"מי שתפילתו נענתה - אתם לא תאמינו - הנכדים שלי". המועמדת לנשיאות המדינה מרים פרץ סיכמה את המרוץ לנשיאות שהסתיים בניצחון מוחץ של יצחק (בוז'י) הרצוג ואמרה כי "כולם במשפחה התפללו שסבתא לא תזכה. בשבת הכנתי את הנכדים שבהתמודדות יש תמיד אחד שזוכה, בעצם הכנתי אותם שסבתא לא תיבחר ושלא יהיו עצובים. ואז קמה נכדה אחת ואמרה לי -'אבל סבתא את כבר נבחרת, את נשיאת הלבבות'. אני חוזרת לביתי ואני רוצה שתתפללו עבור נשיא המדינה הנבחר וגם עבור המדינה".
פרץ זכתה ל-26 קולות מחברי הכנסת אל מול 87 הקולות שקיבל הרצוג. היא סיכמה את המסע שעברה בשבועיים האחרונים, אז היא הכריזה על מועמדותה: "יצאתי למסע וכדרכם של מסעות בדרך יש קשיים, אבל ידעתי את המטרה - ובמסע הזה בדרך למדתי ולא רק למדתי, חובקתי, על ידי הארץ הזאת על ידי התושבים מכל המגוונים". פרץ, כלת פרס ישראל ואשת חינוך ששכלה שניים מבניה, נחשבת לאהודה בציבור וקיוותה שאהדה זו תקבל משקל גם בכנסת.
1 צפייה בגלריה
יצחק הרצוג ואשתו מיכל עם מרים פרץ
יצחק הרצוג ואשתו מיכל עם מרים פרץ
"הבאנו שיח אחר". מרים פרץ עם הזוג הרצוג
(צילום: אלכס קולומויסקי)


"אני רוצה להודות למשפחה שלוותה אותי, לחברים היקרים, למתנדבים ולכל אלה שעודדו אותי ונתנו לי כוח. אני רוצה לומר לכם שמפעל חיי הוא רק אחד, מפעל חיי הוא עשייה למען הארץ שלי, הבית הזה שלי, בני אלירז כל לילה לפני שהלך לישון אמר משפט - 'אלוקים, עשה אותי כלי לשליחותך'. אני כלי לשליחות מדינת ישראל, ואיפה שאצטרך להיות שם אהיה".
היא הבהירה כי על אף ההפסד תמשיך לפעול למען ישראל. "אני אהיה בקיבוץ בכפר או בשוק, אני אהיה ברכבת ובאוטובוס. אני אפגוש את תושבי מדינת ישראל ואני אטע בהם תקווה ואמונה שאין כמו הבית הזה שהגענו אליו מכל קצוות העולם. הבית הזה הוא טוב והתפקיד שלנו כל אחד במקום שלו לעשות טוב ולהרבות בטוב הזה. יש לי מפעל חיים גדול. אני ממשיכה במה שהייתי עד היום, אני ממשיכה. אני אמשיך להיפגש, אני אמשיך ללמד מנהיגות בצה"ל בשב"כ ובמוסד, אני אמשיך להיפגש עם הנוער, עם דתיים ושאינם דתיים, עם שמאל וימין ואני אעשה הכל כדי לחבר, לרפא, ולהיות לפעמים אמא כי כולנו זקוקים לאיזה חיבוק".
המרוץ לנשיאות, שבדרך כלל מאופיין כרועש ויצרי עבר הפעם בשקט, מתחת לרדאר, עם התמודדות מכובדת של שני המועמדים, בין היתר בשל הכאוס הפוליטי והמגעים להקמת ממשלה, שהמשיכו גם בזמן ההצבעה במליאת הכנסת. פרץ התייחסה גם היא לאופי ההתמודדות וציינה: "כולנו זקוקים לחמלה, לאהבה, לשיח אחר. את זה הבאתי במסע הזה. אפשר להתמודד בכבוד, אפשר להתמודד כשיש מטרה משותפת".
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפרץ "תודה רבה לך על ההתמודדות. עם האהבה שלך והלהבה שבך יימצאו הרבה דברים, את תמצאי הרבה דברים, להמשיך לתרום, ואני מברך אותך".
נשיא המדינה היוצא ראובן (רובי) ריבלין אמר למרים פרץ אחרי קבלת התוצאות: "מרים אהובה, את מחזיקה בחתיכה מהלב שלי, מהלב של כולנו. אני רוצה לומר לך תודה שיצאת לדרך הזו. על ההקרבה שלך. על הדרך המיוחדת שבה בחרת במירוץ הזה, על השפה שלימדת אותנו - שפת הלב. אני יודע שמדינת ישראל תמשיך להתברך בך וביכולת המופלאה שלך".