אמש (שבת) חל הסגר הלילי האחרון לחג הפורים, ומאחר שלא נמצא פתרון אחר לחגיגות המסורתיות של שושן פורים בירושלים, המשטרה פרסה מחסומים בכל הכניסות לירושלים כדי לוודא שהנוסעים אליה לא מתכוונים להפר את ההנחיות. נכון לאתמול בערב, המחסומים המשטרתיים ממוקמים במחלף עין חמד, ובכביש 60, כביש המנהרות וכביש 443. ההנחיה תקפה עד היום בחצות.
הגעתן של הסעות מאורגנות שאינן ממקומות עבודה נאסרה - והקנס למפעיל הסעה בניגוד לתקנות עומד על 5,000 שקלים. במשרד התחבורה מסרו כי מטרת הצעדים היא "למנוע התקהלויות צפויות סביב אירועי חג בירושלים והחשש כי אירועים אלה עלולים להוות מקור הדבקה המוני". היום יתאפשרו היסעים מיוחדים של צה"ל ומשרד הביטחון, והתחבורה הציבורית העירונית תמשיך לפעול כבשאר הארץ, בתפוסה של 75%.
3 צפייה בגלריה
אכיפת משטרה במחסום לסגר הלילי לפורים במחלף עין חמד
אכיפת משטרה במחסום לסגר הלילי לפורים במחלף עין חמד
כביש 1 בדרך לירושלים
(צילום: שלו שלום)
3 צפייה בגלריה
המחסום במחלף חמד
המחסום במחלף חמד
המחסום במחלף חמד
(צילום: נתיבי ישראל)
אחרי שהוחלט להטיל את מגבלת התנועה בלילות החג, נשארה פרצה שמאפשרת את ההתקהלויות בחגיגות בין ראשון לשני, ובחצרות חסידיות רבות נערכו ל"טישים" המוניים. בעקבות הפרסום ב-ynet על כך שמשרד התחבורה הנחה את חברות האוטובוסים לתגבר את הקווים לירושלים, בני ברק וערים נוספות שידועות כמוקדי חגיגות של שושן פורים, פורסמה ההחלטה לאיסור הגעת התחבורה הציבורית לבירה.
עסקן בולט באחת החצרות החסידיות אמר השבוע ל-ynet: "ברור שנעשה טיש גם השנה – בדיוק כמו שבסוכות עשינו מסיבת בית השואבה כל לילה. ההנחיות לא מעניינות אותנו, אבל ברור שאם לא תהיה הגבלת תנועה יהיה לנו הרבה יותר קל".
מנגד, סגן דוברת המשטרה, סגן-ניצב אסי אהרוני, הבטיח השבוע בראיון לאולפן ynet כי המשטרה תאכוף את ההגבלות גם במגזר החרדי. הוא ציין כי האכיפה תהיה גם בבתים פרטיים: "הקמנו את מוקדי החירום והמידע כדי שנדע על כל מסיבה ונוכל לאכוף גם בבתים פרטיים. כיום מדובר בקנס של עד עשרת אלפים שקלים".
פורסם לראשונה: 23:23, 27.02.21