1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב החשודים בפרשת הקטינות
שחקני מכבי תל אביב החשודים בפרשת הקטינות
שני השחקנים החשודים. השופט רמז: סיכוי קלוש לאישום פלילי
(צילום: עוז מועלם)
בית המשפט המחוזי בלוד התיר היום (א') לפרסם את שמותיהם של שני הכדורגלנים ממכבי תל אביב החשודים בבעילה אסורה בהסכמה ובהגשת אלכוהול לקטינות - אך עיכב ביצוע להחלטה זו לצורך הגשת ערעור. לצד זאת, רמז בית המשפט כי לאור הראיות שנחשפו בחקירה, הסיכוי להגשת כתב אישום פלילי נגדם קלוש.
אחרי שבית משפט השלום אסר את פרסום שמות השחקנים, הוגשה עתירה בבקשה לאפשר לפרסם את השמות. עורכי הדין עדי כרמלי וינון היימן המייצגים את השחקנים טענו לפגיעה בלתי מידתית, ומנגד עו"ד תמיר גליק ממשרד ליבליך-מוזר-גליק ייצג את העותרים. הבוקר קבע השופט עידו דרויאן כי אין הצדקה לצו איסור הפרסום, אך הוציא צו עיכוב ביצוע עד לעתירה לבית המשפט העליון, שיכריע בסופו של דבר בנושא.
"גם במצב שבו יזכו המשיבים בתואר הנכסף 'חשודים לשעבר', יעמוד במלוא תוקפו עניינו של הציבור בזהותם", אמר השופט. עם זאת, הוא ציין כי ככל הנראה החשדות לא יבשילו לכדי כתב אישום.
"המשיבים זוכים כבר עתה בחותמת כשרות כפולה, הן של בית משפט קמא והן בהחלטתי זו, לעניין קלישאות הראיות לפליליות המעשים החשודים כעבירות מין", אמר השופט דרויאן.
הוא הוסיף: "אומר שמסקנתה של השופטת הנכבדת (בבית משפט השלום – א"ס) משקפת במלואה את מצב הדברים לאשורם -הסיכוי שהתיק ייגנז הוא משמעותי, ולא כך האפשרות להעמדת המשיבים לדין בגין עבירות המין".
בשבוע שעבר התמקדה חקירת הכדורגלנים בחשד ששתו אלכוהול עם הנערות. במסגרת החקירה הוצג להם תיעוד מאותו ערב שבו נראו בקבוקי משקה. במקביל, נראה שהחשד לבעילה אסורה בהסכמה נחלש על רקע העובדה שאין בידי המשטרה הוכחות חד-משמעיות שהשחקנים ידעו כי מדובר בקטינות.
מחקירת הכדורגלנים עלה כי היכרויות עם נערות לבילויים משותפים היו חלק מהתרבות של שחקני הקבוצה. שחקן בכיר נוסף בקבוצה מסר לאחרונה עדות במחלק הנוער בימ"ר מרכז, שמחזקת את טענות החשודים שאמרו שלא ידעו שהן מתחת ל-16.