כץ (הליכוד).
הפרשה המורכבת נוגעת להתנהלות ועד העובדים בתעשייה האווירית. עיקר החשדות כלפי החשודים נגע לטענות על ניצול לרעה של עוצמת הוועד כדי לפגוע בעובדים שניסו להתמודד בבחירות לוועד מול הנהגתו באותה עת, וכדי ללחוץ על העובדים להתפקד למפלגת הליכוד. לאחר בחינת החומר התברר כי אכן הוועד פעל לקידום התפקדות של עובדים לליכוד, אך לא נמצאו ראיות לכך שהדבר נעשה באופן פלילי.
3 צפייה בגלריה
חיים כץ
חיים כץ
התיק נגדו נסגר לפני כמה חודשים. ח"כ כץ
(צילום: אלכס קולומויסקי)
לאחר בחינת הראיות, זומנו לשימוע בחודש אפריל אליהו כהן, אחד מחברי ועד העובדים של התעשייה האווירית והחשוד המרכזי בפרשה. כמו כן, בנוגע לאחת מהפרשות שבהן נחשד כהן זומנו לשימוע עובד התעשייה האווירית שמעון פריתס, ספקית של התעשייה האווירית - חברת א.ב. שירותי תעופה בע"מ ועובד בה, אמג'ד ביראני. בעקבות השימועים שנערכו לפריתס, חברת א.ב. שירותי תעופה וביראני, הוחלט לסגור את התיקים נגדם.
בעניינו של כהן טרם התקבלה החלטה והיא צפויה להתקבל בקרוב. כמו כן הוחלט לסגור את התיקים נגד חשודים נוספים בפרשה, לרבות כמה חברי ועד של התעשייה האווירית ובהם יו"ר מועצת העובדים אילן אטל. התיק נגד ח"כ כץ עצמו נסגר לפני כמה חודשים.
עם זאת, בכוונת הפרקליטות לפנות ליו"ר רשות החברות הממשלתיות בעניין סוגיות שעלו מהחקירה וטעונות בדיקה באשר לפעילות החברה והוועד, אך אינן מהוות עבירות פליליות. ועד העובדים בתעשייה האווירית הוא ארגון עובדים חזק ובעל השפעה רחבה על ההתנהלות החברה. לוועד השפעה על מגוון תחומים ובהם קידום העובדים בתוך התעשייה האווירית, וכן תחום ההסעדה ושירותי האוכל בחברה.
3 צפייה בגלריה
עורך דין אייל בסרגליק
עורך דין אייל בסרגליק
עו"ד בסרגליק: "לא היה כל מקום להתחיל חקירה"
(צילום: ליאת מנדל, אבי מועלם)
יאיר כץ מסר בעקבות ההחלטה: "האמת יצאה לאור הערב. לצערי, החקירה שנפתחה לפני שלוש שנים וחצי לא די שפגעה פגיעה קשה בי ובמשפחתי, אלא פגעה גם בתדמיתה של התעשייה האווירית ובארגון העובדים שלה - שהוא ארגון אחראי ומסור המשרת את עובדי החברה ביושרה. הרכילות כי כפינו על עובדי החברה להתפקד למפלגות הלכה והתבררה למשטרה ולפרקליטות כלא יותר מעלילת שווא. המפקד היה ונותר כלי לגיטימי במדינה דמוקרטית, ואנו נמשיך לעודד את המעורבות החברתית של עובדינו מתוך הכרה והבנה בערכו. אמשיך לייצג בכבוד וגאווה את עובדי התעשייה האווירית".
פרקליטיו, עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, אמרו: "אנו שמחים שלקראת השנה החדשה הפרקליטות הודיעה רשמית את מה שידענו לאורך כל העת – לא נפל רבב בהתנהלותו של מר יאיר כץ. אנו מברכים על החלטת הפרקליטות, שהצליחה להתעלם מרעשי הרקע ולראות את הדברים כהווייתם - יאיר כץ לא ביצע עבירה כלשהי ופעל כל העת למען התעשייה האווירית ובעיקר למען עובדיה, כפי שהוא עושה כיום ביתר שאת כיו"ר ועד העובדים".
עורכי הדין אייל בסרגליק ומורן פינטו וייס המייצגים את יו"ר מועצת העובדים אילן אטל, שהתיק נגדו נסגר, מסרו: "כפי שסברנו מלכתחילה ואף הבהרנו בערכאות השיפוטיות, לא היה כל מקום להתחיל חקירה נגד מרשנו בחשד לסחיטה או לשיבוש. העובדה שהתיק נסגר מחוסר אשמה מעידה על כך שהיה מדובר בחקירה מגמתית ביותר, ללא כל ביסוס, ואנו שמחים שהפרקליטות קיבלה את עמדתנו וסגרה את התיק בחוסר אשמה. מרשנו ימשיך בעשייה הציבורית רבת השנים שלו כאשר ברור שלא נפל רבב במעשיו".