בחודש שעבר הפכה ועדת החינוך את החלטת הממשלה, סגרה את כיתות י"א-י"ב בערים האדומות ואישרה לימודים של כיתות ה'-י' בערים ירוקות וצהובות. שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף את ההחלטה, וגם היום (שלישי) האשים באולפן ynet "פוליטיקאים פופוליסטים" בעלייה בתחלואה. יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת רם שפע, הדף באולפן את ההאשמות וטען: "הלכנו על מודל הרמזור שכולם מדברים עליו".
2 צפייה בגלריה
רם שפע
רם שפע
"הילדים בבית משלמים מחירים נפשיים כבדים". ח"כ שפע
(צילום: קובי קואנקס )
2 צפייה בגלריה
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
חתונת ענק בבני ברק בניגוד להנחיות
"כולם ראו את התמונות". חתונת ענק בבני ברק, אתמול
לדברי שפע, "שר הבריאות ושר החינוך מאשימים אותי ואת יפעת שאשא-ביטון, אבל הם החליטו לפתוח גנים, כיתות א'-ד' וי"א-י"ב בערים האדומות במקומות הכי קשים. מה אנחנו עשינו? פתחנו כיתות ה'-י' בערים ירוקות וצהובות וסגרנו את י"א-י"ב בערים אדומות".
"ילדים יושבים בבית, בעיקר בערים ירוקות וצהובות, ומרגישים תסכול אדיר", הוסיף שפע. "הם בבית משלמים מחירים נפשיים כבדים, ובינתיים הישיבות הקטנות בירושלים פתוחות בחלקן. הממשלה וחבורת הפחדנים שנתניהו מוביל מפחדים לאכוף את הסגר".
לאחר מכן טען שפע כי "לפי הנתונים של הבוקר, יש ירידה בתחלואה בקרב החינוך המיוחד שעובד כרגיל. הסיבה היא שכשגל תחלואה יורד קצת, אז גם בתוך מערכת החינוך יורד מספר החולים". הוא הסכים עם דבריו של שר החינוך יואב גלנט, שלפיהם התחלואה במערכת החינוך היא ראי של מה שקורה מחוץ לה.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אמר לאחרונה כי מפלגתו לא תצביע בעד הארכת הסגר כל עוד לא תהיה אכיפה הולמת ביישובים החרדיים, שבהם נפתחו חלק מהישיבות ותלמודי התורה בניגוד להנחיות. שפע, שעזב את כחול לבן לאחרונה, קרא גם הוא לחבריו שמכהנים כשרים בממשלה להחרים את הישיבות עד לאכיפה שוויוניות. לדבריו, "אי אפשר להסתכל בעיניים של ההורים והילדים ולהגיד להם להישאר בבית, בזמן שפלגים חרדיים רציניים לא. יש סגר, ועדיין אנחנו רואים ישיבות פתוחות".
"כולם רואים את התמונות מהחתונה בבני ברק, ומבינים שאפשר היה לשלוח משטרה", הוסיף. "גלנט גם מפחד לשלול תקציב מבתי ספר שפועלים נגד ההנחיות, אז הסגר נהיה פחות אפקטיבי".
לאחר מכן קרא שפע לקיים לימודים בקבוצות של עד 20 תלמידים בחוץ. כשנשאל על מזג האוויר הקר, השיב כי "עדיף יומיים בשבוע לשלוש שעות בחוץ אם מזג האוויר מאפשר, לעומת שבוע שלם בבית. זה פתרון שייתן מענה לכולם. הפתרון השני הוא שברגע שהסגר יהיה על כולם, התחלואה תרד".