שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ יצא הלילה (בין רביעי לחמישי) לוושינגטון, שם ייפגש עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר ויקיים פגישות ביטחוניות בפנטגון. מלשכתו של גנץ נמסר כי הוא ישוב לישראל ביום שישי.
"אני יוצא לשליחות ביטחונית קצרה וחשובה בארצות הברית, שבמהלכה אפגש עם שר ההגנה האמריקני ונדון בדברים שקשורים לביצור ביטחון ישראל לשנים הקרובות", אמר גנץ לפני המראתו. "צריכים לזכור שלצד המאבק בקורונה, אויבינו לא נחים לרגע. ראינו מה קרה עם המנהרה בדרום, אנחנו מכירים את האתגרים בכל הזירות. נמשיך ונדאג למדינת ישראל הן בקורונה והן בביטחון".
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון בני גנץ עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר ב פנטגון ארה"ב
שר הביטחון בני גנץ עם שר ההגנה האמריקני מארק אספר ב פנטגון ארה"ב
גנץ ואספר בפגישתם בחודש שעבר
(צילום: AFP)
גנץ כבר ביקר בארה"ב לפני חודש בדיוק - ודן עם מקבילו האמריקני ב"חבילת הפיצוי" בעקבות המכירה הצפויה של מטוסי F-35 לאיחוד האמירויות, שנחשפה ב"ידיעות אחרונות". זאת, כדי לנסות להבטיח את היתרון הצבאי של ישראל במזרח התיכון. בימים שקדמו לאותה נסיעה דן גנץ בנושא עם בכירי הצבא, בהם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי.
לפי גורם המקורב לנושא, יייתכן שישראל דרשה או תדרוש הקדמה של קבלת ארבעת מטוסי התדלוק החדשים KC-46 "פגסוס" מתוצרת בואינג, במקום להמתין לייצור שלהם שיימשך כארבע שנים. זאת על חשבון "מנה" שהזמין הצבא האמריקני ונמצאת בתהליכי ייצור מתקדמים. במרץ השנה אישרה מחלקת המדינה למכור לישראל שמונה מטוסי תדלוק כאלה וציוד נלווה, בעלות של 2.4 מיליארד דולר.
מטוסים מתקדמים נוספים שעל הפרק הם F-15, ככל הנראה מדגם EX, שיהיו המפציצים הבאים של צה"ל. בשנה שעברה בואינג חשפה כיצד תיראה הגרסה החדשה של המטוס הוותיק, שאמורה לכלול שיפורים במערכות ההיגוי, אוויוניקה, לוחמה אלקטרונית, החימוש והמנועים. המטוסים צפויים להיכנס לשירות בחיל האוויר האמריקני ב-2023. על הפרק גם הקדמה של הגעת טייסת F-35 נוספת.
שר ההגנה אספר אמר לגנץ בפגישתם הקודמת כי "ארה"ב מחויבת לשימור היתרון הצבאי של ישראל באזור, כאבן יסוד ביחסים בין המדינות".