לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל הושבעה הבוקר (יום ד') חברת כנסת חירשת: שירלי פינטו (ימינה), שנכנסה לכנסת ברקע התפטרות השר מתן כהנא במסגרת החוק הנורבגי, הצהירה אמונים במליאה גם בשפת הסימנים.
יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי הורה להכין מעטפת פרלמנטרית שתאפשר לה לבצע את תפקידה הפרלמנטרי באופן המיטבי. לצורך כך נפגשה ח"כ פינטו בימים האחרונים עם צוותתה של מזכירת הכנסת ירדנה מלר-הורביץ ועם מומחי אגף הטכנולוגיה והמחשוב של המשכן כדי לאפיין את הצרכים הייחודיים שלה וליישם פתרונות שיסייעו לה לבצע את עבודתה היומיומית.
3 צפייה בגלריה
שירלי פינטו
שירלי פינטו
השבעה היסטורית. ח"כ שירלי פינטו
(צילום: יואב דודקביץ)
3 צפייה בגלריה
רה"מ נפתלי בנט ושירלי פינטו
רה"מ נפתלי בנט ושירלי פינטו
ח"כ פינטו עם ראש הממשלה ויו"ר המפלגה, נפתלי בנט
(צילום: יואב דודקביץ)
3 צפייה בגלריה
רה"מ נפתלי בנט ושירלי פינטו
רה"מ נפתלי בנט ושירלי פינטו
(צילום: יואב דודקביץ)
נקבע שח"כ פינטו תיעזר בדיוני המליאה במתורגמנית שתתרגם עבורה את הנאמר לשפת סימנים ותדבר בקולה באמצעות מיקרופון "מדונה" שיחובר למערכת ההגברה המרכזית של המליאה. נקבע שמקום ישיבתה יאפשר לה לראות מקרוב את המתרגמת ויאפשר לה להיות מעורבת בנעשה בזמן אמת כדי להגיב בקריאות ביניים, להעלות שאילתות ולנאום מהפודיום ומהמיקרופון שבירכתי המליאה.
בקרוב תותקן נורה מיוחדת בחדרה של ח"כ פינטו שתהבהב בעת הישמע צלצול לפני הצבעה.
פינטו (32) הייתה פעילה חברתית לקידום זכויות חירשים, ושימשה יועצת בהתנדבות לראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, בנושאי מוגבלויות ונגישות. לקראת הבחירות במרץ 2019 היא הצטרפה למפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד.
לאחר השבעת הממשלה ביום ראשון כתבה פינטו בדף הפייסבוק שלה: "בשעה טובה - יש לנו ממשלה. התרגשתי מאוד לראות את בנט נשבע אמונים ומושבע לתפקיד ראש הממשלה. אני יודעת ובטוחה שמדינת ישראל בידיים מצוינות. שר הדתות הנכנס, מתן כהנא, התפטר מתפקידו במסגרת החוק הנורבגי, כך שתוך 48 שעות אני אושבע כחברת כנסת. מבטיחה לפעול למענכם, כל מי שבחר בי וכל מי שלא. יש לנו הרבה עבודה לעשות, וזוהי תחילתה של דרך חדשה".