1 צפייה בגלריה
מרב מיכאלי
מרב מיכאלי
ח"כ מרב מיכאלי
(צילום: הדר יואביאן)
מי יכול לספור כמה מפלגות ותיקות, ועוד מפלגות חדשות הצצות כפטריות שלאחר הגשם, יתמודדו בסבב הבחירות הרביעי בתוך שנתיים בעוד מעט יותר מחודשיים? הרי אצבעות שתי ידיים לא יספיקו לכך. אבל מכל התמונות, הראיונות, שלטי החוצות והדיבורים עד כה דבר אחד עולה בבירור: ימין או שמאל, חילוניים, דתיים או חרדים, ותיקים או עולים, אנשי "רק לא ביבי" או אנשי "רק ביבי"; כ-ו-ל-ם מונהגים בידי גברים.
נהרות של טסטוסטרון זורמים בקמפיינים האלה. לפעמים יש לי הרגשה שאנחנו חיים במאה הקודמת. אופס, אז הייתה גולדה מאיר ראש הממשלה. והיום? האם אפסה התקווה שבראש מפלגה אחת לפחות תעמוד בבחירות הקרובות אישה?
ובכן, יש עוד תקווה. במפלגת העבודה יתקיימו פריימריז ביום ראשון הקרוב. בפריימריז האלה תתמודד חברת הכנסת מרב מיכאלי על ראשות המפלגה. עם תמיכה חכמה של חבריה למפלגה מיכאלי יכולה להיות הפוליטיקאית היחידה שתעמוד בראש מפלגה בבחירות 2021 (אמש לקראת חצות התברר כי אישה נוספת בפוליטיקה, חגית משה, בדרכה להיות יו"ר הבית היהודי ‑ שטרם ברור אם תרוץ כרשימה עצמאית).
בושה גדולה תהיה לראשי המפלגות לכנסת ה-24 אם כולם, או בכל מקרה רובם המכריע והכמעט מוחלט, יהיו גברים. נכון יהיה שתהיה ביניהם לפחות פמיניסטית אמיתית
לא, לא התבלבלתי, וגם אין בכוונתי להצביע ל"עבודה" בבחירות. אילו יכולתי להצביע למיכאלי, הייתי עושה זאת בשמחה. ההכרות בינינו הולכת לאחור כ-25 שנים. שתינו רחוקות בעמדותינו המדיניות, ולא רק, כרחוק מזרח ממערב, אבל שתינו היינו כבר אז פמיניסטיות. מרב מיכאלי, שהייתה עיתונאית, הקימה קבוצה בשם "עזרת נשים" שנועדה לסייע לנשים הסובלות מאלימות במשפחה ומתקיפות מיניות, וצירפה אותי לקבוצה.
הצטרפתי בשמחה והתבקשתי, כשרת תקשורת, לדאוג למספר טלפון מקוצר של חברת "בזק", שהייתה אז חברה ממשלתית, כך שיקל על נשים שרוצות להתקשר ולהזעיק עזרה. בקשתי מבזק לא נענתה בקלות, אבל העיקר הוא שמאז ועד היום משמש המספר 1202 כמספר חירום לנשים הזקוקות לכך. זו הייתה אולי תחילת פעילותה ודרכה הפוליטית. את פעילותה הפמיניסטית המשיכה בכנסת לאחר שנבחרה במפלגת העבודה, מעבר להיותה מחוקקת מצטיינת, תוך שיתוף פעולה עם נשים מכל קצווי הקשת הפוליטית, לרבות מתנחלות.
לימור לבנתלימור לבנתצילום: אוהד צויגנברג
היכולת לגשר על כל חילוקי הדעות למען מטרה נעלה ומשותפת תמיד הרשימה אותי. כך בדיוק פעלתי יחד עם חברותיי בכנסת מכל המפלגות בתחילת שנות התשעים, כגון יעל דיין ואחרות. היכולת לשתף פעולה מעידה על היכולת להנהיג.
בושה גדולה תהיה לראשי המפלגות לכנסת ה-24 אם כולם, או בכל מקרה רובם המכריע והכמעט מוחלט, יהיו גברים. נכון יהיה שתהיה ביניהם לפחות פמיניסטית אמיתית. גם למי שלא מחבב במיוחד את סגנון הדיבור המערבב זכר ונקבה של חברת הכנסת מרב מיכאלי - אם הוא או היא בעל או בעלת זכות בחירה במפלגת העבודה, יש אפשרות בחירה מצוינת ביום ראשון.
  • לימור לבנת כיהנה כשרה מטעם הליכוד
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com