4 צפייה בגלריה
גיא ניר
גיא ניר
"התקפלות מפוארת של המשטרה". תנ"צ גיא ניר
(צילום: דוברות המשטרה)
כחמש שנים אחרי שהוציאו אותו לחופשה כפויה בשל חשיפת שחיתויות, נאלצה היום (חמישי) המשטרה להתקפל ולחזור בה רשמית מכתב האישום המשמעתי שהגישה נגד תת ניצב גיא ניר. כתב האישום הוגש בעקבות דו"ח קצין בודק שהגיש מפקד מחוז תל אביב, ניצב דוד ביתן, שאמור להתמנות לתפקיד סגן המפכ"ל. סנגורו של ניר אמר כי מדובר ב"התקפלות מפוארת של משטרת ישראל".
כמה מיליוני שקלים על משכורות בעודו יושב בבית, שלוש ערכאות משפטיות אזרחיות, ושלושה תובעים משטרתיים - אלה רק חלק מהמשאבים שהוצאו כדי להרחיק מהמשטרה את ראש חטיבת המודיעין, תנ"צ ניר, ואת עוזרתו רפ"ק צ'. כל זאת בעקבות תלונה שהגישה צ' על הטרדות מניות כנגד מי שהיה ראש להב 433, ניצב רוני ריטמן, דבר שהוביל להקמת קצין בודק לגבי תפקודם במשטרה.
4 צפייה בגלריה
חזרה מאישום- גיא ניר
חזרה מאישום- גיא ניר
המשטרה חזרה בה מהאישום
מי שעמד בראש צוות הבדיקה הוא ניצב דוד ביתן, שהגיש את המסקנות למפכ"ל הקודם רוני אלשיך, דבר שהוביל לכתב האישום המשמעתי. לכל אורך התקופה, התעקשו במשטרה שניר יהיה בביתו ויקבל משכורת מלאה - העיקר שלא יהיה במשטרה. אחרי אינספור דיונים, חזרה בה המשטרה מהאישום נגדו. תת ניצב ניר יצא לחופשת פרישה רגילה, ופרש כקצין משטרה עם כל התנאים הכרוכים בכך.
במשטרה עדיין ממשיכים לנהל את ההליך המשמעתי נגד רפ"ק צ' באשמת עיכוב במילוי שאלון תחקיר ביטחוני, ועל כך שכינתה קצינה אחרת "סתומה". רפ"ק צ' עדיין מוגדרת מתלוננת נגד ריטמן, ובמקביל מנהלת תביעת דיבה נגד המפכ"ל הקודם רוני אלשיך.
4 צפייה בגלריה
רוני ריטמן
רוני ריטמן
מפקד להב 433 לשעבר, ניצב רוני ריטמן
(צילום: צביקה טישלר)
4 צפייה בגלריה
רוני אלשיך
רוני אלשיך
סנגורו של ניר על אלשיך: "סיכול ממוקד בניצוחו"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
עו"ד איציק כהן, בא כוחו של ראש חטיבת המודיעין לשעבר מסר בתגובה: "תנ"צ ניר ואנוכי שמחים על ההתקפלות המפוארת של משטרת ישראל. מתחילת הדרך, היה ברור לנו, כי התיק הזה שנתפר בתפרים גסים, יסתיים בלא כלום - ויוכח כי תנ"צ ניר פעל ללא דופי בכל שנות שירותו. יש להצר על כך שגורמים במשטרת ישראל, הפועלים משיקולים זרים, משכו את ההליך המופרך הזה במשך חמש שנים עד שהאמת יצאה לאור".
הוא הטיל את האחריות על המפכ"ל לשעבר אלשיך. "ההליך התפור הזה, הינו תולדה של סיכול ממוקד מצד קצינים בכירים באגף החקירות והמודיעין בניצוחו של אלשיך. העובדה כי למרות הכל, גורמים במשטרה ממשיכים במסע הציד נגד רפ"ק צ' באמצעות המשך ניהול ההליך הזה נגדה, היא תעודת עניות למשטרת ישראל, בזבוז משווע של מליוני ש"ח מקופת המדינה ופגיעה קשה באמון הציבור. תנ"צ ניר מאמין ומקווה כי המפכ"ל המיועד והשר לביטחון הפנים ישימו סוף לעוול הקשה שהחל ע"י אלשיך".
מהמשטרה נמסר: "ההליכים נגד תת-ניצב בדימוס גיא ניר בוטלו בהסכמת הצדדים. רפ"ק צ' עדיין משרתת במשטרה ולכן העילה החוקית לביטול כתב האישום לא חלה לגביה, מה גם שחלק ניכר מסעיפי האישום שבהם היא נאשמת אינם חופפים לסעיפי האישום של ניר".