צה"ל פרסם הבוקר (חמישי) את התחקיר בנוגע לתקרית שבה נורה ונפצע קשה הצעיר הפלסטיני הרון אבו עראם (24) בזמן שנאבק עם חיילים על גנרטור לפני כשבוע. מהתחקיר עולה כי "הכוח הצבאי נקלע לסכנת חיים ממשית בעת שביצע פעילות אכיפה במרחב הכפר א-תוואני".
עוד מעלה התחקיר כי "במקום התפתחה הפרת סדר והכוח הותקף באלימות מצד מספר פלסטינים, שביקשו לסכל את פעילות האכיפה".
1 צפייה בגלריה
האנדרטה שהוקמה במקום התקרית, הרחוב ייקרא על שמו של אבו עראם
האנדרטה שהוקמה במקום התקרית, הרחוב ייקרא על שמו של אבו עראם
האנדרטה שהוקמה במקום התקרית
( צילום: אליאור לוי )
לפי התחקיר, "לאחר שהפלסטינים סירבו להתפנות מהמקום והמשיכו לתקוף את החיילים, מפקד הכוח החל בנוהל מעצר חשוד וירי לאוויר. תוך כדי, שני פלסטינים תקפו באלימות את המפקד ובשל כך בוצע ירי לא מכוון שפגע בפלסטיני אחר שהיה בין מפרי הסדר האלימים".
עוד נמסר, כי במקביל לתחקיר הפיקודי תיערך בדיקה מקדימה על ידי מצ"ח שתכלול גביית עדויות מפלסטינים ואיסוף מסמכים רפואיים.
ב"בצלם" הגיבו על ממצאי תחקיר צה"ל, ואמרו: "קשה באימונים, קל בקרב. 53 שנים של כיבוש הקנו לדובר צה"ל את המיומנות להצדיק הרג ופציעה של כל פלסטיני, בין אם אחז בגנרטור, שיחק בחצר ביתו או נורה בגבו".
האירוע התרחש ביום שישי האחרון, אז נפצע אבו עראם באורח קשה מירי של חיילי צה"ל במהלך עימות עמם בדרום הר חברון. בתיעוד מהאירוע נראה הצעיר נאבק עם החיילים על גנרטור שאותו הם ניסו להחרים ממנו, במסגרת משימה לפינוי מבנה פלסטיני בלתי חוקי.
בתוך כך, הבוקר נפצעו קל שני בני אדם - בן 27 ובן 17 - בקטטה שכללה יידוי אבנים צפונית ליישוב כוכב השחר שבבנימין. בנוסף, צעיר בן 25 נפגע מטרקטור וספג חבלה בראשו. מצבו קל גם כן. השלושה פונו לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. כוחות צה"ל ומשטרה הגיעו למקום.
מדובר על תא שטח חקלאי שלגביו התגלעו בימים האחרונים כמה חיכוכים בין פלסטינים למתנחלים. גם אתמול נרשמו עימותים סמוך לאותו מקום.
כמו כן, לוחמי מג"ב עצרו הבוקר צעיר בן 21 החשוד שדחף את אחד הלוחמים במהלך הפרות סדר בסוף החודש שעבר בכפר יטא, בעת שעשרות מתפרעים ניסו למנוע מכוחות צה"ל ומג"ב להרוס מבנה לא-חוקי. הלוחם לא נזקק לטיפול רפואי.