2 צפייה בגלריה
אוטוטו ח"כית. שירלי פינטו
אוטוטו ח"כית. שירלי פינטו
אוטוטו ח"כית. שירלי פינטו
השבעתם אמש (יום א') של השרים בממשלת בנט-לפיד מובילה להתפטרות שרים במסגרת החוק הנורבגי, ולכניסת חברי כנסת חדשים מהרשימות השונות.
השר לשירותי דת, מתן כהנא (ימינה) הגיש את התפטרותו ליו"ר הכנסת מיקי לוי, ובמקומו תיכנס שירלי פינטו, שתהיה חברת הכנסת החירשת הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל. פינטו (32) הייתה פעילה חברתית לקידום זכויות חירשים, ושימשה יועצת בהתנדבות לראש העיר רמת גן, כרמל שאמה הכהן, בנושאי מוגבלויות ונגישות. לקראת הבחירות במרץ 2019 היא הצטרפה למפלגת הימין החדש של נפתלי בנט ואיילת שקד.
"בשעה טובה - יש לנו ממשלה", כתבה פינטו בדף הפייסבוק שלה לאחר השבעת הממשלה. "התרגשתי מאוד לראות את בנט נשבע אמונים ומושבע לתפקיד ראש הממשלה. אני יודעת ובטוחה שמדינת ישראל בידיים מצויינות". פינטו הוסיפה: "שר הדתות הנכנס, מתן כהנא, התפטר מתפקידו במסגרת החוק הנורבגי, כך שתוך 48 שעות אני אושבע כחברת כנסת. מבטיחה לפעול למענכם, כל מי שבחר בי וכל מי שלא. יש לנו הרבה עבודה לעשות, וזוהי תחילתה של דרך חדשה".
2 צפייה בגלריה
צבי האוזר
צבי האוזר
חוזר לכנסת. צבי האוזר
(צילום: קובי קואנקס)

בכחול לבן התפטרו שרת הקליטה פנינה תמנו שטה, שר התרבות והספורט חילי טרופר ושרת החדשנות והמדע אורית פרקש הכהן. במקומם יצטרפו לסיעת כחול לבן בכנסת מופיד מרעי, רות וסרמן לנדה ואלון טל.
בתקווה חדשה הגישו שר השיכון והבינוי זאב אלקין ושר התקשורת יועז הנדל את התפטרותם, ובמקומם ייכנסו ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי והח"כ לשעבר צבי האוזר.
פורסם לראשונה: 23:47, 13.06.21